כתיבת עבודה סמינריונית

כתיבת עבודה סמינריונית

כל תלמיד שעומד לפני השלב המשמעותי של כתיבת עבודה סמינריונית, מוצא את עצמו אבוד בן שלל המשימות, ההנחיות והסייגים שמוצבים בפניו כמחסום בלתי עביר, ומונעים ממנו להתקדם לעבר הגשמת היעד הנכסף של עבודה סמינריונית מנצחת. 

אז איך ניגשים לכתיבת עבודה סמינריונית? מה כתיבת עבודה סמינריונית חייבת לכלול? ואיך צולחים את משימת הסמינריון בכבוד? התשובות לכל השאלות במדריך המקיף שלפניכם.

מהי עבודת סמינריון?

במאמר הזה, נדון בנקודות הבאות: מהי עבודה סמינריונית? איך כותבים עבודה סמינריונית? טיפים לכתיבת עבודה סמינריונית מוצלחת.

עבודה סמינריונית היא העבודה המרכזית אותה נדרש הסטודנט להגיש על מנת לקבל את התואר. ולא פלא אם כך, שהעבודה סמינריונית היא המטלה האקדמית המורכבת והמקיפה ביותר אשר מוטלת על הסטודנט, כיוון שהיא זו שבסופו של דבר מכריעה את זכותו לקבלת התואר.
למעשה, לעבודה סמינריונית יש השפעה ישירה על הציון של התואר שלכם, כך שיש לקחת אותה ברצינות ולהשקיע בה, כיוון שהיא זו שבסופו של דבר תהווה את כובד המשקל בעת קבלת התואר והציון הסופי. האם זה אומר שעליכם להילחץ? בוודאי שלא. מה כן? פשוט להיערך בהתאם ולפסוע צעד אחד צעד במסלול שיוביל אתכם להצלחה בעבודה סמינריונית.

אילו סוגי סמינריון קיימים?

כשאתם מגיעים לסופר כדי לקנות חטיף שוקולד שייתן לכם כוח ואנרגיה להתחיל במשימה הקדושה של כתיבת סמינריון, אתם נתקלים במבחר בלתי מוגבל שעלול לבלבל אתכם ולגרום לכם לבחור בסוף דווקא בפחית קולה קרה. כמה טוב שבשונה מהמבחר המגוון בסופר – עבודה סמינריונית מוגבלת לשלושה סוגים מרכזיים בלבד, כאשר בדרך כלל ההנחיה לאופי וסוג הסמינריון לו אתם נדרשים, תופיע כבר בהנחיות העבודה סמינריונית שלכם.

העבודה הסמינריונית מתחלקת לשלושה סוגים מרכזיים:
סמינריון איכותני – עבודת סמינריון איכותני, שמה דגש על ניתוח של תופעות, דפוסים, תפיסות עולם, הקשרי שייכות והרגלים אנושיים. עבודה סמינריונית מסוג זה דורשת הרבה ניתוח עומק, ראיונות וגם רמה גבוהה של כתיבה, אך מצד שני היא גם מעשירה את עולמו הפנימי של כותב העבודה ומאפשרת לו מסע קסום ומלא עניין, רגש וחיבור.

סמינריון כמותי – בעבודה סמינריונית מסוג זה, שאלת המחקר מתבססת בעיקר על נתונים יבשים וכמותיים אשר ניתן לבדוק אותם מבחינה מספרית. בעבודה סמינריונית כזו, ייערך איסוף נתונים באמצעות שאלת סגורות, כאשר הניתוח הוא אינו מעמיק אלא כזה שמסתכל על המציאות באובייקטיביות ניתנת למדידה.

סמינריון עיוני – עבודה סמינריונית מסוג זה, מתאפיינת באוריינות גבוהה, כאשר את התשובות לשאלת המחקר אפשר למצוא באופן עצמאי על ידי ספרות אקדמית שניתן להתבסס עליה. מצד אחד הגישה למידע עבור עבודה סמינריונית מסוג עיוני היא קלה ונגישה למדי, אך מצד שני… האתגר בעבודה סמינריונית כזו, הוא לחדש ולהוביל למסקנה מגובשת שניתן חד משמעית להסתמך עליה.

אתגרים בכתיבת סמינריון

אם אתם שומרים על רגשותיכם הגואים בהיחבא, ומתביישים בפחד שלופת אתכם מל הטיפוס על הר העבודה סמינריונית, תרגישו לגמרי בנוח. זה נורמלי ולגיטימי להרגיש משותקים מול כתיבת עבודה סמינריונית, שגם חוקרים ודוקטורטים מוצאים את עצמם חסרי אונים מולה. כי ללא ספק, עבודה סמינריונית  כוללת בתוכה אין סוף אתגרים ומשוכות שעליכם לצלוח בכבוד.

קיימים כמה אתגרים נפוצים בכתיבת עבודה סמינריונית:

 

איתור מידע

אנחנו רגילים להסתמך על ‘דוקטור גוגל’ כמעט באופן מוחלט. ופתאום, כשהוא כבר לא בר סמכא עבורנו בשביל כתיבת עבודה סמינריונית שדורשת מקורות מסודרים ומתועדים, אנחנו מוצאים את עצמנו מאבדים ידיים ורגליים באוריינות המידע.

 

התנסחות בכתב

כתיבת עבודת סמינריון דורשת רמה גבוהה של התנסחות בכתב. הרבה מאתנו חזקים בביטוי בעל פה ובשפה שוטפת ועשירה בעת הדיבור. אך כשכל זה נאלץ לעבור המרה לכתב…  ללא ספק הצעד של כתיבת סמינריון הופך להרבה יותר מורכב ומסובך.

 

עיבוד אובייקטיבי

בשונה מסוגות הכתיבה השונות, כתיבת סמינריון דורשת ניתוק אישי מהמחשבה והרגש שלכם אודות הנושא הנחקר, ועיבוד באופן אובייקטיבי לחלוטין. והאמת, זה לא קל לקרוא על נושא, לחקור עליו, למצוא מקורות, ובסוף – לסכם הכול בצורה סופר אובייקטיבית ויבשה שכביכול לא מבטאה את הבשורה שהייתם רוצים להנחיל לעולם.

 

 

מציאת מקורות אקדמיים

אחד מהאתגרים המשמעותיים בכתיבת סמינריון, מתחיל עוד הרבה לפני השלב של כתיבת עבודה סמינריונית  בפועל, כי גם השלב של איתור המידע בהתאם לשאלת מחקר לעבודה סמינריונית עלול להתברר כקשה עד בלתי אפשרי… חשוב לדעת שלא כל נושא אותו בחרנו וניסחנו עבור שאלת המחקר, אכן מכיל חומרים אקדמיים נגישים וזמינים שיכולים להוות מקור איתן לכתיבת עבודות אקדמיות.

אז איך לכתוב עבודה סמינריונית מוצלחת?

אחרי שבחרת את הנושה לסמינריון, תתחיל לכתוב את העבודה לפי סדר הנכון.

אם עד כה ניתחנו את האתגרים המשמעותיים בכתיבת עבודה סמינריונית, כמובן שלא נישאר רק בשלב המייאש, אלא נתקדם קדימה ונראה מה כן ניתן לעשות באופן ובצורה הנכונים שיובילו לעבודה מצטיינת.

לפני שנדון בעקרונות לכתיבת עבודה סמינריונית, ההמלצה החד משמעית היא לעבור ולעיין בכמה שיותר עבודות סמינריוניות לדוגמא, כיוון שהעיון בהם הוא המורה הטוב ביותר למבנה נכון וצורה מנצחת של עבודה סמינריונית.

עקרונות לכתיבת עבודה סמינריונית

קיימים כמה עקרונות מרכזיים עליהם יש עליכם להקפיד בעת כתיבת עבודה סמינריונית. ולמרות שנראה כי עקרונות אלה רק מגבילים אתכם, למעשה – הם גם מאפשרים לכם למסגר את תוכן העבודה הסמינריונית ובכך לאפשר לעצמכם מקסימום מיקוד.

העקרונות המרכזיים עליהם יש להקפיד בעת כתיבת העבודות האקדמיות:

נראות העבודה

כתיבת עבודה סמינריונית מחייבת היצמדות לכלים וויזואליים, כמו: גופן, גודל גופן, שוליים ועוד. כיוון שההנחיות מתעדכנות מעת לעת, חשוב להיצמד להנחיות הטכניות שקיבלתם עם הוראות המאמר, כיוון שהם אלה שינחו אתכם להגשה נכונה של העבודה האקדמית.

ניסוח תקין

כתיבת סמינריונים מחייבת ניסוח תקין, תוך מענה על כללי האקדמיה, בשילוב של פיסוק ותחביר נכון.

ציון מקורות וביבליוגרפיה

כתיבת עבודות חייבת להתבצע תוך ציון מקורות הן בגוף העבודה, והן בנספח הביבליוגרפי. חשוב להקפיד על הנוסחה הנכונה לציון המקורות, על מנת לעמוד בדרישות האקדמיה.

היקף עבודה סמינריונית

היקף עבודה אקדמית ינוע בדרך כלל בין 20 עד 40 עמודים, לא כולל הנספחים והמסמכים המצורפים לעבודת הסמינריון עצמה. למעשה, בדרך כלל  עבודת סמינריון היא העבודה האקדמית הארוכה ביותר שיהיה עליכם להגיש במסגרת האקדמיה האוניברסיטאית.

מבנה

כתיבת מבוא לעבודה סמינריונית מחייבת אותך לעבוד לפי הנחיות מסוימות - לחשוב על מטרת המאמר שלך, על הקהל שיקרא אותו ומה אתה רוצה שייקח ממנו.

לעבודה הסמינריונית מבנה מסודר אשר יש להיצמד אליו במהלך כתיבת העבודה.

מבוא

המבוא מציג את נושא העבודה באופן כללי ותמציתי בתחילת העבודה, והוא נועד על מנת להכניס את הקורא ‘לעניינים’ ולספר לו על הרקע והמצע לכתיבת העבודה האקדמית.

סקירת ספרות

סקירת  הספרות היא זו אשר מסכמת את כל המקורות אשר עליהם נשענת העבודה האקדמית, וכיצד הם הובילו לדיון ומסקנות העבודה האקדמית.

מתודולוגיה

פרק זה מהווה את לוז העבודה האקדמית, כיוון שבו מוצגים הטענות העיקריות למחקר, באילו אופנים הוא נערך, מהי שיטת החקירה ומה המאפיינים המשותפים לה.

תוצאות

תוצאות הם ה’תכלס’ של המתודולוגיה והם אמורים לסכם באופן ברור, בהיר, חד ואובייקטיבי את הממצאים שהתקבלו מן המחקר.

דיון

הדיון הוא החלק המרכזי בעבודה האקדמית, כיוון שהוא זה אשר יוצר את ההקשר והקורלציה בין הממצאים שהתקבלו לבין סקירת הספרות והבסיס האקדמי שנידון לפני השגת הממצאים.

מסקנה

המסקנה תציג סיכום של כלל הדיון, ולעיתים אף תעלה שאלה או הצעה למחקרים נידונים נוספים בהקשר של הנושא הנידון.

נספחים

הנספחים כוללים את כל המסמכים שסייעו בהליך המחקר וכתיבת העבודה, אך אין להם מקום אפשרי לשילוב בזרימת העבודה הכללית.

ביבליוגרפיה

רשימת מקורות אקדמיים אשר רשומים על פי הנוסחה הביבליוגרפית.

לסיכום:

הפרק

תיאור קצר

מבוא

מטרת המחקר, שאלת מחקר או השערה, סקירה קצרה של המאמר

 

סקירת ספרות

סיכום מחקרים ותיאוריות רלוונטיות, זיהוי פערים בידע הנוכחי

 

מתודולוגיה

הסבר על תהליך המחקר, תיאור שיטות איסוף וניתוח נתונים, הצדקה לשיטות שנבחרו

 

תוצאות

הצגת הממצאים מניתוח הנתונים שלך

דיון

פרשנות תוצאות בהקשר לשאלת המחקר שלך, השוואת ממצאיך לספרות קיימת

 

מסקנה

סיכום המחקר וממצאיו, השלכות המחקר, המלצות למחקר עתידי

 

נספחים

כל מידע נוסף או משאבים רלוונטיים למחקר, כגון תמלול ראיונות או נתוני סקר

ביבליוגרפיה

רשימה מקיפה של כל המקורות המצוטטים

 

 

חוקים לכתיבה אקדמית איכותית

איך כותבים סמינריון בפועל - דרישות למסמך.

עבודה סמינריונית טובה תכיל מחקר מעמיק, ניתוח איכותי של כל המידע בו נעשה שימוש, ולאחר מכן – הצגת שאלת המחקר, תהליך המחקר, הדיון והסיכום. על כל אלה להיכתב בצורה עניינית ובשפה רהוטה, כשאר המטרה היא להציג בפני הקורא נושא מסוים, ולהנגיש לו אותו בצורה נעימה שתאפשר קריאה רציפה ומובנת.

 אלו הם העקרונות לכתיבת עבודה אקדמית איכותית, כאשר רק לאחר שמבינים את יישומם – ניתן לעבור לשלבים נוספים בכתיבת העבודה:

  • בחירת נושא העבודה – לא תמיד בחירת הנושא נמצאת בידיהם של הסטודנטים. לעתים, המנחה או המרצה יהיו אלה שיבחרו את הנושא עבורם. אם נפל בחלקכם לבחור את נושא העבודה, חשוב לבחור בנושא ממוקד ושאלת מחקר שמעניינת אתכם באופן אישי. כדאי לחשוב על סוגיות שמעוררות רגשות, שכן אלו מעודדים כתיבה יצירתית ופורה יותר. וכן, כשנושא באמת מעניין את הכותב, הדבר מורגש בתוצר הסופי והקורא ייהנה הרבה יותר מחוויית הקריאה.
 

 חשוב לציין! שככל שמתקדמים בעבודה ומעמיקים בחומר, השאלה עלולה להשתנות ואפילו להתחדד מעט, ולכן יש לעדכן את המנחה במהות השאלה בכל שלב בכתיבת העבודה האקדמית.

  • חומרי הגלם – ספרים, מסמכים, מאמרים רשמיים וכל מקור מידע רשמי שהוא לא עיתונאי או מקור אינטרנטי חופשי, יוכלו לשרת אתכם נאמנה כמקור אקדמי. סיכום מאמר אקדמי הוא שלב שלא ניתן לדלג עליו, שכן מעבר על המאמרים במלואם יבזבז זמן רב, וממילא ישנם חלקים שהמידע בהם לא יעזור לענות על שאלת המחקר. אותו הדבר נכון גם לגבי תרגום מאמרים אקדמיים, שכן בהרבה מאוד מהמקרים, יתעורר הצורך בעבודה מול חומרים באנגלית. אם יש לכם זמן ויכולת לתרגם ישירות את המאמר תוך כדי קריאה – מה טוב. אך במקרים בהם ישנו לחץ של זמן או שהסטודנט מעדיף להימנע מאי הבנות, כדאי לתרגם את המאמרים הללו בנפרד, ורק לאחר מכן לעבור עליהם לקראת שילובם בעבודה.

טיפים נוספים להכנת עבודות סמינריוניות

רוצים להיות בטוחים שאתם צועדים בדרך הנכונה בכתיבת העבודה האקדמית? פשוט מאד, אל תתחילו לכתוב את העבודה האקדמית לפי הסדר שלה, כי אז אתם עלולים למצוא את עצמכם מסובכים למדי… ולכן, התחילו דבר ראשון בשלב של ניסוח שאלת המחקר, עברו לשלב איסוף המקורות האקדמיים, אחר כך בצעו מחקר באופן עצמאי וסכמו אותו, ורק אז תוכלו לעבור לשלב סקירת הספרות והמבוא – שלמרות שהם נמצאים בהתחלה, מומלץ לכתוב אותם דווקא בסוף.

קניית עבודות סמינריוניות – האם זה כדאי?

סטודנטים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים האם כדאי לבצע קניית עבודות סמינריוניות, כאשר לא רק השאלה: כמה עולה עבודה סמינריונית כמה עולה עבודה סמינריונית משפיעה על השיקולים שלהם, אלא לא פחות מכך גם השאלה המוסרית והאתית הטמונה ברכישת עבודה סמינריונית.

האמת היא, שחוץ מכך שמדובר בצעד בלתי מוסרי – מדובר גם בצעד לא משתלם. האקדמיות רואות בחומרה רבה קניית עבודות אקדמיות בשלמותן, והן עלולות לפסול את התואר במקרה בו הקנייה מתגלית, כך שמדובר בסיכון מיותר, קר ולא ראוי.

סיוע בכתיבת סמינריון

לעומת רכישת עבודות סמינריוניות, על סיוע בכתיבת סמינריון האוניברסיטאות דווקא ממליצות, ולא לשווא. כיוון שעזרה בעבודה סמינריונית  היא דרך לא רק להשיג ציון מצטיין, אלא לקבל פרספקטיבה נכונה על מיומנויות אקדמיות.

מהיכן כדי להשיג סיוע בכתיבת סמינריון? האמת היא, שסיוע בסמינריון חייב להתבצע על ידי אנשי אקדמיה וחוקרים מומחים ובעלי ניסיון, כיוון שרק להם יש את היכולת להעניק עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית מתוך ניסיונם הרב שכבר צבר הצלחה.

זו הסיבה, שחברת Right4U מעמידה לרשותכם צוות אקדמי מומחה שיעניק לכם עזרה בכתיבת סמינריון  – סופר משמעותית ויעילה, כיוון שהעזרה בכתיבת עבודה סמינריונית תגיע על ידי מומחים אקדמיים אשר יש להם ניסיון רב לא רק בכתיבה עצמאית של עבודות אקדמיות מצליחות, אלא גם בעזרה בכתיבת סמינריון למאות סטודנטים אשר כבר קיבלו מהם עזרה בעבודה סמינריונית, נהנו ממנה ומתהליך הסיוע ואף קיבלו את ציון החלומות שלהם.

מוזמנים ליצור קשר עם הצוות המקצועי שלנו, ולהנות מחוויה כתיבה נעימה ויעילה, ומליווי מקיף שיוביל אתכם עד לעבודה האקדמית המנצחת.

אחד האתגרים הקשים ביותר במהלך התואר האקדמי, הוא כתיבת עבודות אקדמיות. על אחת כמה וכמה מאתגרת המשימה לכתוב עבודה סמינריונית ברמה גבוהה – מהו סדר הכתיבה? מה לגבי סיכום מאמרים וכן עריכה לשונית מקצועית? איך כל אלו מתגבשים להם יחדיו לכדי עבודת סמינריון שתוכיח את הידע, היכולת וההשקעה שלכם בתואר? ומעל לכל, איך מתחילים? אולי כדאי לחכות עם זה קרוב יותר למועד ההגשה? התשובה היא כמובן, לא.

היקף עבודה סמינריונית ומבנה נכון

עבור רבים, עבודה סמינריונית ובמיוחד עבודה סמינריונית באנגלית עלולה להיתפס כאתגר לא פשוט כלל. נכון, מדובר בתהליך שכדי לצלוח אותו יש להתמסר אליו במאת האחוזים ובמלוא הכוח, אך למען הסדר הטוב כדאי אולי לציין שעבודה סמינריונית טובה נכתבת בהיקף של בין 20-40 עמודים (לא כולל נספחים ורשימה ביבליוגרפית) בסך הכל. כבר לא נשמע נורא כל כך, נכון?

עכשיו כשידוע שהיקף העבודה הכתובה לא רחב כמו שנדמה, הגיע הזמן לעבור לתכלס; עבודה סמינריונית טובה תכיל מחקר מעמיק, ניתוח איכותי של כל המידע בו נעשה שימוש, ובסופו של דבר הצגת שאלת המחקר, תהליך המחקר, הדיון והסיכום בצורה עניינית ובשפה רהוטה. המטרה היא להציג בפני הקורא נושא מסוים, ולהנגיש לו אותו בצורה שתאפשר קריאה רציפה ומובנת.

 אלו הם העקרונות לכתיבת עבודה אקדמית, ואחרי שמבינים אותם יש לעבור שני שלבים נוספים בכתיבת העבודה:

  • בחירת נושא העבודה – לא תמיד בחירת הנושא נמצאת בידם של הסטודנטים, לעתים המנחה או המרצה יהיו אלה שיבחרו את הנושא עבורם. אם נפל בחלקכם לבחור את נושא העבודה, חשוב לבחור בנושא ממוקד ושאלת מחקר שמעניינת אתכם באופן אישי. כדאי לחשוב על סוגיות שמעוררות רגשות, שכן אלו מעודדים כתיבה יצירתית ופורה יותר. כשנושא באמת מעניין את הכותב, הדבר מורגש בתוצר הסופי והקורא ייהנה הרבה יותר מחוויית הקריאה. חשוב לציין גם שככל שמתקדמים בעבודה ומעמיקים בחומר, השאלה עלולה להשתנות ואפילו להתחדד מעט. לכן יש לעדכן את המנחה בכל שלב.
  • חומרי הגלם – ספרים, מסמכים, מאמרים רשמיים ועוד – כל מקור מידע רשמי שהוא לא עיתונאי או מקור אינטרנטי חופשי, יוכל לשרת אתכם נאמנה. סיכום מאמר אקדמי הוא שלב שלא ניתן לדלג עליו, שכן מעבר על המאמרים במלואם יבזבז זמן רב, וממילא ישנם חלקים שהמידע בהם לא יעזור לענות על שאלת המחקר. אותו הדבר נכון גם לגבי תרגום מאמרים אקדמיים שכן בהרבה מאוד מקרים יהיה צורך בעבודה מול חומרים באנגלית. אם יש זמן לתרגם ישירות אל תוך העבודה, מה טוב. במקרים בהם ישנו לחץ של זמן או שהסטודנט מעדיף להימנע מאי הבנות, כדאי לתרגם את המאמרים הללו בנפרד ולאחר מכן לעבור עליהם לקראת שילובם בעבודה.

עבודה סמינריונית – חוקים לכתיבה איכותית

חוקים לכתיבה עבודה סמינריונית

כפי שצוין, כשעוסקים בכתיבת עבודה סמינריונית יש להקפיד על שפה זורמת, קריאה ומובנת לכל אדם שיזכה לקרוא את העבודה. אם ברצונכם לוודא שאכן העבודה שכתבתם עומדת בתנאים הללו, מומלץ ואף רצוי לפנות לחברה המתמחה בעריכה לשונית לעבודות אקדמיות ואם אפשר, גם בסיכום מאמרים ותרגום מאמרים – כי למה להתאמץ כשאפשר להפקיד את העבודה בידי כותבים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, ולהבטיח לעצמכם את ההצלחה? 

Right4U מזמינים אתכם לצעוד איתנו בדרך לסיום ראוי לתואר!

צרו קשר עוד היום וקבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד. 

איך כותבים סמינריון בפועל - דרישות למסמך.

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן