הזנת תוכן במערכת וורדפרס

הזנת תוכן במערכת וורדפרס

הזנת תוכן במערכת וורדפרס

הוורדפרס הוא אחת ההמצאות הגאוניות ששינו את כללי המשחק בתחום האתרים, ואם אתם בעלי עסקים קטנים או בינוניים שלא רוצים או לא יכולים לשלם עשרות אלפי שקלים בשביל אתר, אתם יודעים שהמחמאה הזאת לא מוגזמת בכלל. עד הוורדפרס והממשקים הדומים לו, מי שרצה אתר אינטרנט נאלץ להיפרד מסכומים מכובדים ומכבידים, מוגזמים לעיתים, אבל מערכת הוורדפרס לא רק שמאפשרת לכל אחד לבנות לעצמו אתר כרצונו בעלות סבירה ואפשרית, אלא גם פתחה את הדרך לפלטפורמות נוספות לבניית אתרים, אם כי פחות מוצלחות בדרך כלל.

אז נכון, בוני אתרים מקצועיים כנראה שיעשו עבודה יותר טובה ויוכלו לשחק עם התבניות בצורה יותר מקצועית ויותר מלאה, ועדיין – מערכת הוורדפרס מאפשרת לכל אחד לבנות אתר ברמה טובה ולתחזק את האתר של עצמו בעצמו באפס מאמץ. למעשה, גם חלק מחברות בניית האתרים משתמשות במערכת ניהול תוכן וורדפרס, הבנויה בצורה שטובה לקידום האתר בגוגל, רק שהמתכנתים שלהן יודעים איך לשנות את התבניות כרצונם.

הזנת תוכן במערכת וורדפרס - בחירת תבנית מתאימה לתוכן

מה משפיע על קידום האתר?

למערכת הסריקה של גוגל יש מעל 200 פרמטרים שונים הקובעים את קידום האתר, והם מתעדכנים מעת לעת, לכן קידום אתרים הוא מקצוע בפני עצמו. יחד עם זאת ולמרות זאת יש דברים קבועים פחות או יותר שמשפיעים מאוד על קידום האתר שלכם כמו איכות התוכן, קישורים פנימיים וחיצוניים, עידכון התוכן, הגדרות העמוד ועוד, והאמת היא שאת כל זה אתם יכולים לעשות לבד ולתרום לא רק לנראות האתר אלא גם לקידום האורגני שלו במנועי החיפוש, בלי להשקיע כסף נוסף, אלא רק קצת מזמנכם. ואם אתם ממילא בונים את האתר בעצמכם ו/או מעדכנים את התוכן של האתר בעצמכם, כדאי ורצוי שתעשו את זה נכון.

אז הדבר היחידי שצריך לשים אליו לב הוא עשיית הדברים בצורה נכונה, ועם קצת השקעה בהבנת הדרך הנכונה לעשות זאת אתם יכולים להנות מאתר מקצועי ברמה גבוהה שמקודם בגוגל בצורה טובה, בהשקעה כלכלית מינימלית.

ונחשו מה!? אנחנו כאן כדי לעזור! בדיוק בשביל זה כתבנו את המדריך הזה בנושא הזנת תוכן במערכת וורדפרס בצורה אופטימלית.

קדימה לעבודה.

הגדרת SEO אופטימלית במערכת הוורדפרס

כן, יש דבר כזה. כדי לעזור לאתר להיות מקודם בגוגל המערכת חייבת להיות מוגדרת בצורה מסוימת. בלשון מקצועית זה נקרא אופטימיזציה. אז איך עושים את זה?

עקרונית, הוורדפרס בנוי בצורה ידידותית לגוגל, כפי שכבר הזכרנו, מה שאומר שהוא הפלטפורמה הטובה ביותר הקיימת היום  לבניית אתר שאתם רוצים שיקודם והקוד שלו כתוב בצורה תקנית ואופטימלית מראש. כלומר, אם תשכילו לעבוד נכון עם וורדפרס תקבלו “פור” נאה על המתחרים שלכם, גם את בניתם את האתר במו ידיכם ובעזרת המקלדת שלכם בלבד. רק חשוב לבחור תבנית טובה ואיכותית ועדיף להשקיע קצת יותר ולרכוש תבנית Premium.

אם אתם רוצים לעשות את תהליך האופטימיזציה בעצמכם תצטרכו להשקיע זמן, אבל זה שווה את זה. תהליך האופטימיזציה המלא לאתר כולל:

  • בחירת שם דומיין רלבנטי, דומה ככל האפשר לשם העסק וקל לכתיבה.

    יצירת URL  ידידותי לכל עמוד.

  • ביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל אנליטיקס והקדשת מחשבה לבחירת ביטויים נכונים לעסק שלכם. עדיף להתמקד בכמה ביטויים עיקריים.
  • בחירת כותרת ותיאור לכל עמוד באתר שמשלבים את הביטוי המקודם בו. ככל שהכותרת תהיה שיווקית וטובה יותר כך יותר אנשים יקליקו עליה והדירוג של האתר יעלה – ראו סעיף על התוכן
  • שימוש בכותרות H1 ו- H2 – ראו סעיף תוכן.
  • הכנסת קישורים פנימיים בתוך האתר – ראו סעיף על קישורים.
  • ביצוע ALT  לתמונות והוספת תיאור לכל תמונה כדי להפוך את התמונה לרלבנטית יותר עבור גוגל – ראו סעיף ALT לתמונות.

 

Post  או Page, זאת השאלה

כאשר אתם פותחים עמוד חדש באתר יש לכם אפשרות להגדיר אותו כעמוד (PAGE) או כפוסט (POST). ההמלצה היא להגדיר את העמוד כ- POST מלבד בעמודים הראשיים כמו האודות, עוד יצירת קשר, תקנון החברה, חזון ועוד. למה? ככה:

קודם כל, כאשר העמודים מוגדרים כפוסטים הם נשמרים לפי תאריכים ואפשר לשמור גם את שם הכותב, כך שאפשר להציג אותם בסדר כרונולוגי, כשהפרסומים האחרונים מופיעים בראש העמוד, והדף בו מופיעים הפוסטים מתעדכן בכל פעם שאתם מעלים תוכן חדש, בניגוד לעמוד PAGE  שהתוכן בו סטטי. גוגל אוהבת שינויים ועידכונים, בעיקר כאשר הם תורמים לרלבנטיות העמוד. חוץ מזה, ברגע שפוסט נשמר עם תאריך הגולשים יכולים להוסיף אותו כאתרRSS  ולקבל עידכונים על תוכן חדש שעולה.

מלבד זאת ניתן לקטלג את התוכן לפי נושאים וקטגוריות, מה שמקל על הגולשים למצוא את התוכן הרלבנטי להם – ומעלה את דירוג האתר במנועי החיפוש.

יתרון נוסף לעמוד פוסט הוא האפשרות להוסיף לו תגיות, שהן בעצם ביטויי מפתח שגורמים למאמר להופיע בתוצאות החיפוש כאשר מוקלד בו הביטוי על ידי גולשים. בנוסף, האפשרות לשיתוף היא אפשרות חשובה שיש רק בעמודי POST. אפשרות השיתוף הראשונה היא לתת לגולשים אפשרות להגיב לתוכן, כמו בבלוג, וניתן לבחור אם לתת את האפשרות הזו או לא. אפשרות השיתוף השניה היא אפשרות שיתוף ברשתות החברתיות, מה שכמובן יכול לסייע בהבאת תנועת גולשים לאתר.

הזנת תוכן במערכת וורדפרס - כותרות במערכת ניהול תוכן

איך יוצרים URL  ידידותי למשתמש?

URL  היא כתובת האינטרנט של העמוד, כלומר השורה שמופיעה בדפדפן. כאשר אנחנו יוצרים עמוד חדש הוא מקבל כתובת מורכבת שבדרך כלל אין לה משמעות. מערכת הוורדפרס מאפשרת לנו ליצור שורת כתובת ידידותית וזכירה, שיש לה קשר לתוכן העמוד או לעסק שלנו.

כאשר אתם מעלים עמוד (וכבר סיכמנו שמעלים עמוד POST, כן?), בוחרים בהגדרות את האופציה של “קישורים ישירים”. אם מדובר בבלוג אפשר לבחור URL קבוע על פי מספרים או תאריכים, ואז כתובות העמודים יהיו קבועות על פי סדר רץ, אבל אפשר גם לבחור את ה- URL באופן ידני.

כדי ליצור URL בעצמנו צריך לבחרו בהגדרות תצוגה, ולסמן את ה- SLUG, או בעברית – מזהה. ברגע שנסמן את המשבצת ייפתח שדה נוסף בתחתית תפריט העריכה  בו ניתן להוסיף את ה-  URL שמתאים לנו. לדוגמא: אם נבחר את הביטוי WordPress-guide, שורת הכתובת תכלול את שם האתר ואת המילים שבחרנו. בערך כך: http://webmaster.co.il//Wordpress-guide.

מה הקטע עם הקישורים?

קישורים, כלומר לינקים, הם חלק משמעותי בפקטור הקידום ומאבני היסוד של עולם ה- SEO. זה לא אומר שעכשיו אנחנו צריכים להפציץ את העמוד שלנו בקישורים שונים ומשונים, ולפזר אזכורים של האתר תחת כל שיח אינטרנטי רענן, כי זה לא מה שיעזור. זה אפילו יכול להפריע אם עושים את זה לא נכון ובצורה מוגזמת. המערכת הרובוטית של גוגל די אינטליגנטית, בסופו של דבר, ויודעת לזהות קישורים רלבנטיים, ולכן הוספת הקישורים חייבת להיעשות בצורה חכמה וזהירה.

ניתן להשתמש בשני סוגי קישורים באתר: קישורים חיצוניים וקישורים פנימיים. קישורים חיצוניים הם אזכורים של האתר שלנו במקומות אחרים ברשת, כולל לינק על ביטוי שאנחנו רוצים לקדם שמוביל לאתר שלנו. קישורים פנימיים הם לינקים בתוך התוכן של האתר המפנים להרחבות בנושאים שונים בתוך האתר עצמו ובכך מגדילים את משך השהייה של הגולשים באתר שלנו. עצם מעבר הגולשים מעמוד לעמוד בתוך האתר מעלה את הדירוג שלו ומשפר את ההופעה שלו בתוצאות החיפוש.

כאמור, הדגש צריך להיות על איכות ולאו דווקא על כמות ויותר מדי קישורים יכולים להפיל את האתר שלכם בדירוג במקום להעלות אותו. אז קשה להגיד כמה קישורים בדיוק צריך, כי אם הם רלבנטיים הם עושים עבודה טובה. הקישורים הכי טובים הם קישורים טבעיים של גולשים שממליצים על האתר שלנו או מפנים אליו, אבל ניתן לעשות זאת גם בצורה מלאכותית כל עוד לא מגזימים ושומרים על רלבנטיות וערך לקורא – שהם שני הפרמטרים הכי חשובים היום בקידום אתרים.

אפשר ליצור הסכם החלפת לינקים עם מישהו בתחום משיק לשלכם או ליצור אזכורים לאתר שלכם באופן יזום באתרים שונים. רק אל תגזימו, ותקפידו לשנות את הטקסט שמקשר לאתר שלכם כדי שלא יחזור על עצמו.

בקישורים הפנימיים כדאי להימנע מכתיבת “לחץ כאן” וטקסטים דומים, אלא להפוך את החלק הרלבנטי בטקסט לקישור לחיץ. קישור תקין יופיע בצבע כחול וכמובן שחובה לבדוק תמיד שהלינק עובד.

הגדרת ALT לתמונות

בשנים האחרונות גוגל סורק ומקדם גם קטלוגים או אתרים אחרים שיש בהם הרבה תמונות, ואם יש בעמוד טקסט רלבנטי לביטוי החיפוש יחד עם תמונה ממחישה שיש בה תיאור, הדבר תורם לדירוג האתר וקידומו. עם קשר או בלי, היום כמעט בכל עמוד תוכן מופיעה תמונה רלבנטית. תיוג התמונה תחת ביטוי מפתח וכתיבת תיאור לתמונה מסייעים לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים לזהות את התמונה כקשורה לנושא ומשפרת את הדירוג של העמוד.

הגדרת התמונה והוספת התיאור עוזרים לנו לא רק להתחבב על הרובוט של גוגל אלא גם לא לפגוע ברלבנטיות של העמוד עבור גולשים שבוחרים לגלוש ללא הצגת תמונות כדי לשפר את מהירות הגלישה שלהם ועבור לקויי ראייה שלא רואים את התמונה. כאשר מוותרים על הצגת תמונות מוצג במקום התמונה התיאור שהכנסנו עבורה, ובאתרים מונגשים ישנה מערכת המקריאה ללקויי הראייה את התיאור במקום התמונה, ולכן התיאור חשוב כאמור, כדי להשאיר את האתר רלבנטי, גם עבור הגולשים וגם עבור מנוע החיפוש.

איך עושים את זה? פשוט:

מעלים את התמונה מתיקיית התמונות, ומאשרים. לאחר האישור ייפתח חלון בו ניתן להוסיף לתמונה תיאור וכותרת. נותנים שם מתאים, כותבים תיאור הולם, שומרים וזהו.

הזנת תוכן במערכת וורדפרס - הוספת תמונות ומדיה

איזה פרטי תוכן צריך להזין ואיך עושים זאת?

התוכן עצמו חייב להיות רלבנטי ובעל ערך לקהל היעד שלכם ולביטוי המפתח בו הוא מקודם, כמובן, אבל כדי לעזור לו להתקדם טוב יותר צריך להזין נתונים מסוימים בצורה נכונה:

במערכת הוורדפרס תתבקשו להכניס כותרת לכל עמוד חדש. הכותרת הזו היא הכותרת שתופיע בשם הכרטיסייה בדפדפן אבל לא רק, והיא תופיע גם בתוצאות החיפוש. לכן חשוב לבחור כותרת שתכלול גם את הביטוי המקודם, גם תהיה מעניינת וגם תהיה מספיק ברורה לגבי התוכן שהיא מציעה. מחקרים שונים מראים כי אנשים מעדיפים כותרות ארוכות יחסית המחולקות לשניים על ידי מקף (-( או נקודותיים (:). מצד שני, כותרת ארוכה מדי תיחתך באמצע ותיפגע ברלבנטיות של עצמה.

תיאור העמוד, או meta description, הוא הטקסט הקצר שנראה בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת וללינק בתוצאות החיפוש. מדובר בדרך כלל על פחות ממאה תווים, ורצוי שהתווים האלה יכללו את ביטוי המפתח וטקסט רלבנטי ככל האפשר כדי להגדיל את הסיכוי שהגולשים יקליקו דווקא על האתר שלכם.

כפי שכבר ציינו קודם לכן, הכותרות צריכות להיות ב- H1 לכותרת הראשית בעמוד ו- H2 לכותרות המשנה. כשמישהו נכנס לעמוד התוכן שלכם הכותרות הן הדבר הראשון שהוא רואה. ואולי יותר חשוב מזה – כותרת המאמר היא אחד המדדים של גוגל לבדוק את רלבנטיות התוכן ואת המבנה שלו, ולכן חשוב שהכותרות יהיו מודגשות ובולטות אבל לא יותר מדי, ושייתנו איזושהי הצצה לתוכן האתר ולרלבנטיות שלו לנושא. הביטוי המקודם חייב להופיע בכותרת הראשית של המאמר ואפשר וכדאי להכניס אותו גם באחת מכותרות המשנה.

הזנת תוכן במערכת וורדפרס - תוצאות חיפוש של גוגל

Yoast who?

הוורדפרס מציע אפשרות להכניס למערכת כמה תוספים לשיפור הקידום האורגני של האתר ואחד התוספים הטובים ביותר הוא Yoast SEO, או בשמו העברי הסחבקי – יוסט.

יוסט שלנו הוא תוסף שמסייע להטמיע קוד במנועי החיפוש השונים כך שקל יותר לעקוב אחר הביטויים שדרכם הגולשים מגיעים לאתר שלכם, לפתור תקלות שונות באתר ועוד. אבל חוץ מזה יוסט הוא גם תותח אמיתי בכל הנוגע לעריכת תוכן והטמעת כותרות מותאמות למנועי החיפוש, עוזר לכתוב את התיאור הנכון, ואפילו עוזר לנתח את התוכן עצמו, לדעת האם להוסיף הופעות של ביטוי המפתח או להוריד בכמות, לתקן את הפיסוק, ובאופן כללי – לשפר את התוכן. התוספת הנוספת של יוסט היא האפשרות לקבל תצוגה מקדימה של התוכן שהעליתם, גם במחשב וגם במכשיר נייד, אבל זה זניח ביחס לתרומה שלו לשיפור איכות הטקסט.

פשוט תורידו את התוסף, שהוא תוסף של וורדפרס, כאמור, ותיעזרו בו.

וורדפרס ניהול תוכן

תשע הדיברות לכתיבת התוכן

נסיים את המדריך בטיפים והמלצות כלליות לכתיבת התוכן:

לא תקצר

האורך האופטימלי לעמוד הוא 300-400 מילים. יחד עם זאת, אם מדובר בתוכן מקצועי, רלבנטי ובעל ערך לגולשים, הוא יכול להיות גם ארוך יותר, אבל לא קצר מ- 300 מילים.

לא תתפלצן

הכתיבה צריכה להיות רהוטה ותקנית, אבל לא בשפה גבוהה מדי. חשוב להקפיד לכתוב ללא שגיאות כתיב ובצורה שאינה עילגת, אך פלצנות לא תתרום דבר. אם אתם כותבים תוכן מקצועי הקפידו לפשט אותו כך שגם קוראים שאינם בקיאים בתחום יוכלו להבין על מה מדובר בלי לחפש את פירושי המילים במילון.

לא תעשה בלגן 

כשאתם מעלים תוכן חשוב שהוא יהיה מסודר בצורה הגיונית ובזרימה טבעית. ככה יהיה קל יותר לגולשים לקרוא ולהבין, והכותרות יוכלו להיות מתאימות – גם לגולשים וגם לגוגל. שמירה על סדר וחלוקה נכונה של הנושאים על ידי חלוקה לפסקאות ולתתי נושאים המוגדרים בכותרות, עוזרת לגולשים להתמצא טוב יותר ולמצוא טוב יותר את התוכן בעמוד.

לא תגזים בתמונות

תמונות זה טוב, אבל אל תגזימו בכמות. לא היינו רוצים שהגולשים יחשבו שהתמונות הן העניין המרכזי ויתעלמו מהתוכן שמתחבא ביניהן.

לא תעתיק 

גם גוגל וגם הגולשים אוהבים תוכן מקורי ולא כזה שהם ראו כבר במקומות אחרים. אם גוגל יזהה את התוכן שלכם כמועתק העמוד יימחק מתוצאות החיפוש, ואם הגולשים יזהו את התוכן שלכם כמועתק הם לא יחשבו עליכם דברים טובים, ובעיקר –  ולא יחזרו אליכם שוב.  לכן חשוב להקפיד לכתוב תוכן מקורי או לפחות לערוך ולשכתב את התוכן, גם אם המקור הוא אתם בעצמכם. לגוגל זה לא אכפת אם העתקתם מעצמכם או ממישהו אחר – אם זה מופיע פעמיים, זה פסול, והגולשים כנראה לא יזכרו איפה הם קראו את זה כבר, אלא רק את העובדה שהם כבר קראו את זה, תוכן מועתק לא משרת אתכם בשום צורה ודרך.

לא תדלג על מחקר מילות מפתח

השתמשו בכלים החינמיים של גוגל לביצוע מחקר מילות מפתח, כמו גוגל אנליטיקס, כדי לדעת מהם הביטויים הרלבנטיים ביותר שכדאי לכם לשתול בתוך הטקסט ואל תסתמכו על ההערכות שלכם. גולשים זה דבר מפתיע.

לא תכתוב מאולץ

חשוב מאוד שהטקסט יהיה טבעי, הגיוני, וכאמור – בעל ערך לגולשים. הימנעו מדחיפת ביטויי מפתח בכוח בתוך הטקסט או מדחיסה של יותר מדי ביטויים באופן שייפגע בקוהרנטיות של הכתוב או שירגיש כמו חזרה על הדברים. גם אם גוגל לא יזהה את זה הגולשים כן, מה שיוביל לנטישת העמוד באמצע הקריאה, מה שיוריד את הדירוג שלכם בגוגל, בסופו של דבר.

לא תכתוב בשביל גוגל

כשאתם כותבים – חשבו על קהל היעד שלכם ולא על גוגל. הפרמטר החשוב ביותר היום עבור מנועי החיפוש הוא הרלבנטיות של התוכן עבור הגולשים, אז כשאתם כותבים בשבילם אתם כותבים בשביל גוגל.

לא תתחכם

אל תחפשו לתחמן את המערכת בשום צורה ואל תעלו תוכן בעמוד מוסתר שנסרק על ידי גוגל אבל לא נראה על ידי הגולשים. הגולשים לא מודעים לזה אבל גוגל לא אוהב את זה.

ולסיום סיומת

כפי שציינו בתחילת המדריך, מערכת וורדפרס היא המערכת הטובה ביותר שיש היום לבניית אתרים ולא חייבים לשלם לבוני אתרים מקצועיים כדי לבנות אתר מוצלח, יעיל ומועיל, שגם מקודם בגוגל בצורה אורגנית. המערכת פשוטה יחסית, בנויה בצורה הגיונית וכוללת אופטימיזציה מובנת לגוגל, כך שכל שנשאר לכם לעשות הוא לבחור תבנית שמתאימה לצרכים שלכם, להגדיר נכון את העמודים, לכתוב את התוכן בצורה נכונה ולהעלות את התוכן והתמונות כפי שהוסבר להלן.

אם קראתם את המדריך ותפעלו לפי ההוראות – אתם מסודרים!

רוצים שאנחנו נזין את התוכן שלכם?

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן