איך כותבים מסר שיווקי: טיפים לכתיבת תוכן לאתר

איך כותבים מסר שיווקי: טיפים לכתיבת תוכן לאתר

איך כותבים מסר שיווקי: טיפים לכתיבת תוכן לאתר

כפי שאתם בוודאי כבר יודעים: התוכן הוא המלך! אתר האינטרנט המושקע והמעוצב שבניתם, שמלא בכל טוב של מוצרים למכירה או הזמנה לבקר בבית העסק שלכם – לא שווה כלום בלי תוכן שיווקי שימשוך אליו מבקרים. 

עיקר התוכן שעובד ברשת הוא תוכן שבנוי מהמילה הכתובה. כן, המילה הכתובה והפשוטה שנראה היה שנשכחה לטובת המדיה הענקית של עולם המסכים – היא היא זאת שמנהלת כאן את כל העניינים. גם בלי שנשים לב, המילים הן הדבר הראשון שאנו רואים במדיה שסביבנו, ולכן יש להן כוח כל-כך חזק. בכל רגע ורגע אנחנו קולטים מסרים שיווקיים שמשפיעים על מה שנקנה, על איך נתנהג ואפילו על איך נחשוב. לכן, אם נדע את רזי הסודות של כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט, נוכל להרים את האתר שלנו למעלה.

למה תוכן לאתר הוא כל-כך חשוב?

כתיבת מסר שיווקי הינו מפתח להצלחה של קידום האתר. במאמר הזה נלמד איך כותבים מסר שיווקי מושלם.

האתר שלנו בנוי מתוכן וללא תוכן לאתר הוא לא יוכל להתקיים. התוכן מורכב ממילים, תמונות וסרטונים, אבל התוכן הכתוב הוא הגדול והמורכב יותר מבין כולם. מה שקובע בסופו של דבר האם האתר שלנו יעלה במנועי החיפוש במקום ריאלי וימשוך אליו מבקרים הוא התוכן הכתוב.

כאשר לקוח רוצה לחפש משהו ברשת הוא פותח מנוע חיפוש ורושם מילות חיפוש. האלגוריתמים של מנועי החיפוש מוציאים ללקוח רשימה של אתרים לפי מה שרשם. אתר עם תוכן שמכיל מילים מתאימות, הכתובות בצורה נכונה, הוא האתר שיופיע ראשון ברשימה ויש לו סיכויים גבוהים יותר לקבל כניסות של מבקרים שיהפכו ללקוחות.  

כתיבת תוכן שיווקי היא האומנות שבעזרתה ניתן לייצר תוכן שיווקי מתאים שיקדם את האתר שלכם מעלה במנועי החיפוש ולאחר מכן יגרום למבקרים באתר לרכוש את השרות או המוצר שאתם מציעים. לכן, חשוב מאוד לדעת מהי כתיבת תוכן נכונה.

כתיבה שיווקית: טיפים, המלצות ועצות איך לעשות את זה נכון

התוכן השיווקי שבו נמלא את האתר שלנו מייצג אותנו מול הלקוחות וגורם להם לבחור בנו לפני המתחרים שלנו. לכן, כשאנו ניגשים למלאכה של כתיבת תוכן שיווקי, ניקח בחשבון שלושה גורמים עיקריים: מי הם הלקוחות שלנו, מהו התוכן שאנו כותבים ואיך כותבים תוכן שיווקי נכון ומדויק.

  • למי אנחנו כותבים: דבר ראשון, חשוב מאוד שנדע בדיוק למי אנחנו כותבים את התוכן שלנו. למשל, יש הבדל גדול מאוד אם אנחנו רוצים שאל האתר שלנו ייכנסו אימהות טריות שמחפשות לקנות מוצרי תינוקות, או סטודנטים שרוצים למצוא עבודה. חשוב גם שנדע בדיוק איפה נמצא קהל היעד שלנו: האם הוא גר בעיר או בכפר? האם הוא בכלל נמצא בחו”ל? כאשר נדע למי אנחנו כותבים, נתאים עבורו את השפה והסגנון המתאימים, כך שהתוכן שלנו ידבר אליהם בגובה העיניים.
  • מה אנחנו כותבים: חשוב מאוד שנקפיד על תוכן שיווקי מעולה. התוכן שלנו חייב להיות מעניין, אחרת הגולשים לא ירצו להיכנס לאתר שלנו כדי לקרוא אותו. כדי שהתוכן שלנו יהיה מעניין הוא צריך לעסוק בנושאים שמעניינים את קהל היעד שלנו ולהכיל מידע עדכני ורלוונטי. כדאי כמובן שהתוכן שנכתוב באתר יהיה תוכן שיקדם את המכירות שלנו, אבל רצוי להקפיד שזה יעשה בצורה אלגנטית ולא בולטת מידי.
  • איך כותבים נכון: כאן הדיוק הוא שם המשחק. חשוב שנכתוב באופן תמציתי וברור ונדייק במילים שלנו. כדאי מאוד שלא נחזור על עצמנו יותר מידי ונשתדל לכתוב קצר, מעניין וברור. כתיבת תוכן טובה תקפיד על שימוש במילים נכונות ומדויקות, הקשורות לעולם התוכן עליו אנו כותבים ולקהל היעד שלנו.
  • ומה אסור לנו לעשות: כדאי מאוד לדעת שיש גם כללים עליהם אסור לנו לעבור כאשר אנו עוסקים בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט. הכלל החשוב ביותר הוא שאסור לנו להעתיק תוכן מאתר אחר. אם נעשה זאת, נעבור על חוק זכויות יוצרים ונהיה חשופים לתביעות. בנוסף, עלינו להקפיד לא לחזור על עצמנו בתוך הטקסט וגם לא לחזור על אותם טקסטים במקומות שונים באתר. גם תוכן לא עדכני יכול להזיק לנו מכיוון שלא יעורר עניין. מנועי החיפוש יודעים כיום לאתר את כל אלו ולפגוע בקידום האורגני של האתר.

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט היא עבודה למקצוענים

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט היא עבודה מקצועית לכל דבר. היא צריכה לכלול את כל ההמלצות האלה ולהוסיף להן כשרון כתיבה והבנה בתחומי ידע שונים ומגוונים. לפעמים לא מספיק אדם אחד שיעסוק בכתיבת תוכן לאתרים, מפני שהדבר מצריך ידע במגוון תחומים. בדיוק בשביל זה אנחנו בחברת Right4U עומדים לרשותכם, עם מיטב המומחים בכתיבת תוכן מדויק, עדכני ומוכר.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן