תוכן שיווקי המשקף את המוטיבציה העסקית

תוכן שיווקי המשקף את המוטיבציה העסקית

תוכן שיווקי המשקף את המוטיבציה העסקית

כל בעל עסק שומע בכל מקום את המילים “תוכן שיווקי”, “קידום מכירות”, “כתיבת תוכן” ועוד ועוד, אך לא בטוח שהוא מבין במה מדובר ומה החשיבות של כך. חשוב לדעת כי כל אתר של כל עסק כיום אמור לספק לא רק אינפורמציה על העסק, השירות הנמכר ו/או המוצרים המוצעים, אלא גם להכיל מלל שיניע את הגולש באתר לכדי פעולה, דהיינו, לפנות לעסק או לקנות את המוצר ישירות. המשמעות של הדבר הזה הוא כי התוכן השיווקי של כל עסק אמור לשקף את המוטיבציה העסקית שלו. אך מה זו מוטיבציה עסקית בכלל? 

מהי מוטיבציה עסקית?

תחום מנהל העסקים עוסק רבות בסוגיית המוטיבציה. כל חוקר בתחום יודע כי מוטיבציה היא מילת המפתח לא רק מצד עובדי החברה, אלא גם מצד מנהליה ובעליה. מוטיבציה היא, למעשה, כוח פנימי הנטוע בעובד, במנהל או בבעל החברה, האחראי למאמץ אותו הוא משקיע בעבודתו. אם עובד מסוים אינו מתחבר למקום עבודתו, אינו מאמין במוצר או בשירות שאותו הוא מוכר – הוא יקרין תחושות אלו הלאה ללקוחות, שיטו לא לסמוך על החברה ומוצריה.כתיבה שיווקית לצורך צמיחה

כתוצאה מכך – מחזור המכירות עלול לרדת ואף גרוע מכך. לכן אין זה פלא שחברות משקיעות הרבה מאוד משאבים כדי להעסיק את העובדים הנכונים, להכשיר אותם להכיר את המוצר או את השירות על מנת שיוכלו לקדם ולשווק אותם הלאה מתוך האמונה השלמה כי מדובר במוצרים או שרותים האיכותיים בשוק.

אך מה לגבי בעל העסק, מנהליו והתוכן השיווקי שאמור להופיע באתר העסק? גם במקרה זה המלל שנכתב לאתר החברה אמור להגיע מתוך כוח פנימי המאמין במוצר המשווק. כותב המשקיע מזמנו לכתוב תוכן שיווקי חייב להבין את המוטיבציה העסקית של החברה ולהאמין במוצריה. לשם כך, כותב תוכן אמור לשבת עם בעל העסק ולהבין את מטרותיו העסקיות, אך גם להבין את רוח החברה, הכוח המניע אותה ואת אופי המוצרים. רק באופן זה, הכותב יוכל לכתוב תוכן שיווקי ראוי ומקצועי שיבטא נאמנה את המוטיבציה העסקית ויצליח לגרום לקורא התוכן להשתכנע בטיב המוצר ומעלותיו ומשם – להניע אותו לכדי פנייה לעסק.

איך לזהות מהי מוטיבציה עסקית?

על מנת לזהות מהי המוטיבציה העסקית של העסק, החברה או האתר, בעל העסק או מנהלו אמורים תחילה לעשות עבודה עם עצמם, כלומר, הם אמורים להאמין במוצר או בשירות אותם הם מנהלים ומוכרים. רק התחברות למטרות העסק ולמוצרים הנמכרים יוכלו לטעת בלקוחות הפוטנציאלים את תחושת החיבור גם כן.

בהמשך, בעל או מנהל העסק אמורים לחשוב עסקי, כלומר הם צריכים להיות מודעים למהות העסק, לפעילות העסקית הקיימת והנשאפת, היעדים העסקיים והחברתיים שלו ולבסוף – להיות מודעים לחוויה שהעסק או האתר רוצה להעביר ללקוח. רק מודעות והבנה מעמיקה זו תוכל להעביר את המוטיבציה העסקית מבעל העסק לכותב ומהכותב הלאה ללקוחות הפוטנציאליים.

איך לכתוב באופן שיעביר את החוויה שהעסק רוצה להעביר לגולשים?

מאמצע המאה ה-20 ואילך, תחום השיווק שינה את פניו. הוא כבר לא מוכר מוצרים תוך תיאור מעלותיהם בלבד, אלא מוכר אותם גם דרך החוויה שהם עשויים לספק ללקוח. חברת קוקה קולה לא משווקת את מוצריה דרך מידע על מרכיבי המשקה או טעמו אלא דרך מיתוגו כמשקה המעניק חוויה הרפתקנית, תוססת, צעירה וכיפית.

אותו הדבר לגבי כל מוצר או שירות אחר. חברת נסיעות לא רק מוכרת טיסה, היא מוכרת פתח ואמצעי לחוויה בינלאומית. היא לא רק מוכרת מושב במטוס, אלא את הכלים לממש את החלום לעצי דקל ומים תכולים או הרים מושלגים וחוויית סקי מסעירה.

לכן, כתיבה שיווקית חייבת להעניק ערך מוסף לגולש. היא אמורה לספק אינפורמציה אמינה אך גם לתעל את הכתיבה לטעת בלקוח את התחושה שבאמצעותה מוצר הוא יכול להגשים חלום. שהוא במרחק נגיעה מהארץ המובטחת דרך קניית המוצר במדובר.

דרך נוספת להעברת החוויה של העסק לגולשים היא דרך הבנת קהל היעד שלנו. לא מדובר רק במובן העסקי של פילוח קהל היעד הזה והבנת רצונותיו מבחינה סטטיסטית, אלא ממש לדמיין לקוח פוטנציאלי ספציפי. מי הוא, מה הוא אוהב, מה מעניין אותו ומה מאפיין אותו? ברגע שהכותב יוכל לדמיין קורא פוטנציאלי ברמת פירוט כזו, הוא יוכל לכתוב באופן שיטע בו את התחושה כאילו התוכן נכתב ספציפית בעבורו.

כיצד מאתרים את הכותב השיווקי הנכון ביותר לעסק?

ניתן לסכם ולומר כי בעל עסק המבין כעת את החשיבות של תוכן שיווקי המשקף את המוטיבציה העסקית של החברה, יבקש לאתר כותב המבין לעומק את החשיבות בתוכן כזה גם כן. תוכן שיווקי הוא מן האמצעים החשובים ביותר לקידום מכירות, במיוחד בעולם האינטרנט בו השוק מוצף באינספור אתרים ועסקים המוכרים מוצרים דומים.

חברת Right4U היא בין החברות היחידות בשוק המבינות את החשיבות של כתיבת תוכן שיווקי על בוריו. החברה מעסיקה את הכותבים הטובים בתחומם, שאינם רק אשפי המילה הכתובה, אלא גם אשפי הבנת סודות הכתיבה השיווקית. חברת Right4U מתחייבת לאתר לבעל העסק את הכותב המתאים ביותר לצרכיו שישב איתו ויבין את המוטיבציה העסקית העמוקה של העסק על מנת לכתוב בעבורו את התוכן המדויק, הראוי והמקצועי ביותר.

המלצתנו היא – אל תתמהמהו ואל תשתהו. אתם במרחק של קליק אחד מהעשרת אתר האינטרנט שלכם בתוכן שיווקי עשיר ואטרקטיבי, שיעזור לכם להגדיל את מחזור המכירות ולרומם את העסק.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן