איך לכתוב פרופיל עסקי מנצח?

איך לכתוב פרופיל עסקי מנצח?

בתור בעלי עסקים, גם אתם שמעתם לא פעם את המושג ‘פרופיל עסקי’. אך לא בטוח שהבנתם מה הוא אומר בפועל, ולמה הוא חשוב כל כך לתדמית ומיתוג העסק שלכם. למעשה, פרופיל עסקי הוא מעין חלון ראווה מקצועי, בעזרתו אתם מציגים את המענים והפתרונות שהחברה שלכם יכולה לספק עבור הלקוח. אז איך בונים פרופיל חברה שיסגור עסקאות? מה הפרופיל העסקי אמור לכלול – ומדוע? התשובות לכל השאלות במדריך שלפניכם.

מהו פרופיל עסקי?

פרופיל עסקי הוא תוכן ממוקד, אשר בעבר היה נפוץ בעיקר בצורה  מודפסת על גבי פלאיירים או ברושורים. אך עם תפנית הדיגיטל – הוא גם ניכר יותר ויותר באתרים, עמודים עסקיים, ברשתות החברתיות ובכל פלטפורמה בה העסק מעוניין להציג את עצמו בצורה קליטה ואיכותית, על מנת שהלקוח הפוטנציאלי יוכל לקבל מידע אודות העסק, השירותים שהוא מעניק, נקודות החוזקה שלו והסיבה המרכזית שבעקבותיה כדי לו לבחור דווקא בעסק זה.

 

מדוע פרופיל עסקי הוא הכרחי לכל עסק?

הדרך להגיע ללקוחות, ואף לגרום להם לבחור בעסק שלנו – עוברת דרך ההצגה העצמית של העסק. ככל ששלב ההצגה והחשיפה ללקוח יעבור בצורה מקצועית ואיכותית יותר, כך גם עולה הסיכוי כי הלקוח יבחר דווקא בעסק הנוכחי, ויהיה מרוצה מהבחירה עוד טרם קבלת השירות או המוצר. הפרופיל העסקי הוא הדרך בה העסק מוצג ללקוחות הפוטנציאלים בצורה ממוקדת, תמציתית, אך יחד עם זאת שיווקית ואפקטיבית.

מדוע חשוב לכתוב פרופיל עסקי נכון ומדויק?

הפרופיל העסקי הוא אמצעי התקשורת הראשוני של העסק עם הלקוח. וכידוע – אין הזדמנות שניה ליצירת רושם ראשוני. ככל שפרופיל החברה הוא איכותי ואסטרטגי יותר, כך גם עולה הסיכוי, שהלקוח הפוטנציאלי שנחשף לפרופיל יבחר דווקא בעסק שעומד מאחוריו. חשוב לזכור שמצד אחד הפרופיל העסקי אמור להכיל נתוני שטח שיווקיים, אך מצד שני – עליו להיות תמציתי וממוקד, על מנת שלא לייגע את הקורא, ולתפוס את תשומת ליבו בצורה מידית.

 

מה יש לכלול בפרופיל חברה?

על מנת שהפרופיל העסקי אכן ישיג את מטרתו ויגרום לקורא בו לבחור בחברה שעומדת מאחוריו, עליו להכיל את הנתונים הבאים:

  1. אודות העסק – בצורה תמציתית שכוללת את הניסיון של צוות החברה, והסוד שמאחורי הקמת העסק.
  2. שירותים או מוצרים שהחברה מעניקה, בהלימה לפתרונות שעונים על צרכים של הלקוח הפוטנציאלי.
  3. ערכי החברה – על מנת ליצור אמון וחיבור עם הלקוח.
  4. חזון החברה לטווח הקצר והארוך – על מנת ליצור ‘סיפור’ לעסק.
  5. יתרונות החברה – בדגש על יתרונות מבדלים שיש רק לעסק ואין למתחרים.
  6. נתונים וסטטיסטיקות – על מנת לתמוך את שאר המידע עם אסמכתאות מובילות בשטח.
  7. ציון של לקוחות החברה – בדגש על לקוחות מוכרים שהקורא יכיר.
  8. והחלק החשוב ביותר: הנעה לפעולה, על מנת לנצל את המומנטום, ולגרום ללקוח ליצור איתכם קשר כעת.

כתיבת פרופיל עסקי

על הכתיבה של הפרופיל העסקי להיעשות במשלב גבוה יחסית, תוך הקפדה על ניסוח נאות ושימוש בגוף שלישי, על מנת להותיר רושם רשמי ומכובד על הלקוחות. סגנון הכתיבה של פרופיל החברה, צריך להיות ממוקד ותמציתי – אך מקיף – בבחינת ‘מעט המכיל את  המרובה’. על הפרופיל לכלול עימו אף פן שיווק סמוי, שיוטמע בצורה חכמה לאורך כל הפרופיל.

בכל מקרה ההמלצה היא, שאת כתיבת הפרופיל העסקי ינהל בעל ניסיון בכתיבת פרופילים עסקיים, כיוון שכתיבת סוגה זו דורשת מיומנות וניסיון מקצועי רב. בשונה מכתיבת פורמטים שיווקיים אחרים, על פרופיל עסקי להיות כתוב בצורה פורמלית ורשמית, כאשר בעזרת אמצעים סמויים ובלתי בולטים – יוטמע גם מערך שיווקי עדין אשר יניע את הלקוח לפעולה מידית.

 

עיצוב פרופיל עסקי

על העיצוב של פרופיל החברה להתכתב בצורה מלאה עם הלוגו וספר המותג של העסק. ולכן, הצבעים השולטים בפרופיל יהיו זהים לצבעי הלוגו של העסק. העיצוב של הפרופיל יהיה בסגנון עדין, עם גריד קבוע ושינויים מינוריים בין עמוד לעמוד או מקטע למקטע, כאשר בדרך כלל האותיות יהיו גדולות ומרווחות, על מנת להקל על הקריאה.

חשוב לזכור שעל פרופיל עסקי להיות קצר וממוקד, ולכן העיצוב שלו בדרך כלל לא יעלה על 2-3 עמודים בלבד.

 

מחפשים פרופיל עסקי שישיג את מטרותיו? רייט פור יו זה הכתובת!

בחברת רייט פור יו, מעניקים לכם מעטפת מלאה שכוללת את כל מה שאתם נדרשים לצורך הפקת הפרופיל העסקי שלכם. החל מהשלב הראשון של תכנון ואסטרטגית הפרופיל בהתאם לקהל היעד שאמור לקרוא אותו, המשך בהתאמה לפלטפורמה הדיגיטלית או המודפסת עליה הוא עומד להיות, וכלה בכתיבה שיווקית איכותית על ידי איש מקצוע עם ניסיון רב בתחום, ועיצוב מרהיב שיגרום לפרופיל להיות כובש ועוצמתי.

חברת רייט פור יו, כבר הפיקה בהצלחה עשרות פרופילים עסקיים, לחברות, ארגונים ועסקים שונים במגוון סקטורים פרטיים וציבוריים. תוכלו להתרשם ממגוון פרופילים עסקיים לדוגמא ולקבל מידע מנציג השירות שיעמוד לרשותכם בכל עת.

פרופיל עסקי לדוגמא

האם אתה מחפש ליצור פרופיל עסקי קטלני שיעזור לך לסגור עסקאות? המדריך הזה הוא המקור שלך לכל התשובות לשאלות שלך. צפה בפרופיל עסקי לדוגמא ולמד אילו אלמנטים צריכים להיכלל בפרופיל העסקי שלך, מדוע הם חשובים וכיצד לוודא שהפרופיל שלך הוא זה שיביא לך את העסקאות הללו.
צפה בפרופיל עסקי נוסף לדוגמא!

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על פרופיל עסקי?

דילוג לתוכן