מה דרוש כדי להיות עורך לשוני

מה דרוש כדי להיות עורך לשוני

מה דרוש כדי להיות עורך לשוני

אנשים הפונים למקצוע העריכה הלשונית חייבים להיות כאלו הנהנים מהעיסוק במילה הכתובה. רק אדם שמוצא את תחום המילים כתחום מרתק יכול לבחור בקריירה הדורשת התמודדות עם אינספור טקסטים ארוכים. אדם זה גם צריך להיות בעל יכולת הבחנה בכל פסיק ופסיק, אך גם בעל יכולת הסתכלות רחבה על מנת להבין את כוונות הטקסט בכללו.

זאת ועוד, כדי להיות מומחה עריכה לשונית, קרי עורך לשוני, אותו איש מקצוע צריך להבין את המחויבות המוטלת עליו. הדייקנות שלו היא היבט שלא ניתן להקל בו ראש, שכן לקוחות לא היו פונים לשירותיו ומשלמים כסף אם הטקסט לא היה חשוב להם. כלומר, עורך לשוני חייב להבין את תפקידו בגלגול החיים של הטקסט, שכן שלב העריכה הסופית הוא השלב החשוב ביותר המהדק, משפר ומתקן את הטקסט עד לכדי הגשה לקוראים חיצוניים.

חלק מן המיומנות המתוארות נרכשות לאורך חייו של אדם כזה או אחר הפונה לתחום, אך רובם נלמדים בעמל רב בלימודים אקדמאיים ארוכים ותובעניים. למעשה, עורך לשוני מדופלם חייב להיות אדם משכיל, בקיא בתחומים שונים ומומחה לשפה שבה הוא עורך, בין אם מדובר בעברית, בין אם מדובר באנגלית, או בכל שפה אחרת.

 

ניהול תוכן

ההכשרות האפשריות השונות של עורך לשוני

כאמור, עורך לשוני חייב לרכוש השכלה מתאימה, והאפשרויות לכך יחסית מצומצמות. העורכים הלשוניים הטובים ביותר הם אלה שלומדים תואר המוקדש ישירות לעריכה, למשל תואר שני בעריכה לשונית או בתרגום. בקורסים אלה הסטודנט לומד כיצד להתמודד עם סוגי טקסטים שונים, החל מטקסטים אקדמאיים וכלה בתרגום סרטים. הוא לומד גם כיצד להבין את רוח וכוונות הטקסט ולהתאים את המשלבים בצורה מדויקת. טקסט אקדמי צריך להיות במשלב גבוה ואילו סרט לרוב זקוק למשלב נמוך הרבה יותר. הוא לומד תחביר ודקדוק, עימוד, הגהה וכדומה.

תואר נוסף המכשיר עורכים לשוניים למופת הוא תואר בבלשנות. זהו תואר מעמיק המלמד תיאוריה ופרקטיקה בניתוח מבנה של שפה. בוגרי תואר זה לרוב נותרים באקדמיה כחוקרי שפה, עובדים עם חברות הייטק או לחילופין – בוחרים את תחום העריכה הלשונית, שהוא תחום מרתק, דינמי ומשתנה תדיר.

אופציות לימודיות נוספות הקיימות הן קורסי עריכה שונים, שהם קצרים הרבה יותר מלימודי תואר. הם נעים בין מספר שבועות למספר חודשים וכוללים קורסי עריכה לשונית במכללות, קורס קופירייטינג, קורס הוצאה לאור או קורס עריכת תוכן.

בקורסים אלה הסטודנט רוכש מיומנויות חשובות אך לרוב לא ניתן להעמיק בהן יתר על המידה. כמו כן, היבטים רבים נזנחים, למשל המבנה השפתי או רוב כללי התחביר. במקרים אלה, בוגרי הקורסים משלימים פערים עם שנות העסקתם במקצוע. עם השנים הם לומדים היבטים פרקטיים שהם חלק מהתחום.

כמובן שעדיף להשקיע בהשכלה מעמיקה ורחבה אם ברצונכם להיות עורכים לשוניים מעולים. עדיף ללמוד תואר אקדמי בתחום שיכשיר אתכם נאמנה להתמודד עם כל סוג טקסט. תהא בחירתכם אשר תהא, במידה ובאמתחתכם טקסטים לעריכה ואינכם עדיין בעלי ההכשרה המתאימה, אתם מוזמנים לפנות לחברת Right4U, המתמחה בעריכה לשונית של כל סוגי התוכן. בחברת Right4U כל הכותבים והעורכים הם אקדמאיים מדופלמים, בעלי רקע עשיר בתחומים שונים, אנשי עט ואוהבי המילה הכתובה, המבטיחים לספק לכם את התוצר הטוב ביותר.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן