אחת הדרכים להפוך את הצגת הנתונים במצגות לאינפורמטיבית מחד, אך קליטה ונעימה לצפייה מאידך – היא על ידי אינפוגרפיקה למצגות.
האינפוגרפיקה מצליחה ליצור את השילוב הבלתי אפשרי בין נראות למתמטיקה, ולהמחיש נתונים מספריים, בצורה בה כל צופה, בכל רמת השכלה – יבין את עקרונות התחשיבים שהמצגת מעוניינת להעביר, אם לצרכי תדמית, עם לצרכי אסמכתאות להצלחה, ואם לכל צורך שהוא שנועד לשרת את המטרה המרכזית של המצגת.
מה זה אינפוגרפיקה?
אינפוגרפיקה למצגות היא דרך להעביר נתונים מספרים או כמותיים, על ידי מידע חזותי שמאפשר לפשט את הנתונים בצורה בהירה וקליטה. מה שאומר, שבמקום לייגע את הצופים בטבלת נתונים מעייפת ומייגעת שהם כנראה גם לא יבינו, התחליף המנצח הוא אינפוגרפיקה למצגות, אשר מאפשרת קליטה של סך הנתונים בצורה נעימה לצפייה, וכזאת שלא צריך להיות גאונים כדי להבין אותה, כיוון שהמערך החזותי המשלים הופך את הנתונים לברורים ונהירים עבור הצופה.
מתי משתמשים באינפוגרפיקה?
הפלטפורמה המומלצת ביותר לאינפוגרפיקה היא המצגת, מכמה סיבות מרכזיות:
- מצגת בדרך כלל משלבת בתוכה גם נתונים מהשטח.
- המצגת משמשת כלי עזר לפרזנטציה.
- על המצגת להיות מעט המכיל את המרובה – בדיוק כמו האינפוגרפיקה.
- המצגת לא מייגעת את הצופים, אלא מציגה נתונים קליטים וחד משמעיים.
אינפוגרפיקה במצגת שיווקית
פעמים רבות, ההמלצה תהיה לשלב אינפוגרפיקה במצגת שיווקית, כיוון שעל ידי הנתונים שמרוכזים באינפוגרפיקה ניתן יהיה להוסיף לתדמית העסק או החברה ולגרום לצופים במצגת, להבין כי הם אכן עושים את הבחירה הנכונה שלהם בעת שהם בוחרים בחברה המפיקה את המצגת.
דוגמא: מצגת שיווקית הכוללת אינפוגרפיקה של אחוז הלקוחות שבעי הרצון מסך הלקוחות הכללי, יכולה לשדר יותר מאלף מילים לצופה, כי הוא יזכה לשירות שישביע את רצונו, על פי הנתון של רוב לקוחות מרוצים.
אינפוגרפיקה במצגת משקיעים
כאשר מדובר במצגת משקיעים, לאינפוגרפיקה יש תפקיד מרכזי וחשוב מאד במהלך המצגת. למעשה, את המשקיעים במיזם מעניינים שני דברים בלבד: אחוז הרווחים שלהם וצפי רווחים והתפתחות. את שני הנתונים הללו, ניתן להנגיש במצגת בצורה בהירה וברורה, על ידי אינפוגרפיקה, אשר מצד אחד תכלול את הנתונים הסטטיסטיים הצפויים, ומצד שני תאפשר למשקיעים הצופים לקלוט ברגע אחד את מגמת האחוזים, וכך גם להשתכנע – ולהשקיע!
אינפוגרפיקה במצגת עסקית
אינפוגרפיקה במצגת עסקית, מאפשרת לרכז נתונים שנתיים או תקופתיים, ולאפשר לצופה במצגת להבין לעומק את מגמת העסק, מבלי שיהיה צורך לרדת לפרטים או להתייגע בטבלאות אקסל מסובכות וחישובים ארוכים. בעזרת אינפוגרפיקה הצופה מקבל את כל המידע המספרי והכמותי, בצורה אינפורמטיבית שכוללת את כלל הנתונים, כאשר יחד עם זאת הוא זמין וקל לקליטה ואפילו לזכירה ארוכת טווח.
מצגת אינפוגרפיקה
מצגת אינפוגרפיקה נותנת דגש רב לארגון נכון של חומרי התוכן, בצורה תמציתית אשר מאפשרת להעביר מידע חשוב לצופים, מבלי לייגע אותם או להעמיס עליהם תוכן מיותר. גם האינפוגרפיקה עצמה תבוזר במהלך המצגת בצורה חכמה, אשר תאפשר לצופים להתרכז בכל מערך נתונים באופן ספציפי, מבלי להתבלבל ממידע דחוס שאינו מאורגן כראוי, ומקשה על הקליטה ורמת הבהירות.
עיצוב מצגת אינפוגרפיקה
במצגת אינפוגרפיקה, יינתן דגש רב על עיצוב האינפוגרפיקה, בשילוב אשר מצד אחד יעניק בהירות של הנתונים, אך מצד שני יהווה מסר שיווקי סמוי, על ידי שימוש בצבעים שמדגישים את המגמה אותה מעוניין מפיק המצגת להדגיש עבור הצופים. כך, מצד אחד הנתונים יישארו אותנטיים וללא סטיה, אך מצד שני ההדגשה בעיצוב תהיה על החלקים אותם קיים רצון להדגיש, לשם השגת מטרת מצגת האינפוגרפיקה.
בניית מצגת מקצועית
כדי שהאינפוגרפיקה תהיה מוצגת בצורה נכונה, הן מבחינה מתמטית, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה שיווקית, במיוחד במצגת אינפוגרפיקה – יש להקפיד על בניית מצגת מקצועית, שנובעת מתוך ידע וניסיון רב בבניית מצגות אינפוגרפיקה, אשר כבר נחלו הצלחה מרובה, והשיגו את המטרה עבורה נבנתה המצגת.
לסיכום
מצגת אינפוגרפיקה מאפשרת לתמצת נתונים מתמטיים בצורה וויזואלית חכמה, אשר טומנת בתוכה גם אקט שיווקי סמוי. אינפוגרפיקה משמשת עבור מגוון רחב של מצגות: מצגת עסקית, מצגת שיווקית ומצגת למשקיעים, כאשר בסופו של דבר האינפוגרפיקה מתגייסת גם היא לטובת מטרת המצגת.