מדריך כתיבה שיווקית ממוקדת

מדריך כתיבה שיווקית ממוקדת

מדריך כתיבה שיווקית ממוקדת

תוהים איך לכתוב שיווקית? אם כן, המדריך הבא הוא בשבילכם. נשרטט כאן את כללי הכתיבה השיווקיים לכל מי שמתעניין בתחום ורוצה להבין יותר לעומק כיצד ניתן לכתוב טקסטים מקצועיים, משכנעים ומעל הכול – יעילים מבחינה שיווקית.

בטרם נמנה את ההיבטים החשובים של כתיבה שיווקית, חשוב לדעת כי כתיבה שיווקית היא טכניקה שאפשר ללמוד ולפתח אותה. אין אדם שנולד עם יכולת מולדת לכתוב באופן זה. מדובר במיומנות נרכשת שנלמדת ומתפתחת עם הניסיון והבנת החוקיות מאחוריה. כל הכותבים השיווקיים הם אנשים בעלי כשרון אמנם, אך כאלו שלמדו את הכללים לכתיבה שיווקית, התנסו בכתיבה חוזרת ונשנית של טקסטים עד שהגיעו למצב בו הם יכלו לקרוא לעצמם מומחים בתחומם. אז מה הם הטיפים העיקריים לכתיבה שיווקית?

טיפים חשובים לכתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא טכניקה מתוחכמת ויעילה לקידום מכירות. היא הומצאה והתפתחה בשנים האחרונות וכל בעלי המקצוע בתחום למדו כיצד ליישם אותה. כלומר, מדובר בטכניקה שניתן ללמוד ולהתמקצע בה באם מבינים כיצד לעשות אותה נכון. המדריך לעיל ביקש להציג כיצד לעשות זאת בהתאם לחוקים וכללים שנהגו על ידי טובי החוקרים בתחום. בגדול – מדובר בהבנת הצרכים השיווקיים של החברה, הבנת מעלות המוצר, היכרות עם השוק והאינטרסים של הלקוחות הפוטנציאליים – ולבסוף, יישום כלל ההיבטים הללו בטקסט הנכתב, שגם הוא צריך להיות מסודר בהתאם לכללים שיווקיים מסוימים.

1# מה המוצר או השירות הנמכר?

כתיבה שיווקית טיפים - מתחילה בפגישת תיאום ציפיות
כתיבה שיווקית – Right4U!

כותב שיווקי חייב להשקיע מזמנו להבין מהו המוצר או השירות שמוכרים. כלומר, עליו לשבת עם בעל העסק, להבין את צרכיו העסקיים, את רוח החברה ומעל הכול – את המוצר או השירות שעליו אותו כותב יבקש לכתוב. על הכותב השיווקי להבין לאיזה שוק המוצר משתייך, מה מצב רווייתו, מיהם המתחרים העיקריים באותו השוק וכיצד המוצר מייחד את עצמו מהם.

בהמשך, הטקסטים אותם הוא יכתוב אמורים לשרטט את היתרונות של המוצר על פני המוצרים האחרים בשוק, לרומם את מעלות החברה על פני החברות האחרות ולמעשה לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי הקורא את הטקסט, כי המוצר המתואר הוא שיענה על צרכיו וכי עליו לנוע לכדי פעולה – כלומר לפנות לחברה או לבצע רכישה.

2# מה האינטרסים של קהל היעד?

ישנו הצורך להבין היטב את האינטרסים של קהל היעד ומה יגרום לו לקנות את המוצר המפורסם. נדגים עקרון זה דרך דוגמה של חברת קוסמטיקה המבקשת להשיק אודם חדש. קהל היעד הוא נשים, וכותב שיווקי מקצועי צריך להבין את הטרנדים, המגמות והאינטרסים בשוק זה שהינו שוק רווי בחברות ובמוצרים. הכותב אמור להבין מה יגרום לנשים לקנות דווקא את האודם המושק ולא מוצרים מתחרים.

לשם כך, הכותב צריך לאפיין את הבעיה של הלקוח הפוטנציאלי – למה הוא צריך דווקא את המוצר הזה ולא מוצר אחר – נקודה, שכאמור, תצטרך להופיע בטקסט השיווקי העתידי. הדרך לעשות זאת היא ליידע את הלקוח כי מדובר במוצר בעל יכולות מתבלטות על פני כל המוצרים המתחרים בשוק.

אם נחזור לדוגמת האודם, הרי שטקסט שיווקי יצטרך לשרטט את מעלותיו בהתאם להבנת צרכי השוק, למשל, הצורך של נשים באודם עמיד, שאינו נמרח או מוסר במהלך היום, אך בו זמנית כזה שאינו מייבש את השפתיים, שמגיע במגוון צבעים המתאימים לשעות היום והלילה, בצבעים טרנדים וקלאסיים וכדומה;

בהמשך, הכותב השיווקי צריך לאפיין את הפתרון – איך פותרים את הבעיה ללקוח? מה ירשם בטקסט שיטע בלקוח הפוטנציאלי את התחושה כי דווקא המוצר הספציפי הזה יפתור לו את בעייתו או יענה על צרכיו, למשל, להסביר מדוע האודם המושק עולה ביתרונותיו על זה של המתחרים ויכול לענות על הבעיה של הלקוחה המחפשת אודם

לבסוף – הכותב השיווקי צריך לאפיין את הדרך – כלומר לטעת בטקסט את הפתרון לבעיה, שמשמעה, למעשה, הצגת המוצר כפתרון המיוחל.

3# כללים לטקסט במבנה שיווקי

לאחר הבנת רוח וצרכי החברה והאופן הראוי למכור את המוצר בהתאם לצרכי השוק, מגיע שלב הכתיבה עצמה. מעבר למה שראוי שיהיה בתוכן הטקסט – נקודות אותן העלינו בפסקה למעלה, הרי שהשלב הבא הוא סידור הטקסט. גם כאן ישנה חוקיות וסידור הטקסט באופן שיווקי הוא היבט בעל כללים נוקשים אך הכרחיים.

על מנת לסדר את הטקסט בסדר שיווקי צריך לדאוג שתהייה כותרת ראשית מושכת, כותרת משנית אינפורמטיבית, פסקת פתיחה שמציגה את הבעיה באופן מושך, פסקה שיווקית המציגה את הפתרון ואת הדרך, ולבסוף – הנעה לפעולה של הגולש שהוא, למעשה, הלקוח הפוטנציאלי. שמירה על הסדר השיווקי של הטקסט, מבטיחה לכותב מיצוי הפוטנציאל של הכתיבה והדגשת כל ההיבטים ההכרחיים של המוצר אותו הוא מבקש לקדם.

כותבי התוכן של חברת Right4U

כל אדם בעל אהבה למילה הכתובה יכול לאמץ את המיומנויות הללו. אך במידה ואתם מרגישים כי כתיבה שיווקית עדיין גדולה עליכם, הרי שתמיד ניתן לפנות לאיש מקצוע שהוא כבר מיומן ושוחה בכללי התחום הזה. חברת Right4U יכולה לכתוב בעבורכם את הטקסטים המיוחלים לקידום העסק או המוצר שלכם, שכן חברה זו היא המובילה בשוק לכתיבה שיווקית מקצועית ואיכותית. חברת Right4U מתגאה בהעסקת הכותבים הטובים ביותר בתחום הכתיבה השיווקית, המכירים את המגמות במגוון של שווקים, מה שמבטיח לכם את התוצר הטוב ביותר.

אם כן, עד אשר תוכלו אתם בעצמכם לכתוב טקסטים שיווקיים יעילים – שימו מבטחכם בחברה הוותיקה, האמינה והמוצלחת בשוק הכתיבה השיווקית – חברת Right4U, המתחייבת לייצר לכם תוצרים כתובים לשביעות רצונכם.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן