איך מסכמים מאמר בקלות ובמהירות

איך מסכמים מאמר בקלות ובמהירות

סטודנטים בכל התארים – ריאליים או הומניים, מתבקשים לסכם לאורך כל תקופת התואר. רבים מהם חושבים שמלאכת הסיכום תתחיל ותסתיים בעבודה הסמינריונית, אך ככל שהתואר מתקדם מתגלה כי סיכום מאמרים הוא הכרח גם כאשר מדובר “רק” בשיעורי בית או בלמידה למבחנים. זהו שלב שאין לדלג עליו וגם אם נדמה שהוא מאריך את הדרך לציון אליו שואפים, הרי שהוא מקל מאוד על התהליך ובכך בעצם מקצר אותו.

איך לסכם מאמר אקדמי לצורך כתיבת עבודה

כנראה שזהו הצורך השכיח ביותר של סטודנטים לסכם מאמרים במהלך התואר. כאשר ניגשים לסכם מאמר אקדמי על הסטודנט להבין קודם כל את התוכן אותו הוא מחפש. רבים מהסטודנטים ממהרים לסכם את כל המאמרים ומבזבזים זמן יקר בעבודה שאין בה צורך. כאשר המטרה היא ליצור בסופו של דבר עבודה מקורית לחלוטין, על הסטודנט להבין כיצד לשלב בין מאמרים שונים ולדלות מהם את המשפטים הרלוונטיים ביותר לנושא בו הוא עוסק.

על מנת שלא ליפול לבזבוז הזמן שבקריאת המאמר וסיכומו במלואו, על הסטודנט לשאול את עצמו מהו נושא העבודה אותו הוא כותב, ומה המסר אותו מנסה להעביר. כך יוכל לגשת באופן חכם יותר למלאכת הסיכום. על מנת להצליח לזהות את התכנים הרלוונטיים ביותר יש לעבור תחילה על כותרות המאמר בכדי לקבל תמונה כוללת על הנושאים בהם הוא עוסק. סביר להניח שהמאמר כולל בתוכו מונחים תיאורטיים מעולם התוכן שלו, ועל מנת להתמודד איתם ולהבין אותם תוך כדי קריאה, מומלץ לפנות לסקירת הספרות.

להתחיל את התהליך – בחרו את האפשרות המתאימה לקבלת הצעת מחיר חינם!

ישנם סוגים רבים של מאמרים, לכל אחד מהם יש לגשת באופן שונה; לדוגמא, אם המאמר המוצג הינו מאמר מחקרי כנראה נתעניין בתוצאות המחקר. את אלו ניתן למצוא בתקציר האבסטרקט שבתחילת המאמר. לגבי פרק האבסטרקט חשוב לציין שלא מומלץ לדלג עליו. גם אם נדמה שכך תתקצר העבודה, הרי שלא כך הדבר. האבסטרקט מכיל בתוכו את הרעיון הכללי של המאמר וקריאתו תקל מאוד על המשך העבודה. לחילופין, ניתן יהיה לגשת לפרק התוצאות שיכיל בפירוט את תוצאות המחקר, כולל תרשימים וטבלאות.

סיכום או כתיבת מאמרים לצורך הצגתם במסגרת קורסים

איך לסכם מאמר

לא תמיד מדובר בעבודה אקדמית. לפעמים נדרשים הסטודנטים להציג בעצמם את המסקנות שהגיעו אליהם בעצמם לאחר שביצעו את המטלה. בכדי להגיע מוכנים להרצאה, מומלץ לעקוב אחר הדגשים הבאים:

  • פתיחת הפרזנטציה – את המצגת יש לפתוח עם כותרת המאמר, כולל הצגה של שמות החוקרים והשנה בה המאמר יצא לאור. מומלץ להקדיש לאלו שקופית משלהם ולפרט מעט על הכותבים (בדיבור כמובן), בכדי לעניין את הקהל.
  • סקירת הספרות – בשלב זה יפורטו התיאוריות עליהן מתבסס המאמר, כולל מונחים תיאורטיים. סקירת הספרות חושפת את הקורא או את הקהל למונחים המקצועיים המלווים את המאמר או הפרזנטציה.
  • מי מכיר שיטות מחקר? – לא מדובר על הקורס, אלא על השיטה בה בוצע המחקר בעת כתיבת המאמר עליו מדובר. יש לציין האם מדובר בשיטה כמותית או איכותנית ולפרט על כך, לתת דוגמאות ועוד. בין לבין מומלץ להסביר גם על הדרך בפועל שבה נאספו הנתונים עבור המחקר; כמה אנשים לקחו חלק בכך, כיצד בוצעה הדגימה, ומהם כלי המחקר?
  • תוצאות ודיון – בפרק זה יפורטו תוצאות המחקר; אם מדובר במאמר שנכתב בשיטה האיכותנית, יהיה מספיק רק לקרוא את הפרק ולדלות ממנו את המידע הדרוש. כשמדובר במחקר כמותי המצב קצת שונה. בין כל המספרים והנוסחאות מאוד קל ללכת לאיבוד. בדרך כלל במאמרים מסוג זה יפוזרו טבלאות, מודלים ותרשימים המציגים מסקנות ותהליכים שונים שעברו החוקרים במהלך העבודה. מובן שמעבר לעיקרי המאמר, יהיה על הסטודנט לפרט גם את המגבלות השונות ואת תרומתו למדע. אלו יפורטו בדרך כלל בפרק הדיון, בהם מסבירים החוקרים על התרומה שהמחקר שלהם יעניק לאנושות ולמדע, ועל הבעיות שהוא מיועד לתת להן פתרון.

הדרך להצלחה מתחילה בסיכום מוצלח

איך מסכמים מאמר בקלות ובמהירות

אם אין באפשרותכם לפנות מספיק זמן כדי לסכם את ערימת המאמרים שמונחת לכם על השולחן, תוכלו לפנות אלינו! חברת Right4U מספקת שירותי סיכום מאמרים ברמה הגבוהה ביותר, בעזרת צוות של כותבים אקדמאיים בעלי רקע במגוון נושאים. מלבד אלו, מספקת החברה שירותי כתיבת מאמרים לקידום אתרים כמו גם יצירת מצגות, תרגום מאמרים אקדמאיים לעברית ולהפך, ועוד. כשכל מה שאתם זקוקים לו כדי לצלוח את התואר נמצא במקום אחד – אין סיבה לחפש רחוק! מחכים לכם.

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן