כתיבת עבודת מחקר אקדמי

כתיבת עבודת מחקר אקדמי

גם אתם עומדים פסע לפני כתיבת עבודת מחקר? אם עד כה החיים האקדמיים באוניברסיטה היו נסבלים בהחלט, פתאום הם הופכים למעט מאיימים, ועננה בשם כתיבת עבודה סמינריונית עוטפת אתכם בערפול. כי דבר אחד הוא לשבת בהרצאות רגל על רגל, לסכם ולמלא אחר משימות הגיוניות, ודבר אחר הוא לכתוב עבודת מחקר בת עשרות עמודים שחייבת לעמוד בכל תנאי הכללים האקדמיים. אז איך ממשיכים לנשום צלול למרות המחנק מהעבודת מחקר לתואר? בואו לגלות במדריך לכתיבת מחקר אקדמי שלפניכם.

רגע לפני המדריך – מה זה בכלל מחקר אקדמי?

הנה אתם, סטודנטים יקרים, עומדים פסע לפני כתיבת עבודת המחקר הראשונה שלכם. עד כה, החיים האקדמיים באוניברסיטה היו נסבלים בהחלט. הייתם יושבים בהרצאות רגל על רגל, מסכמים ומבצעים משימות הגיוניות. אבל עכשיו, פתאום, הכול נראה אחרת. העננה המאיימת של עבודת המחקר הסמינריונית עוטפת אתכם בערפול.

עבודת מחקר אקדמי, היא למעשה עבודת מחקר שכוללת איסוף ממצאים אובייקטיביים וניתוחם בעזרת כלים אקדמיים שהוכחו ככאלה אשר יכולים לפלח נתונים ולהוביל למסקנות חד משמעיות שטומנות בחובם תועלת לעולם.

כל סטודנט, יכול להיות ילד טוב ירושלים, להקשיב לכל השיעורים, למלא אחר ההוראות, לקלוט את כל החומר המפולפל במוחו, לזכור אותו לאורך זמן ואף לדעת ליישם אותו בצורה מקסימלית. אבל… במקרה שאלו יהיו רוב תלמידי האקדמיה – ניתן לומר שלום לכל אותם מחקרים פורצי דרך שבזכותם הגיע כל כך הרבה טוב לעולם שלנו.

מי חשב על משככי הכאבים? כיצד הוכחה יעילותה של שיטה בפסיכולוגיה? כיצד הושגו ממצאים מרחיקי לכת מבחינה נוירולוגית? ואיך הרפואה ממשיכה להתקדם ולא נשארת מדשדשת בשיטות העבר? הכול מתבצע בעזרת אותם מחקרים, אשר מתבצעים בכלים מתקדמים שמאפשרים להישען על אותם המחקרים ולהפיק מהם את המסקנות בצורה מיטבית. וזו הסיבה שעבודת מחקר היא משימת חובה עבור הסטודנט – כיוון שרק כך הוא מקבל את המיומנויות והכלים שיאפשרו לו לא להישאר רק עובד מקצועי ממוצע שממלא אחר הוראות הלימודים שלו, אלא כזה שמפעיל מחשבה, שם לב לנתונים, ומצליח להשאיר את חותמו בעולם בעזרת מחקרים עם מסקנות מפתיעות שיכולות לסייע לאלפי, מיליוני ואפילו מיליארדי בני אדם.

אז איך מתחילים בכתיבת עבודת המחקר האקדמית?

רגע לפני שאתם ‘טועמים’ את העבודת מחקר וקופצים למים – מוטב שתלמדו כיצד לשחות… כי לעולם לא ניתן להתחיל את כתיבת עבודת המחקר לפני שאתם יודעים מהי סוג שאלת המחקר שנדרשת מכם במסגרת העבודת מחקר.

קיימים שני סוגים עיקריים של שאלות  מחקר:

שאלת מחקר איכותני

עבודת מחקר מסוג זה עוסקת במחקר של תופעה, כולל חקירת עומק של מניעים, תהליכים, גורמים ותוצאות. במחקר זה יש מקום גם לפרשנות אישית מסייגת של הכותב, כאשר איסוף הנתונים נעשה בעזרת ראיונות, תשאולים וצפיות – ומחקר רב ערוצי של התופעה, מה שמאפשר לקלוט אותה על כל גווניה ורבדיה ולנתח אותה כראוי.

שאלת מחקר היא השאלה המרכזית שאליה מנסה מחקר לענות. היא מגדירה את הנושא של המחקר ומנחה את החוקרים בעבודתם. שאלת מחקר טובה צריכה להיות: מדויקת: היא צריכה להתמקד בנושא מוגדר וממוקד. מעניינת: היא צריכה לעורר את סקרנות החוקרים והקוראים. אפשרית: היא צריכה להיות ניתנת לענות על ידי המחקר.

שאלת מחקר כמותי

עבודת מחקר מסוג זה, מתייחסת לכל תופעה כמשתנה והיא חוקרת את ההקשר וההיבט בין המשתנים, בעזרת כלים אובייקטיביים, סטטיסטיים וכאלה שנובעים מנתונים מספריים אשר בעזרת ניתוחם ניתן להגיע למסקנות.

 

לעיתים, תוכלו לדעת את סוג השאלת מחקר שנדרש ממכם – כבר בהנחיות העבודה אשר יכילו את סוגת העבודה שנדרשת מכם – עבודת מחקר איכותני, או לחילופין, עבודת מחקר כמותי.

במקרה בו בהנחיות המאמר לא תמצאו אזכור לסוג שאלת המחקר שעליכם לבחור, מוטב להתייעץ עם מנחה הקורס שלכם על מנת לבחור את סוג שאלת המחקר שמתאימה לאופי ונושא העבודה שלכם כמו גם לאופי האישי שלכם, על מנת שלא רק תצליחו בעבודת מחקר – אלא ממש תהנו מביצועה.

בחירת הנושא של עבודת המחקר

האמת היא שאתם מרוויחים מכך שבחירת נושא העבודה האקדמית מוטלת על כתפכם, כי רק כך אתם יכולים לאפשר לעצמכם להנות מהעבודה. כי אם אתם אוהבים בעלי חיים והעבודה האקדמית שלכם יכולה לעסוק בהם – הרי שאתם נהנים מכל רגע של כתיבה. ולכן, הקפידו לבחור נושא  כתיבת עבודת מחקר שקרוב לליבכם,  מעסיק אתכם ויהיה לכם קל להתחבר אליו ולכתוב עבורו.

מהו המבנה של עבודת המחקר?

כדי לכתוב נכון עבודת מחקר, חשוב שתבינו ותכירו לעומק מבנה עבודת מחקר.  בדיוק כמו שלא תטוסו ליון לפני שתדעו בדיוק מהם הרחובות המרכזיים, היכן תתארחו ומה יהיה סדר היום שלכם, כך לא תוכלו להתחיל בניסוח שאלת מחקר – לפני שתעיינו לעומק בעבודות מחקר לדוגמא אשר ימחישו לכם יותר מאלף מילים – מהי עבודת מחקר, כיצד היא אמורה להיראות ואיך בדיוק מתחילים לבנות אותה.

 

אפשר להסתדר לבד בכתיבת עבודת מחקר אקדמית?

בינינו, בבית שלכם אתם עושים הכול לבד? גם קניות, גם ניקיון, גם גיהוץ, גם כביסות, גם בישול, גם אפיה וגם עבודה? אם כן – אשריכם. אבל רוב האנשים בעולם לא מצליחים לבצע את כל המשימות, והם מעבירים את חלקם ל’מיקור חוץ’ – עוזרת, ניקוי יבש, קניית אוכל במסעדות או עוגות בקונדיטוריה ועוד.

וכיוון שבהחלט ניתן להשוות בין תחזוקה שוטפת של בית לבין עבודת מחקר, חשוב להבין שגם בכתיבת עבודות כדאי לעיתים להיעזר ב’מיקור חוץ’ עבור משימות ספציפיות, כמו: שאלת מחקר לעבודה סמינריונית, או איסוף נתונים – על ידי חברה המתמחה בכתיבת עבודות לסטודנטים.

לעולם צוות החברה לא יחליף אתכם, מה לעשות – גם אם תרצו אין לכם תחליף… אבל, בעזרת הסיוע החיצוני גם אתם תוכלו לקבל דחיפה משמעותית שתהפוך את כל משימת כתיבת העבודה האקדמית להרבה יותר קלה וכיפית.

ולכן, גם אם כבר בחרתם נושא שמתאים לסוגת שאלת המחקר, חשבו עם עצמכם האם מתאים לכם להיות סופרמנים ולעשות את הכול בכול בבת אחת, או שאתם רוצים להקל על עצמכם ולתת לאנשי מקצוע לעזור לכם להצליח בענק – בעזרת ההכוונה הנכונה שתסייע לכם להתקדם במהירות בכתיבת העבודה, להנות מהתהליך וכמובן להגיש עבודה מצטיינת במיוחד שתשפיע לטובה על קבלת התואר שלכם.

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן