כתיבה שיווקית לפוסטים “בגרסת החאפר המצוי”

כתיבה שיווקית לפוסטים “בגרסת החאפר המצוי”

כתיבה שיווקית לפוסטים “בגרסת החאפר המצוי”

“תשמעו קטע, אתמול ביקרתי חבר, ועברתי על יד חנות שמוכרת בדיוק את מה שאני  מוכר. רק מה, לא היו שם קונים. ברור, כי אני הכי טוב אז בואו לקנות ממני”. תקנו? כנראה שלא. וזה לא אומר כלום על המקצועיות של הכותב בתחומו, אלא רק על חוסר המקצועיות שלו בכתיבה שיווקית בכלל ובפוסטים בפרט. כתיבה אינטואיטיבית היא יופי של דבר, ויש לה מקום של כבוד בפוסטים בפייסבוק – בדף האישי שלכם, ולפעמים גם בבלוג. אך כשאתם כותבים בדף העסקי צריכה להיות לכם אסטרטגיית תוכן, אתם צריכים לדעת מה אתם רוצים להגיד בכל פוסט עוד לפני שהוא נכתב, ואם אם אתם רוצים להניע לפעולה אתם צריכים לדעת בדיוק מהי הפעולה המבוקשת. בנוסף, חשוב לאפיין את קהל התוכן שלכם, ליצור עקביות בדף ועוד לא מעט דברים שכנראה ולא חשבתם עליהם לבד (וזו לא אשמתם, לא הייתם אמורים!)

פסיכולוגיה בהרבה גרושים

הפסיכולוגים מסבירים שבן אדם יכול לתת מאה אחוז תשומת לב למטרה אחת, או לחלק את המאה אחוז האלה לכמה מטרות, אבל הוא אף פעם לא יוכל לתת בו זמנית מאה אחוז תשומת לב לכמה דברים במקביל. אם זה לא משכנע אתכם ככה, נסו לדמיין את זה נאמר על ידי פרופסור ממשוקף במבטא גרמני. עזר? הלאה. ההבנה הזאת עוזרת למקד את הפוסטים שלכם אבל זה לא באמת מספיק. כתיבה שיווקית ברשתות חברתיות כדי לכתוב פוסט אפקטיבי צריך לדעת את מטרת הפוסט, כאמור, אבל גם מיהו קהל היעד שאליו פונים, ולא, “כולם” זה לא קהל יעד אלא בזבוז זמן משווע. צריך גם לדעת מהו הבידול של העסק, כמובן, ואיזה מסר אנחנו רוצים להעביר בפוסט ועוד ועוד. הכי חשוב – כתיבה שיווקית של פוסטים מחייבת להבין, קודם כל, מהי כתיבה שיווקית, ולא, לכתוב “קנו עכשיו!” זה לא כתיבה שיווקית. זה נדנדוד שאף אחד לא יתייחס אליו. מצטערים.

ואיך כל זה קשור אלינו?

הכתיבה השיווקית המקצועית שלנו היא הדבר שיבדל את הפוסט שלכם משאר הפוסטים ויגרום לגולשים לא רק לזכור דווקא את הפוסט הזה אלא גם לעשות את הפעולה שרצינו שהם יעשו: להירשם לניוזלטר, להכנס לאתר, לכתוב תגובה, להתקשר, לשתף את הפוסט, להשתתף בהגרלה וכו’.  לבניית פוסט שיווקי טוב שיניע לפעולה יש מבנה מסוים שעובד על הפסיכולוגיה האנושית וכולל נגיעה בנקודה של כאב או חוסר, תועלת רגשית, השריית בטחון לקיום ההבטחה ולבסוף ההנעה לפעולה. איך עושים את זה בדיוק? זה הסוד המקצועי שלנו, ואולי אולי אולי נגלה לך אותו בפגישה שלנו בשבוע הבא.  קבענו?

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן