מיהו קופירייטר ובמה הוא שונה מכותב תוכן?

מיהו קופירייטר ובמה הוא שונה מכותב תוכן?

מיהו קופירייטר ובמה הוא שונה מכותב תוכן?

רבים האנשים שנתקלים במושג ‘קופיירייטר’ ואינם יודעים כיצד לפרשו הן בשל השם המבלבל שניתן לעיסוק זה והן בשל העדר ידע מוקדם על העיסוק. על מנת להבין’ חשוב לדעת כי קופירייטר הוא אינו אדם שעוסק בצילום מסמכים או בהגשת קפה, אלא במקצוע יצירתי במיוחד. אז מיהו הקופירייטר ובמה הוא שונה מכתב תוכן? בנוסף, כיצד הפך עם השנים לאדם שעוסק במספר משימות? הכל בהמשך.

אז מיהו הקופירייטר?

קופירייטר, הוא איש מקצוע שבדרך כלל למד באחת המכללות בארץ קופירייטינג וכתיבה יוצרת, ותפקידו להציע רעיונות פרסומיים לחברות ועסקים. הרעיונות הפרסומיים והשיווקיים של הקופירייטר נולדים בדרך כלל לאחר קבלת ‘בריף’-  הלוא הוא תקציר של האסטרטגיה השיווקית של החברה לה הוא כותב את הרעיון.

כיום ישנם גם קופירייטרים שלא למדו את המקצוע אך קיים בהם כשרון כתיבה ורעיונאות מולד. לעומת זאת, מי שלמד את המקצוע מקבל בדרך כלל כלים טובים ליישום הרעיונות בפרסומות ובתכנים שיווקיים.

כיצד עובד הקופיירטר?

קופירייטר עובד בדרך כלל מול הלקוח או מול מנהל הקריאייטיב במידה והוא מועסק במשרד פרסום. הקופירייטר מבריק ברעיונות, ותפקידו להציג בצורה מקורית את המוצר או השירות של הלקוח. חלק ניכר מתפקיד הקופיירטר הוא לגבש קונספט מנצח לפרסומות, עלונים, ג’ינגלים לרדיו, דפי נחיתה, מודעות ועוד. בנוסף אחראי הקופירייטר על מתן שמות וסלוגנים לחברות עסקים ומוצרים שונים.

במה שונה קופירייטר מכותב תוכן?

בכל הנוגע לשוני בין תפקיד הקופירייטר וכותב התוכן, ניתן לומר בהכללה כי תפקידו של כותב התוכן ליצור תוכן עבור אתרי אינטרנט – בין אם למטרות שיווקיות או למטרות SEO (קידום אתרים).

הקופירייטר לעומת זאת, מתמחה לרוב בהעברת מסרים חדים על ידי משפט אחד או שניים (בעגה המקצועית זה מכונה מיקרו-קופי) ולעיתים רבות על ידי יציאת ‘סטורי בורד ‘ מנצח לפרסומת (*סטורי בורד הוא מעיין קומיקס שממחיש את תסריט הפרסומת).

קופירייטר מקצועי

עם זאת, כיום ישנם כותבי תוכן רבים שהם גם קופירייטרים במקצועם ויכולים לספק בתוך התוכן כותרות שיווקיות וטקסטים מושכים ושיווקיים. בנוסף, ישנם קופירייטרים שכותבים תכנים ארוכים ועשירים יותר למטרות שונות, טקסטים לרוב מטרתם לשרת מטרה ספציפית ויכילו גם טאץ’ שיווקי כלשהו.

קופירייטר או כותב תכנים?
קופירייטר או כותב תכנים?

במה עוסק הקופירייטר בשנים האחרונות?

על מנת להבין את הגלגול שעבר הקופירייטר עם השנים, יש לדעת מה היו תפקידו של הקופירייטר בעבר. בעבר, הקופירייטר היה מקבל בריף מהלקוח, או לעיתים מתנסה במוצר או בשירות כאשר תפקידו כלל בעיקר מציאת סלוגן מנצח שילווה את המוצר בכל שלבי השיווק שלו.

כיום התפקידים של הקופירייטר נרחבים יותר והוא עובד גם על תכנים ארוכים יותר, על מודעות, באנרים, דפי נחיתה, תסריטים ועוד. הקדמה והכנסות הרשתות החברתיות אל המערכות הפרסומיות הפכו את הקופירייטר לאיש אשכולות של ממש.

חשוב לדעת!

קופירייטר נקרא בעברית ‘רעיונאי’, וכיום גם נשים שעוסקות במקצוע מקבלות את הטייטל קופירייטר ולא קופרייטרית. כך נכון יותר מבחינת התרגום מלועזית.

רוצים לקבל עוד מידע? חברתנו מציעה בין היתר שירותי כתיבה שיווקית. בנוסף אנו מציעים שירותי כתיבה לאתרים שהופכים את אתרי הלקוחות שלנו לאטרקטיביים ופופולאריים במיוחד. צרו קשר עכשיו, ותוכלו ליהנות משירותי קופירייטינג וכתיבה שיווקית איכותית במיוחד.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן