איך לבחור שאלת מחקר לעבודה סמינריונית?

איך לבחור שאלת מחקר לעבודה סמינריונית?

אם ננסה לנתח את כל החלקים של  עבודה סמינריונית, כדי להגיע לאלמנט המשפיע והחשוב ביותר, ללא ספק, נגיע בסופו של דבר לאלמנט הכי חשוב של שאלת מחקר.

 למעשה, ללא שאלת המחקר לא ניתן להתחיל כלל את ביצוע העבודה האקדמית, כיוון שכל חיפוש ואיתור המידע לצורך ביסוס וכתיבת העבודה האקדמית, חייב להגיע רק לאחר שהסטודנט יודע מה מוטל עליו לחפש. וכדי למקד את החיפוש, חובה להתחיל במשימה של בחירת שאלת המחקר לעבודה הסמינריונית, כיוון שרק כך ניתן יהיה להמשיך בשאר המשימות הנדרשות לצורך העבודה, בהתבסס על שאלת המחקר שנבחרה.

איזו סוגי שאלות מחקר קיימות?

כדי לדייק את אופן בחירת שאלת המחקר, חובה עליכם, עוד טרם ניסוח שאלת המחקר, לדעת איזו שאלת מחקר מוטלת עליכם. 

שאלות המחקר מתחלקות לשני סוגים: שאלת מחקר כמותי ושאלת מחקר איכותני. 

רק לאחר שביררתם מול המנחה או המרצה של הקורס שלכם, תוכלו לגשת בפועל לבחירה וניסוח של שאלת המחקר, בהתאם לסוג שאלת המחקר שמוטל עליכם לבצע.

כדי לדעת איך מנסחים שאלת מחקר, ראשית, חלה החובה לדעת מהו סוג שאלת המחקר. 

כל סוג של שאלת מחקר, נחצב מעולמות שונים ומכוון לעבודה אקדמית מסוג שונה, וזו הסיבה שהשלב הראשון בכתיבת עבודה של סטודנטים, היא לדעת מהו סוג שאלת המחקר המוטל עליהם, ובהתאם לכוון לשאלת המחקר הספציפית שלהם.

שאלת מחקר כמותי

שאלת מחקר כמותי, היא שאלת מחקר שמנוסחת בצורה שמובילה לתשובות על בסיס נתונים, מספרים או משתנים. 

את התשובות לשאלת מחקר זו, ניתן להשיג על ידי מחקרים אופרטיביים, סקרים, שאלות לאנשים אמיתיים, או כל דרך שמאפשרת להגיע לנתונים בזמן אמת – הניתנים למדידה, פילוח והסקת מסקנות כמותית.

חשוב לדעת, שבשאלת מחקר מסוג זה, יהיה מקום רק לנתונים אובייקטיביים לחלוטין, ללא דריסת רגל לרגשות, מחשבות, סובייקטיביות או תאוריות. 

למעשה, תוצאות המחקר הן אמפיריות וניתנות למדידה ואימות, כך שחייבת להיות כל העת הלימה מלאה ומדוקדקת בין התוצאות המספריות למסקנות. 

שאלת מחקר זו, אינה מתייחסת למעטפת החיצונית שמאפיינת נתונים, אלא לאופנים מספריים בלבד, כאשר אין דגש על דרכי איסוף המידע או המידע הנלווה, אלא רק על הנתונים שנמצאו, כמות שהן, ללא שינויים או הסקה מאלמנטים נלווים.

שאלות מחקר כמותיות הן דרך מצוינת לחקור נושא מסוים בצורה אובייקטיבית, מדידה ומונעת נתונים. הם מאפשרים לחוקרים לקבל תובנות לגבי התנהגות, עמדות ודעות של אנשים בקנה מידה גדול. על ידי שאילת שאלות כמותיות, חוקרים יכולים לחשוף מגמות ודפוסים שאחרת היו נשארים מוסתרים. יתר על כן, הם יכולים לסייע בזיהוי מתאמים בין משתנים שונים על מנת להבין טוב יותר את הקשרים הבסיסיים ביניהם.

שאלת מחקר איכותני

שאלת מחקר איכותני, שונה 360 מעלות משאלת מחקר כמותי. 

בשאלת מחקר איכותני, נשאלת שאלה כללית, כאשר לאורך כל שלבי העבודה האקדמית, נוצר תהליך של ירידה לפרטי השאלה והעמקה בהם, עד להסקת מסקנות על בסיס כל התהליך שנבנה.

כדי לענות על שאלת מחקר איכותני, הכלים המרכזיים לא יהיו אלו שמשתמשים דווקא במספרים, אלא בעיקר בהגיון הבריא, על ידי הסתמכות על תצפיות, ראיונות וניתוח של נתונים אקדמיים או מסמכים נלווים.

בסופו של דבר, שאלת מחקר איכותני, מובילה לניתוח של תופעות והסקת מסקנות מובנית על בסיס מציאות. כאשר גם לפרשנות האישית של הכותב יש משמעות בשלב הסקת המסקנות והממצאים של עבודת הסמינריון.

מחקר איכותני הוא כלי חשוב להבנת המורכבות של ההתנהגות האנושית. שאלת מחקר איכותית יכולה לעזור לחשוף את המניעים, הרגשות והחוויות של אנשים בהקשר מסוים. על ידי שאילת שאלות פתוחות ולחקור את המשמעות העמוקה יותר מאחורי פעולות או אמונות מסוימות, נוכל לקבל הבנה טובה יותר של הנושא שלנו. באמצעות סוג זה של מחקר, אנו יכולים לקבל תובנות לגבי איך אנשים חושבים ומרגישים לגבי נושאים או נושאים שונים.

איך מנסחים את שאלת המחקר?

כתיבת עבודות אקדמיות היא תהליך דורש ואקטיבי למדי, אבל אין ספק ששלב שאלת המחקר הוא השלב העוצמתי והמכריע מכולם, מכל הבחינות. מסיבה זו, סטודנטים רבים מבקשים להיעזר בשלב המשמעותי של בחירת שאלת המחקר, כיוון שלשאלת המחקר השפעה רב מערכתית על כל העבודה האקדמית.

שאלת מחקר שמנוסחת היטב, מובילה לעבודת סמינריון איכותית עם ציון מצטיין. ולעומת זאת כאשר שאלת המחקר אינה מנוסחת הייטב או טומנת בתוכה טעויות לוגיות או שגיאות ניסוח, הרי שהיא מעמידה בסכנה את טיב העבודה הסמינריונית כולה, כיוון שכל הבסיס התיאורטי עליו נשענת העבודה האקדמית שגוי מעיקרו. 

ולכן, יש להקפיד על שאלת מחקר המנוסחת הקפידה וללא טעויות כלל. חשוב לדעת שלכל מילה ואפילו לכל אות בשאלת המחקר, יכול להיות השפעה על כל מהלך העבודה האקדמית, כמו גם על הצלחתה, ולכן יש להקפיד על ניסוח תקין ונאות שמוביל לעבודה אקדמית מצטיינת.

עזרים לבחירת שאלת מחקר לעבודה סמינריונית

ישנם כמה עזרים אשר אמורים לסייע לסטודנטים לבחור ולנסח את שאלת המחקר שלהם, בצורה שתקל עליהם את המשך העבודה האקדמית, ותאפשר להם למלא אחר המטלות בהצטיינות.

קריאת עבודות אקדמיות – על ידי סקירה של עבודות אקדמיות איכותיות, ניתן להגיע לשאלת מחקר איכותני לדוגמא או לחילופין לשאלת מחקר כמותי לדוגמא, וכך לקבל הדגמה מוחשית של ניסוח שאלת מחקר בהתאם לסוג המוטל עליכם.

הקפדה על ביצוע מטלות – לעיתים, המטלה של סוג שאלת המחקר וכן אופן הניסוח שלה, תופיע בבירור ובצורה מסודרת וברורה בהוראות העבודה האקדמית, ולכן מומלץ לקרוא היטב את דף המטלות כיוון שהוא זה שיכול לכוון אתכם לשאלת מחקר מנוסחת היטב.

סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות – סטודנטים רבים בוחרים בדרך המומלצת של סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות, ובכך הם מבטיחים לעצמם עבודה אקדמית מצטיינת, שנכתבה על ידם, אך עם ליווי והכוונה של מומחים אקדמיים שהובילו כבר סטודנטים רבים לעבודות אקדמיות עם ציון מצטיין.

 

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן