טיפים לעיצוב פרופיל חברה

טיפים לעיצוב פרופיל חברה

פרופיל חברה הוא אחד מהערוצים הפורמליים של העסק, לשווק את עצמו, ולהציג את תדמית העסק בצורה מבוקרת, על פי אסטרטגיה בנויה מראש. אך בעוד שרבים משקיעים בתוכן ובטקסט של פרופיל החברה, למעשה, קיימת חשיבות לא פחותה לעיצוב הוויזואלי של פרופיל החברה, אשר משפיע לא רק על הנראות של פרופיל עסקי, אלא לא פחות מכך גם על התדמית והשדר המובן מהפרופיל.

מה עומד מאחורי העיצוב של פרופיל חברה?

מאחורי עיצוב פרופיל חברה, עומד עיקרון מרכזי, אשר מהווה מצע לקליטה מהירה של כל הנתונים, על ידי עיצוב שמאופיין נכון, נוח לקריאה, בגודל המתאים ובחלוקה מדויקת. ככל שפרופיל חברה מעוצב טוב יותר ברמת המאקרו שלו, כך גם התדמית אותה הוא יוצר היא חיובית, והלקוח הפוטנציאלי מקבל מידע עשיר בזמן קצר ועל פי נקודות חכמות שהוכנו מראש בפרופיל העסקי.

השלב הראשון בעיצוב פרופיל חברה – אפיון

עיצוב פרופיל חברה איכותי, מתחיל מאפיון אסטרטגי מעמיק, שלוקח בחשבון את נתוני העסק הקיים, ומשלב אותם עם התדמית אותה העסק מעוניין לשדר ללקוחות החברה. עיצוב פרופיל עסקי חייב להתכתב עם נתוני השטח של החברה. ולכן, במקרה שלחברה כבר יש לוגו, על הצבעים המרכיבים את הפרופיל העסקי, להיות מתאימים לצבעי המקור בלוגו. וכך, הפרופיל מקבל זהות אחידה עם העסק, תוך התניה ברורה שנובעת מהצבעים הזהים.

 

השלב השני בעיצוב פרופיל חברה – עיצוב פרטי יצירת קשר

בעיצוב פרופיל עסקי לדוגמא, אשר משיג את מטרתו ומהווה ערוץ מרכזי לשיתופי פעולה פוריים עם לקוחות חדשים, יש לכלול בטמפלט של פרופיל החברה פרטי יצירת קשר שיוטמעו בכל עמוד, ויכללו בתוכם את שם החברה, הטלפון איתו ניתן ליצור קשר עם החברה, כתובת המייל של החברה ואתר אינטרנט  – אם קיים. חשוב לזכור, שהמטרה המרכזית של פרופיל חברה – היא להוביל את הלקוח ליצירת קשר. ולכן, יש להקל עליו ככל האפשר למצוא את פרטי יצירת הקשר ולשלב אותם בכל מקום אפשרי, בצורה קליטה, מסודרת ונעימה לעין.

 

השלב השלישי בעיצוב פרופיל חברה – שימוש מוגבל בגופנים

פרופיל חברה איכותי, הוא פרופיל חברה אשר קל ונעים ללקוח לקרוא אותו. ולשם כך, יש להגביל את מספר הגופנים שייכללו בפרופיל החברה. מצד אחד, ההמלצה היא לא להסתפק בגופן אחד בפרופיל עסק, על מנת לאפשר גיוון , היררכיה והדגשת נתונים. אך מצד שני, ריבוי גופנים עלול להוביל לבלבול מהותי ולחוסר סדר מובהק. ולכן, ההמלצה היא למצוא את נקודת האיזון, ולהשתמש בשני גופנים בלבד לאורך כל הפרופיל.

 

השלב הרביעי בעיצוב פרופיל חברה – עיצוב תמציתי

בשונה ממצגת עסקית, אשר כוללת בתוכה מידע רב ומספר גבוה של שקפים, עיצוב פרופיל חברה חייב להיות מתוחם בעמוד אחד או מקסימום שניים. ולכן, עוד טרם השלב של עיצוב פרופיל עסקי, כבר בשלב התוכן יש להקפיד על אסטרטגיה תמציתית, עם תוכן ממוקד. כיוון שרק כך ניתן יהיה להפיק עיצוב פרופיל חברה שאינו עמוס מידי.

 

השלב החמישי בעיצוב פרופיל חברה – היררכיה נכונה וטופוגרפיה

היררכיה נכונה בעיצוב פרופיל עסקי, מאפשרת לתפוס את תשומת לבו של הקורא לדברים העיקריים והחשובים ביותר. ולכן, פרופיל חברה מתאפיין בגדלים שונים של גופנים, אשר נועדו ליצור היררכיה נכונה ולהדגיש את המסרים החשובים בכל עמוד או מקטע. גם בעזרת טופוגרפיה נכונה, ניתן ליצור מדרג שמדגיש את המסרים החשובים עבור הקורא, וגורם לו להתמקד בעיקר.

 

השלב השישי בעיצוב פרופיל חברה – הימנעות מצבעוניות יתר

במקביל לצורך העיצובי והחזותי, חשוב מאד להגביל את מספר הצבעים שיבואו לידי שימוש בעיצוב הפרופיל העסקי. פרופיל עסקי שמכיל בתוכו גוונים או צבעים רבים מידי, מאבד את אפקט היוקרה והמרכוז, ועלול לגרום לפיזור תשומת הלב של הקורא. ולכן,  יש להשתמש בעד 3 צבעים לאורך כל הפרופיל העסקי, כאשר התאמת הצבעים תשולב גם ברמת התוכן, גם ברמת העיצוב והאפקטים וגם ברמת ההדגשות.

 

השלב השביעי בעיצוב פרופיל חברה – הכנסת לוגואים של לקוחות החברה

אחד השלבים החשובים, אשר יש ביכולתו להקפיץ משמעותית את איכות פרופיל החברה– עוסק בהטמעת לוגואים של לקוחות החברה בתוך פרופיל החברה. הלוגואים של לקוחות החברה מהווים אקט ויזואלי מזהיר, כיוון שהם לוכדים במהירות את תשומת ליבו של הקורא. וכאשר מדובר על לוגואים של חברות מוכרות, עולה הסיכוי כי פרופיל החברה אכן ישיג את מטרתו, ירכוש את אמון הלקוח ויגרום לחברה ליצור שיתופי פעולה חדשים. את מערך הלוגואים יש לסדר לקראת תחתית העמוד, בצורה ריבועים ועם שוליים מדויקים ברווח עקבי.

 

האם אתה מחפש ליצור פרופיל עסקי קטלני שיעזור לך לסגור עסקאות? המדריך הזה הוא המקור שלך לכל התשובות לשאלות שלך. צפה בפרופיל עסקי לדוגמא ולמד אילו אלמנטים צריכים להיכלל בפרופיל העסקי שלך, מדוע הם חשובים וכיצד לוודא שהפרופיל שלך הוא זה שיביא לך את העסקאות הללו.

לסיכום

עיצוב נכון ואיכותי של פרופיל חברה, מאפשר שילוב מנצח בין הנגשת מידע, לבין הנעה ממוקדת לפעולה. על מנת שפרופיל החברה יהיה מעוצב כראוי, יש למנוע עומס של עיצוב, גופנים וצבעים, וכך לאפשר לפרופיל להיות נעים לקריאה ולקליטה. 

חשוב לזכור שפרופיל עסקי שמעוצב טוב – מעלה את הסיכויים להשגת שיתופי פעולה פוריים עם לקוחות חדשים.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על פרופיל עסקי?

דילוג לתוכן