איך להכין מצגת אסטרטגיה שיווקית מוצלחת ב-2023?

איך להכין מצגת אסטרטגיה שיווקית מוצלחת ב-2023?

אם אתם עומדים לפני פרזנטציה חשובה, אתם בוודאי מעוניינים לבצע אותה על הצד הטוב ביותר. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שימוש במצגת אסטרטגיה שיווקית, אשר תלווה אתכם לאורך הפרזנטציה ותאפשר לכם לדייק את המסרים, ללכוד את קשב הצופים וכמובן לקדם את מטרת המצגת – שיווק העסק / מצגת חברה / בניית תדמית וכו’.

איך מכינים מצגת אסטרטגיה שיווקית?

כדי להכין מצגת אסטרטגיה שיווקית מתקדמת, עליכם לפעול מתוך אסטרטגיה מובנית, בהדרגה ושלבים ועם חזון ומטרה. האסטרטגיה החדשנית של 2023 מתייחסת לכמה שלבים המרכיבים אותה, כאשר מענה על כל שלב הופך את המצגת שלכם למקצועית, שיווקית ויעילה.
חשוב לדעת, כי כל שלב נשען על השלב הקודם, ולכן יש למלא את השלבים על פי הסדר כיוון שרק כך ניתן לבנות בהדרגה את המצגת האסטרטגית-שיווקית המנצחת.

השלב הראשון: מהי המטרה של המצגת שלכם?

על השאלה הזו עליכם לענות באופן עצמאי ובכנות רבה: מה אתם רוצים להשיג במצגת הזו? האם תדמית חיובית? האם פעולה כל שהיא? אולי רכישה מידית? או שמא שיתוף פעולה? ככל שתדייקו את הגדרת מטרת המצגת, כך גם יהיה לכם קל יותר לכוון לעבר השגתה של המטרה בצורה אופטימלית. וככל שהמטרה שלכם תהיה ממוקדת יותר, כך גם יש סיכוי גבוה יותר שהיא אכן תושג במהלך הצפייה במצגת.

 

למד כיצד ליצור מצגת אסטרטגיית שיווק יעילה.

השלב השני: המוטיב המרכזי של המצגת

אם עניתם על השאלה הראשונה המגדירה את מטרת המצגת, יהיה לכם קל יותר לענות על השאלה הבאה: מהו הנושא המרכזי סביבו המצגת תעסוק על מנת להשיג את מטרת המצגת? חשוב לזכור שלא משנה מה סוג המצגת שלכם: מצגת חברה, מצגת תוכנית שיווקית או בניית מצגת למשקיעים – תמיד המצגת חייבת לעסוק במסר ממוקד ולא בסדרה של מסרים, אשר מאבדת את האפקט וגורמת לפיזור קשב מצד הצופים ובסופו של דבר לאי השגת המטרה שלשמה המצגת מוקרנת. לאחר שבחרתם את הנושא המרכזי שבו תעסוק המצגת בהתאם למטרה, תוכלו לעבור לשלב הבא.

השלב השלישי: מהו סוג המצגת שלכם?

לאחר שהגדרתם את מטרת המצגת אסטרטגיה שיווקית שלכם, אתם יכולים לעבור לשלב הבא ולהגדיר את סוג המצגת שלכם. מדוע חשוב להגדיר את סוג המצגת? כיוון שלכל סוג מצגת יש כללים משלו ואלמנטים בסיסיים שאמורים להיות מוטמעים בו בהתאם להגדרתו. רק לאחר שתדעו מהו סוג המצגת שלכם, תוכלו לבנות אותה תוך שימוש באמצעים אשר יבליטו את מטרת המצגת בצורה נכונה.

אז מהם סוגי המצגות הנפוצים?

 

ומה ההבדלים המרכזיים בין סוגי המצגות? בבניית מצגת עסקית לדוגמה, תהיה התמקדות רחבה בהישגים קיימים של העסק, אשר ישודרו לאורך כל המצגת בצורה חכמה. לעומת זאת, בבניית מצגת למשקיעים, הדגש יהיה דווקא על אוסף נתונים חיובי, אשר יוטמע בעזרת אינפוגרפיקה למצגות וכלים מעולם המתמטיקה החזותית שיובילו את המשקיעים להשתכנע כי אכן ההשקעה בעסק שווה ובכך גדל הסיכוי לקיום שיתוף פעולה עם המשקיעים.

גלו כיצד להכין מצגת אסטרטגיית שיווק מנצחת עם המדריך שלנו שלב אחר שלב. נראה לך כיצד ליצור ויזואליה מושכת, להשתמש בנתונים וניתוחים וליצור מסר יעיל שירגש את הקהל שלך. תתחיל עכשיו!

השלב הרביעי: מי צופה במצגת שלכם?

למה חשוב לדעת מי צופה במצגת שלכם? כיוון שרק בצורה כזאת תוכלו לדייק את המסר והעיצוב של המצגת בהתאם למי שצופה בו. ככל שתכירו את קהל היעד שאמור לצפות במצגת שלכם בצורה מדויקת יותר, כך גם יהיה לכם קל יותר למקד את התוכן ועיצוב המצגת עבורו. דבר זה יביא לכך שהמצגת אכן תתאים בצורה מיטבית לקהל היעד ובכך היא תשיג את מטרתה.

השלב החמישי: שלב התוכן

השלב הקשה בתוכן הוא לאו דווקא לכתוב אותו, אלא שלב העריכה. בשלב זה יש לחשוב איזה מידע רצוי וחשוב להשאיר על גבי השקפים ועל איזה מידע ניתן לוותר.  האפקט העיקרי בעת שמכינים מצגת מבחינת התוכן, הוא המיקוד של התוכן והריכוז שלו. כדי  להגיע לתוכן שהכי נכון למטרת המצגת, חשבו על קהל היעד שצופה במצגת: מהי השפה שמדברת אליהם? האם המשלב בו הם מדברים הוא סטנדרטי או גבוה? איך אתם יכולים לרכוש את אמונם? ובאילו מסרים תוכלו לאפשר להם להבין כי הם ירכשו תועלת משיתוף פעולה או רכישה מכם? מצגת אסטרטגיה שיווקית תצליח למקד את התוכן המדויק שמתאים לקהל היעד שצופה במצגת, להוריד את התוכן שאינו רלוונטי וכך להשאיר את המצגת מזוקקת ואפקטיבית.

השלב השישי: עיצוב מצגות

עיצוב המצגת חייב להיערך על ידי הקפדה על כל המרכיבים של התקשורת החזותית המנצחת. בשלב הראשון יבחר מעצב המצגות את פלטת הצבעים שמתאימה למסרים שלכם והיא זו שתרכיב את כל האלמנטים במצגת. בשלב השני מעצב המצגות יצור מוטיבים מרכזיים התואמים לפלטת הצבעים ולמסרים שלכם כאשר אותם המוטיבים יחזרו על עצמם לאורך כל שלבי המצגת. לאחר שייקבע הקונספט העיצובי, יכללו גם האלמנטים השונים שמתכתבים איתו, כמו: אינפוגרפיקה למצגות, אנימציה, תמונות, אילוסטרציה ועוד. לאורך כל עיצוב המצגת, יקפיד המעצב על יצירה של רווחים ושוליים, עריכה נכונה של השקופית ושמירה על שפה עיצובית אחידה. כל אלה מטרתם להעביר את המסר בצורה ברורה, תוך שמירה על “עירנות” וסקרנות הצופים.

לסיכום

כעת, בעזרת המדריך והשלבים המדורגים שבו, גם אתם יודעים איך עושים מצגת אשר תשיג את מטרתה, תוביל לשיתוף פעולה ותהיה מצגת אסטרטגיה שיווקית מהמובילות של 2023.

בהצלחה!

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על מצגת

דילוג לתוכן