מצגות עסקיות העברת מסרים בצורה נכונה

מצגות עסקיות העברת מסרים בצורה נכונה

אחת הדרכים המומלצות, להצגת והעברת מסרים בעסק, בצורה קליטה, נעימה וויזואלית, היא הכנת מצגת עסקית, אשר כוללת את כל התוכן הייעודי, במקביל לאלמנטים מדגימים, כמו גרפים, סכמות וכד’.
על מה צריך להקפיד ביצירת מצגת עסקית?
מהם המוטיבים המרכזיים שמרכיבים אותה? התשובות לכל השאלות במאמר המורחב שלפניכם.

מטרות המצגת העסקית​

למצגת עסקית, יש מטרות רבות ומגוונות, אך הבולטת שבהן, היא יצירת מצגת משקיעים, אשר מהווה כלי עזר מפורסם ליזמים, על מנת להשיג משקיעים פוטנציאלים עבור פרויקט הסטרטאפ שלהם.
בעזרת המצגת, מעבירים היזמים את הצופים, בתהליך עמוק של שכנוע סמוי, אשר גורם להם בסופו של דבר להנעה לפעולה, המתבטאת בהשקעה כספית במיזם שהועבר במצגת.

איך לגייס השקעות באמצעות מצגת איכותית?​

חשוב להבין, שלא משנה עד כמה מיזם הסטרטאפ יהיה ייחודי ומרוויח, כל עוד הוא לא יועבר בצורה משכנעת, הוא יישאר רק בגדר רעיון, ללא משקיעים שמעוניינים בו.
מצגת איכותית למשקיעים, היא בדיוק כמו חלון ראווה מושך ואטרקטיבי, שגורם לעוברים ברחוב, להיכנס מבעד לשערי החנות. בעזרת מצגת איכותית, הבנויה על פי מודל מנצח, מקבלים הצופים טעימה מפתה מן המיזם, שגורמת להם להוציא את הארנק ולהיות שותפים במיזם הכובש.

המשמעות של מצגת עסקית ירודה​

מצגת עסקית לא איכותית, הרי היא כניסיון נפל, אשר רק מוריד את ערך החברה ומוטב שלא היה משהיה. מצגת לא איכותית, בנוסף לכך שהיא כלל לא משכנעת את המשקיעים, יוצרת תדמית עלובה למיזם, ופוגעת באמינות היזמים.
ולכן, יש להשקיע תשומת לב רבה במצגת, לדאוג שהיא תהיה איכותית וברמה גבוהה, על מנת שתעניק תדמית חיובית לעסק, וכמובן תשיג את מטרתה העיקרית – של גיוס משקיעים למיזם.

הכנת מצגת איכותית ומנצחת

מצגת איכותית שמובילה לתוצאות מנצחות, מורכבת ממספר אלמנטים מקבילים, אשר כל אחד מהם חשוב בפני עצמו, וביחד הם מהווים מודל מוביל ומבטיח.

כתיבת התוכן – על התוכן שבמצגת, להיות כתוב בשפה הזהה עם שפת העסק, בצורה קולחת וקליטה, ועם מסרי שכנוע ושיווק אגרסיביים אך סמויים.
ככל שהתוכן יהיה איכותי ועוצמתי יותר, כך גם יעלו הסיכויים לקבלת פידבק חיובי ומשקיע מצד הצופים. בנוסף, חשוב מאד לפזר הנעות לפעולה לכל אורך המצגת, על מנת לנצל את מומנטום הצפייה לפעולה חיובית מיידית.

וויז’ואל – על הוויז’ואל שבמצגת להיות מיתוגי בהתאם למיזם וללוגו – אם קיים, ולאף להוות לעיתים כתחליף מלא לתוכן.
יש להקפיד על שפה וויזואלית נקיה ונעימה על מנת שלא להלאות את הצופים.

לסיכום, מצגת משקיעים איכותית, היא המפתח הבדוק והמכריע להשגת משקיעים במיזם, על ידי תהליך עמוק ופסיכולוגי שמוטמע לאורך כל שקופיות המצגת.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על מצגת

דילוג לתוכן