מדריך כתיבה שיווקית לסרטון

מדריך כתיבה שיווקית לסרטון

מדריך כתיבה שיווקית לסרטון

עולם השיווק משתנה ומתפתח תדיר בהתאם לטכנולוגיה ולדרישות קהל הצרכנים. סרטונים שיווקיים הפכו לשם דבר בעולם השיווק של היום, מכיוון שהם מעבירים מסר שיווקי בצורה מהירה לגולשים ועשויים להביא לידים.

סרטונים שיווקיים הם, למעשה, סרטוני תדמית המשתמשים באמצעים ויזואליים ומילוליים המציגים ללקוח את מה שהעסק מציע, בין אם מדובר במוצר ובין אם מדובר בשירות. סרטונים כאלה יכולים לעשות שימוש באנימציה או בשחקנים, בליווי מוזיקה, ג’ינגל, סלוגנים, בסגנונות עריכה שונים, בהתאם לרוח העסק ולקהל היעד.

יתרונות הסרטון השיווקי לקידום האתר או העסק

יתרונות הסרטון השיווקי הם רבים:

  • חדשנות – הסרטונים משתמשים בכל יתרונות הטכנולוגיה הוויזואלית ולפיכך נוטעים בצופה בהם תחושה שמדובר בעסק שצועד ברוח הזמן ואינו מיושן. סרטןן מוצלח עשוי לתרום גם למיתוג העסק והמוצר הנמכר ולהציג אותם באור מקצועי הרבה יותר.

כתיבה שיווקית יוצר סרטון לעבר הצלחה

  • העברת מסרים – סרטון מצליח להעביר מסרים בצורה מהירה ללקוחות פוטנציאלים הגולשים באינספור אתרים וזקוקים למסר מחודד ומדויק שיתפוש את תשומת ליבם. סרטונים שיווקיים הם אהובים על ידי הלקוחות שכן הם חוסכים להם קריאה של מלל רב ומיותר ומדייקים להם את המסר אותו הם חיפשו.
  • שיתוף ברשתות חברתיות – סרטונים הם כלי שיווק אדיר ולא בכדי. פוסטים עם וידאו זוכים ליותר לייקים והפצות בפייסבוק וברשתות החברתיות בהשוואה לפוסטים מילוליים בלבד. יוטיוב הפך לאחד ממנועי החיפוש החזקים בשוק ועסקים העושים בו שימוש יצליחו למשוך יותר גולשים ולקוחות דרכו, במיוחד אם יפרסמו את הסרטון עם מילות מפתח פופולאריות.
  • קידום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל – גוגל בודק את זמן השהייה של גולשים באתרים שונים ומקדם אתרים בהם זמן שהייה ארוך יחסית. סרטונים הם אחת הדרכים להשהות את הלקוח זמן רב יותר באתר ובכך לקדם את אתר העסק במנוע החיפוש.

מומלץ להפיק כמה סרטונים שכל אחד מהם פונה לקהל יעד אחר. ניתן להפיק סרטונים הפונים לקהל יעד צעיר, או סרטונים הפונים לנשים, לאמהות, למבוגרים, לקבוצות פרופסיונליות וכך הלאה. בהתאם לקהל היעד סגנון העריכה, המלל ואף התסריט עצמו משתנים ובכל פעם חושפים היבט אחר על העסק או המוצר הנמכר. כך ניתן להגיע למגוון קהלים באמצעות מסרים המכוונים דווקא אליהם ומדייקים בהם.

החשיבות בכתיבת תסריט איכותי, שיווקי ומושך לסרטון

כמובן שלא כל סרטון באשר הוא יניב לבעל העסק או האתר את הקידום המיוחל. באם מדובר בסרטון העשוי בצורה בינונית, הלוקה בתסריטו או כזה שלא הפעיל נכונה את כללי השיווק – הרי שהוא עלול לגרוע ולפגום במוניטין העסק ולאו דווקא לקדמו.

דמו לעצמכם שירות המפורסם באמצעות סרטון הערוך באופן חובבני, מצולם גרוע ומלווה במוזיקת סינטיסייזרים מיושנת – האם תשקלו לפנות אליו? ברור שלא. לא מדובר רק במוזיקה מיושנת, מדובר בהרבה מעבר לכך! מדובר באופן שבו אנו כצרכנים קולטים את רוח החברה ואת מוצריה. על כן ברור הוא כי לכתיבת תסריט איכותי, שיווקי ומושך לסרטון ישנה חשיבות ראשונה במעלה.

לכן, בעל העסק או האתר המבקש לקדם את העסק דרך סרטון שיווקי חייב לפנות לכותבי תסריטים מקצועיים, שיודעים מה הם עושים ושולטים בטכניקות כתיבה שיווקית. כותבי תסריטים שיווקיים חייבים להכיר את השוק הצרכני הספציפי שאליו יופנה הסרטון, להבין מה ימשוך גולשים לצפות בו עד הסוף, וכיצד לכתוב אותו נכון על מנת שיהפוך לוויראלי ויקדם את עצמו מעצם העניין שהוא עורר בצופים.

שיווק באמצעות סרטון ויראלי

סרטון ויראלי הוא המשאלה של כל עסק, שכן מדובר בשיטה שבה השיווק נעשה על ידי הצופים עצמם לעתים מבלי שיהיו כלל מודעים לכך. מבחינתם הם מפיצים תוכן מעניין לגולשים אחרים, אך למעשה הם מקדמים את העסק ומפיצים את הנראות שלו למעגל החברים שלהם, והם מפיצים אותו למעגל שלהם וכך הלאה.

מכיוון שישנה חשיבות רבה לכתיבת תסריט שיווקי איכותי, מומלץ לבחור בקפידה את התסריטאי שאיתו תעבדו. לא כל בוגר החוג לשיווק או קולנוע יוכל לכתוב לכם את הסרטון המדויק ביותר בעבורכם. נזקקת פה בחירה קפדנית של איש אשכולות שיכיר גם את כללי השוק וסודות השיווק הרשתי, וגם ידע להגות תסריט גאוני שיעשה פלאים לעסק.

הכותבים השיווקיים של Right4U

אנו החברה המובילה בשוק העובדת עם הכותבים המוכשרים בתחומם. רק אצלנו נבחרו כותבים ותסריטאים לאחר בדיקת רקע קפדנית, הצגת תיק עבודות, תעודות והכשרות. כותבינו מבטיחים ללקוח את התוצר המקצועי ביותר, לא עוד תסריטאות ועריכה חובבניים! אצלינו תוכלו לנוח על זרי הדפנה וליהנות מתוצר אולטימטיבי שיקדם את העסק שלכם לגבהים חדשים באמצעות כתיבת התסריטים הטובה ביותר בעבורכם. בהתחייבות!

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן