הכנת ספר דיגיטלי: 5 תוכנות ליצירת ספרים דיגיטליים

הכנת ספר דיגיטלי: 5 תוכנות ליצירת ספרים דיגיטליים

הכנת ספר דיגיטלי: 5 תוכנות ליצירת ספרים דיגיטליים

ספר דיגיטאלי / אלקטרוני הוא ספר בפורמאט דיגיטאלי כלומר, שניתן לקרוא אותו על גבי מסך מחשב, אייפד, סמארטפון או כל כלי אלקטרוני אחר. בחלק מהספרים הקריאה תבצע על ידי גלילת הטקסט ובחלק תינתן חוויה של דפדוף על ידי מעבר בין הדפים בלחיצת כפתור. ספר אלקטרוני יכול לכלול גם תמונות בדיוק כמו בספר רגיל, ואף ליווי קולי ואנימציה להשלמת החוויה!

לספרים דיגיטאליים חסרונות ויתרונות. החיסרון הבולט הוא בכך שלא מדובר בספר שניתן לאחוז ולקחת למיטה מבלי להיעזר במסך. למי מאיתנו שמכורים לתחושת הדף, הדבר עלול להיות בעייתי…

יחד עם זאת ישנם גם כמה יתרונות חשובים. ראשית, מבחינת חווית הקריאה, ניתן להתאים את גודל הכתב וכן את גודל התמונות לקריאה הנוחה ביותר.

בנוסף, ניתן להאזין לכתוב וכן להשתתף בקריאה באופן פעיל במקרה שמדובר בספר אינטראקטיבי. כמו כן מגוון הספרים הזמינים בלחיצת כפתור הוא עצום, כך שהקורא יכול לבחור ולהגיע לכל ספר שברצונו לקרוא באופן הפשוט ביותר. מבחינת הכותב, הרי שניתן לערוך את הספר שוב ושוב מבלי להיות תלוי בגורם חיצוני ובהוצאות נלוות. מה גם שההוצאה הראשונית היא מזערית בהשוואה להוצאה דרך הוצאת ספרים או באופן פרטי.

לפני שנלמד איך עושים ספר דיגיטלי ונעבור לשלב הכנת ספר דיגיטלי, חשוב מאוד להבין מה הוא ספר אלקטרוני.

פורמטים (סוגי קבצים) של ספרים דיגיטליים

ספרים דיגיטאליים יכולים להופיע במגוון קבצים. 

קובץ PDF למשל דומה לספר המודפס ואינו נתון לשינויים על ידי הקורא ו/או מושפע מהמכשיר שבו הוא מוצג. החיסרון שהוא שקובץ זה לא נקרא היטב על ידי מכשירים אלקטרונים כמו טאבלטים וסמארטפונים. 

לעומת זאת, קובץ וורד מסוג doc / docx מאפשר לכל מי שמקבל אותו לערוך בו שינויים כרצונו. אולם, גם כאן הקובץ לא יקרא על ידי כל המכשירים. היתרון שלו הוא בכך שלא נדרשת מיומנות רבה על מנת להשתמש בו. 

בשונה משני הקבצים שצוינו, הפורמאט הייעודי לספרים דיגיטאליים הוא EPUB (או Electronic Publication). קובץ זה פתוח לשימוש ומותאם לכל סוגי המכשירים. הוא מיישם את היתרונות של ספר אלקטרוני בכך שהקורא יכול להגדיל את הטקסט או להקטינו וכן את התמונות לחוויית צפייה מיטבית. החיסרון הוא בכך שנדרשת מיומנות די גבוהה על מנת להשתמש בו, וכן התקנת תוכנה ייעודית (InDesign).

תוכנות ליצירת ספרים אלקטרוניים

הגיע זמן לבחור תוכנה לעריכת ספר דיגיטלי.

ישנן מספר תוכנות באמצעותן תוכלו לכתוב ולעצב ספר דיגיטאלי 

  • תוכנת InDesign שמאפשרת בחירה מתוך מגוון סגנונות בהתאמה אישית וכן שימוש בתכונה “פרסם באופן מקוון” לשליחת הספר לקוראים נבחרים לסקירה ולעריכה.
  • בנוסף ישנה התוכנה לעריכת ספר דיגיטאלי 1st Flipbook Creator שמציעה חווית קריאה עם אפקט של דפדוף אמיתי, וכן כעשרים תבניות שונות מוכנות לשימוש. 
  • כמו כן, QuickEPUB שמאפשרת לכל אחד להפיק ספר דיגיטאלי בכוחות עצמו וכן לקבל משוב מקוראים שתבחרו לקריאה ראשונית לצורך משוב והערות. 
  • תוכנה נוספת היא FlippingBook שבאמצעותה ניצר ליצור חוברת דיגיטאלית. היתרון של התוכנה הוא בהתאמה מקסימאלית לשפה העברית כמו גם לכל השפות בעולם. 
  • בנוסף ישנה תוכנת my story book שמזמינה תלמידים ליצור בה שלל ספרים אלקטרוניים.

מכירת ספרים באמזון

פרסום ספר באמזון הוא צעד מומלץ ביותר, שכן לא פחות מכ-מיליון ספרים נמכרים בחנות הגדולה בעולם מידי יום. על מנת לקחת חלק בחגיגה הזו תצטרכו לבצע מספר צעדים פשוטים. 

ראשית לתרגם את הספר שכתבתם. מומלץ להיעזר לשם כך בחברת תרגום ספרותי. אל דאגה זה עדיין ישתלם לכם. אמזון אינה דורשת השקעה ראשונית והחלק שלה הוא 30% בלבד מסך רווחי המכירות. לאחר שתרגמתם, נותר לכם רק להירשם לפלטפורמת Kindle של אמזון. מדובר בפלטפורמה ידידותית לשימוש שבה תוכלו למלא את הפרטים האישיים שלכם, וכן להעלות את הספר. 

שימו לב, על מנת להעלות ספר דיגיטאלי איכותי, תצטרכו לבצע עריכה לשונית. לשם כך עדיף להיעזר בחברה מקצועית ואמינה. עריכה לשונית משווה נופך מקצועי לספר ומשדרגת אותו בעיני קהל הקוראים שאתם שואפים לגבש. 

ברגע שהעליתם את הספר שלכם לאמזון, הוא יופץ ל-13 אתרי אמזון ברחבי העולם. בשלב זה נשאלת השאלה איך למכור ספר דיגיטאלי?

במקרה של אמזון קיימת מערכת בשם KDP select שבאמצעותה ניתן להכין קמפיין על הספר החדש שלכם, ולחשוף אותו למספר קוראים נרחב יותר על ידי העברתו באופן זמני לרשימת הספרים הנבחרים.

בנוסף, ניתן לפרסם כל ספר (גם אם לא העליתם אותו באמזון) ברשתות החברתיות, ובאתרים של ספרים נבחרים על מנת לחשוף אותו למקסימום קוראים. למעשה כל רעיון יצירתי שעולה על רוחכם אפשרי בעידן האינטרנט. להבדיל מפרסום מחוץ לאינטרנט, הדבר לא כרוך בסכומי עתק, ובהחלט נמצא בהישג יד לכל אחד ואחת. בהצלחה.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן