מבנה נכון לטקסט שיווקי

מבנה נכון לטקסט שיווקי

מבנה נכון לטקסט שיווקי

היכולת לכתוב טקסט באשר הוא נחשב למלאכת מחשבת, הדורשת מיומנות, כישרון והיכולת להשתמש נכונה בשפה הכתובה באופן שיעניין את הקורא. לכל סוג כתיבה ישנם הכללים שלו: לטקסט אקדמי יש חוקים, לכתיבת מסה יש חוקים, לכתיבה עיתונאית וכך הלאה. ברור גם כי לכתיבה שיווקית הכללים שלה, שחשוב לכל המתעניין בנושא לדעת כיצד לכתוב מבנה נכון לטקסט מעין זה.

כתיבה שיווקית היא מן סוגי הכתיבות החשובות בעת הנוכחית. עולם האינטרנט מבוסס ברובו על תוכן כתוב, וכל בעל עסק המעוניין לתפוס אחיזה בעולם השיווק התחרותי כיום, מחויב להרבות בתוכן שיווקי באתר שלו. העדכונים האחרונים של גוגל אף מחייבים תוכן שיהיה מקורי, איכותי ומקצועי, ויספק אינפורמציה אמיתית וראויה לקורא. רק באופן זה, האתר יקודם כראוי במנועי החיפוש ויופיע בתוצאות הראשונות. הופעה בתוצאות הראשונות בגוגל משמעה חשיפה אדירה לאינספור לקוחות פוטנציאלים. 

כמו כן, טקסט שיווקי הכתוב נכונה ידע כיצד להניע את הגולש לכדי פעולה, כלומר כיצד לתעל את ההתעניינות שלו במוצר או בשרות לכדי פניה לעסק או רכישה מיידית של המוצר. ככל שהטקסט יהיה יותר מדויק, מעניין ומשכנע, כך רב הסיכוי שהכניסות והביקורים באתר יתורגמו לכדי מכירות.

במילים אחרות, החשיבות של כתיבה שיווקית לבעלי עסקים היא כה רבה ויכולה להכריע את עתידו של העסק ולהשפיע על מחזורי המכירות שלו. אך השאלה הנשאלת היא כיצד רושמים טקסט שיווקי נכון ומה אמור להיות המבנה שלו? המדריך הבא מבקש לשפוך אור על הנושא החשוב הזה.

 

שלושה כללים למשפך שיווקי נכון בטקסט

מן הכותרת לעיל כבר ניתן להבין כי טקסט שיווקי אמור להיכתב בצורת משפך, כלומר לעסוק תחילה בסוגיה רחבה יותר ואט אט למקד את הטקסט במוצר או בשירות הנמכרים. בדיוק כפי שהטקסט הנוכחי הציג תחילה את הנושא של כתיבה שיווקית – נושא שהוא רחב וכללי, בהמשך עסק בשאלה של מבנה נכון של טקסט כזה ולבסוף – מיקוד בכללים לכתיבה נכונה בפועל.

פנייה אישית ללקוחכתיבה שיווקית היא המגאפון שלך ללקוחות

למרות שתחילת הטקסט אמור לעסוק בסוגיה באופן נרחב וכללי, הרי שיש, מן הצד השני, לפנות ישירות ללקוח בשם או באופן שהוא מגדיר את עצמו. למשל, בשמו הפרטי (במידה והטקסט מותאם ללקוח ספציפי), בהגדרת הסטטוס שלו (למשל טקסט הנכתב לתלמידי בית ספר מסוים), או דרך הגדרות אחרות (למשל טקסט המופנה לאוהדי כדורגל).

פנייה ישירה כזו תיתן ללקוח הפוטנציאלי את התחושה שהוא הגיע לטקסט המיוחל שפונה אליו, והוא מתחבר לנכתב בו. למשל, אתר המוכר מוצרי בריאות ודיאטה חייב תחילה להגדיר בטקסט את הבעיה הכללית – עודף משקל, בריאות לקויה וכדומה, תוך הגדרת פנייה אישית ללקוח. לדוגמה, נתח שוק עיקרי הצורך מוצרי דיאטה ובריאות הן אמהות, לפיכך הטקסט יכול להגדיר פנייה כזו: “אמא יקרה, סובלת מעודף משקל? לא מצליחה להיפטר מהקילוגרמים העודפים שצברת בהריון והם משפיעים לרעה על בריאותך? נמאס לך מדיאטות כוזבות? הגעת למקום הנכון!” כך גם נעשתה פנייה כללית ורחבה תחילה המגדירה את הבעייה (השמנה, פגיעה בבריאות), אך תוך פנייה אישית ללקוחות הפוטנציאליים (אמהות).

הצגת הבעיה של הלקוח

לאחר הפנייה הרחבה אך האישית, יש לעסוק בהצגת הבעיה של הלקוח שהמוצרים או השרותים הנמכרים פותרים בעבורו. אם נמשיך עם דוגמת מוצרי הבריאות והדיאטה, הרי שהטקסט בנקודה זו צריך להרחיב יותר על הבעיות שעודף משקל גורם לו: סיכון לתחלואות בריאותיות כמו סכרת ולחץ דם, פגיעה בבטחון העצמי, מראה פחות אסתטי וכדומה. הפירוט הנ”ל הוא חשוב שכן הוא יאפשר ללקוח לחדד את ההבנה כי יש לו בעיה כלשהי שצריכה לבוא על פתרונה בדמות המוצר או השירות שהחברה מוכרת.

הצגת הפתרון שאנו מציעים

יש למקד את הטקסט המשפכי במוצרים והשירותים הנמכרים, כלומר להסביר ללקוח כיצד מה שאתם מציעים יכול לפתור להם את הבעיה. למשל, כיצד מוצרי הדיאטה הנמכרים יעזרו להם בתהליך השלת המשקל, ישפר להם את הבטחון העצמי ועוד.

 

שירותי כתיבה שיווקית של Right4U

כתיבה שיווקית היא כתיבה ייחודית ובעלת כללים. כל טקסט שיווקי אמור להיבנות בצורה משפכית העוסקת בנושא הכללי וממקדת אט-אט את הקורא במוצר או השירות הנמכרים, תוך הצגתם כפתרון לבעיותיו.

כתיבה שיווקית היא מורכבת ומלאה חוקים. כמו כל תחום אחר היא מצריכה תהליך למידה אינסופי בו לומדים ומסיקים מסקנות הן מדברים שעבדו והן מדברים שנכשלו. בעל עסק המבקש לכתוב את הטקסטים השיווקיים בעצמו חייב להכיר את הכללים הללו.

במידה ומדובר במשימה הגדולה עליכם, תמיד ניתן לפנות לכותבי התכנים השיווקים הטובים ביותר בשוק – כותבי התכנים של חברת Right4U, שיודעים כיצד לכתוב טקסט מקצועי ומעניין לכל מטרה שיווקית באשר היא. 

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן