חשיבות של מצגת לא איכותית אל מול מצגת איכותית

חשיבות של מצגת לא איכותית אל מול מצגת איכותית

הנתון המכריע בין הצלחה של סטארט-אפ לכישלונו, הוא כמות המשקיעים וההון שהם מוכנים להשקיע, כדי להוציא את הסטרטאפ אל הפועל ולאפשר לו לגרוף רווחים ליזמים ולמשקיעים כאחד. איך צולחים את הגשר הקריטי הזה? כיצד גורמים למשקיעים לראות אתכם באור חיובי ולהאמין בכם שתצליחו? כל הסודות למצגת איכותית שעובדת.

למה צריך מצגת איכותית?

השקעתם כל כך הרבה אנרגיה במיזם שלכם. השתמשתם באנשי המקצוע המובילים וגיבשתם סטארט – אפ ייחודי ופורץ דרך. למה שהמשקיעים לא ישתכנעו בקלות? למה להגיש להם מצגת איכותית שתדגיש את המסרים? לא מספיק לתאר להם את הנתונים הגרפיים ודי?
חשוב להבין, שהמשקיעים מגיעים אליכם, הם חשדניים, ובצדק. האם אתם עוד חברה צולעת שמנסה להציל את עצמה בעזרת משקיעים, או שאולי באמת יש מה לקבל ולשמוע ממכם ואתם תשנו את עולם המחר על ידי היזמות שלכם? כדי לקבל את האמון שלכם, אתם חייבים להשתמש בשפה שתייצג אותכם טוב. מצגת איכותית היא חובה לרכישת האמון, כיוון שהיא מצביעה על איכות, אמינות, שיש עם מי לדבר, יש מקצועיות שמשודרת גם במצגת וממילא ניתן לתת בכם אמון, אם זו המקצועיות המנצחת שאתם משדרים.

ומהי מצגת איכותית?

הבנו כבר שכתיבת מצגת משקיעים איכותית היא חובה, ולא רק בונוס. אבל מהי מצגת איכותית? מה המרכיבים שהופכים אותה לכזו?
מצגת איכותית דבר ראשון מציגה את הנתונים בצורה שקופה ומלאה. כמו שהם. ולאט לאט היא מובילה את הצופה בתהליך, שפותח לו זווית ראיה, איך החיים בעולם או אפילו החיים הפרטיים שלו – ישתנו, אם רק המיזם יצא לאור, על ידי המשקיעים כמובן.
מצגת איכותית, לא מורכבת מאוסף של סיפורים או נתונים, אלא מעובדות שמעובדות ומכוונות בצורה עדינה, כי ההשקעה במיזם טובה לכל הצדדים, ליזמים, למשקיעים ולעולם – כאחד.
ניתן להגדיר את המצגת האיכותית, כתהליך פסיכולוגי מובנה, שרוכש את אמון הצופים, מקנה להם נתונים ומוביל אותם לרצון ותשוקה להשקיע במיזם המוביל.

ומה עם עיצוב המצגת ?

נכון שהדגש העיקרי במצגת, הוא כמובן על הטקסט ועל התוכן. אך גם העיצוב משחק תפקיד לא פחות חשוב, כיוון שהוא תופס את העין ויכול להעביר מאות מילים בתמונה אחת חדת מסר. במצגת לא איכותית התמונות יהיו מגוונות ושונות לחלוטים, בלי אף מכנה משותף. דבר המוכיח על אי יציבות, בלגן וחוסר הלימה בין כל המרכיבים ביזמות, דבר שכמובן לא ירכוש את אמון הצופים. לעומת זאת, מצגת איכותית, מורכבת משפה עיצובית אחידה, וויז’ואל נקי ועדין ובעיקר אחידות שמצביעה על מקצועיות מנצחת.

השפה, היא המפתח הסודי של המצגת.

טעות נפוצה של יזמים רבים, היא לשלב במצגת מילים מפוצצות וגבוהות, וסופרלטיבים חוזרים. בפועל, מצגת שמורכבת מאלמנטים אילו היא ההפך מאיכותית, כי היא מעמעמת מסרים, מפזרת מסך ערפל ויוצרת את הרושם שליזמים אין ערך אמיתי להציע ולכן הם מטשטשים סאת עם מילים מוגזמות. מצגת איכותית לעומת זאת, מורכבת משפה נעימה וקולחת, נאותה ותקינה כמובן, אבל לגמרי בגובה העיניים. מצגת איכותית משתמשת בנתונים אמיתיים מהשטח, שהם הכלי הטוב ביותר לרכישת תשומת לב ואמון, היא שקופה לחלוטין וחושפת את האמת כולה, כי אין לה מה להסתיר. רק מצגת איכותית שבנויה בשפה נכונה ואותנטית, יכולה להוביל לכסף המושקע על ידי המשקיעים, שהתרשמו מן המצגת והתוכן אותו היא רצתה להעביר.

פרטים, פרטים, פרטים.

מצגת לא איכותית מורכבת מבליל אינסופי של פרטים. כולם נכונים ואמיתיים כמובן, אבל יוצרים בלבול ואנדרלמוסיה, וגורמים לההפך מאמון ותשוקה. לעומת זאת, מצגת איכותית, מורכבת ממקבץ נבחר וחד של נתונים, שחוזרים על עצמם בצורות שונות, ומוציאים את הצופים עם ידע חד משמעי, אמין ומקצועי.
ככלל, מצגת איכותית איננה כוללת את כל הפרטים והמרכיבים של היזמות, אלא רק את הנבחרים והקריטיים שבהם, כדי למנוע הצפת מידע לא רלוונטי ולמקד את הצופים המסרים החשובים באמת.

מצגת איכותית היא הפרזנטור שלכם

מצגת איכותית אמורה להוות תחליף, לפרזנטציה והצגה עצמית.
זו הסיבה שעליכם לגשת אל הכנת המצגת, מתוך ידיעה שהיא לא ‘עוד אלמנט משכנע’, אלא הפרזנטור בכבודו ובעצמו. ולכן על המצגת לכלול את כל מה שצריך כדי להוביל את המשקיעים לרצות להיות שותפים במיזם. דיבור, קריינות או אמצעי עזר נוספים למצגת, רק מפחיתים ממנה וגורמים לאי סדר והפחתת איכות המצגת.

מצגת איכותית היא מצגת שמיועדת למשקיעים

בשונה ממצגות אחרות, לא ניתן לקחת מבנה מוכר של מצגת ועליו להחיל את המסרים של היזמות. מצגת למשקיעים חייבת להיות בנויה בצורה מותאמת אישית: לעסק שלכם, למשקיעים ליזמות המתפתחת ולכל המעטפת הכוללת.
מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שמתמחים בנישה הספציפית של מצגת למשקיעים, כיוון שרק אילו יוכלו להוציא לכם מצגת איכותית המתאימה למשקיעים, מתוך ניסיון עשיר בשטח ושליטה בטרנד מצגות המשקיעים – המקובל.
לסיכום: נקודת המפנה בין פוטנציאל היזמות למימושו, מותנה באיכות המצגת, שהיא זאת שקובעת בסופו של דבר את שדר היזמות ואת ההענה לפעולה של המשקיעים.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על מצגת

דילוג לתוכן