תפקידו של הקופירייטר הוגדר כבר בשנות ה30. הקופירייטר הוא אדם יצירתי בדרך כלל, הפועל בצורה עצמאית כפרילנסר או במשרד פרסום ומייצר רעיונות וטקסטים בתחום הפרסום.
הקופירייטר אחראי על כתיבת החומר הפרסומי, והוא אמון בעיקר על החשיבה היצירתית בצוות הפרסום שמעלה קמפיין פרסומי לאוויר. עם השנים רשת האינטרנט הולידה תחום המשלב בין יכולות הקופירייטר מבחינת יכולת ניסוח, וכיום אחד התפקידים של הקופירייטר הוא להשאיר את הגולש לזמן רב יותר באתר תוך סיוע לו למצוא את הדרוש לו באתר והכוונתו אל המקומות הדרושים לו תוך הבנת הקטגוריות השונות באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות דרך חידוד מילים ושילוב מילות מפתח בטקסטים שיווקיים לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש. בשנים האחרונות עם עליית האינטרנט הגיע המושג מיקרו קופי לתחום, אבל מהו מיקרו קופי?. הכנו עבורכם מבוא למיקרו קופי.