מצגת שיווקית היא כלי רב עוצמה, שנועד להעניק לעסק שלכם תדמית ייחודית ובלתי מתפשרת. אם בעבר היה ניתן להסתפק רק בכרטיס ביקור או ניירת מתאימה, כיום בעולם הדיגיטל – בעלי העסקים חייבים להתאים את עצמם לטרנדים הבינלאומיים שמתבטאים במצגת שיווקית מושקעת אשר מייצגת את ערכי העסק שלהם בצורה איכותית וכובשת.
המצגת השיווקית היא מצע מקצועי לפרזנטציה איכותית, כך שניתן להציג אותה גם באופן עצמאי וגם בשילוב הרצאה מלווה שמעצימה את התוכן השיווקי של המצגת. בכל דרך בה תוצג, המצגת השיווקית מהווה כלי אסטרטגי בפני עצמו שמטרתו להמחיש את הערכים והיתרונות של העסק. מצגת טובה היא כזו שתגרום לצד הצופה להתחבר אל המסרים אותם העסק משדר ואף לרצות להפוך לחלק מן ממנו, בין אם מדובר על קנייה או על השקעה בעסק.
איך מכינים מצגת – 5 כללים להכנת מצגת שיווקית
גם אתם מעוניינים בהכנת מצגת מוצלחת? צודקים! קבלו את כל הכלים והטיפים ליצירת מצגת שיווקית שתשדר שילוב מנצח של מקצועיות, איכות ויוקרה!
בניית אסטרטגיה שיווקית למצגת
כדי ליצור מצגת שיווקית שאכן משיגה את מטרתה, יש להקפיד על יצירה של מצגת אסטרטגיה שיווקית, אשר נשענת על אסטרטגיה ברורה.
רוצים לדעת איך בונים אסטרטגיה למצגת שיווקית?
על ידי מענה לשאלות הבאות:
מהי המטרה של המצגת שלכם?
מי קהל היעד המרכזי שאמור לצפות במצגת?
מה מעניין את קהל היעד המרכזי שאמור לצפות במצגת?
מה התזמון המרכזי בו צופים במצגת?
מהו המסר העיקרי אותו אתם מעוניינים להעביר במצגת?
מהי נקודת הבידול השיווקית שלכם, בה תתמקד המצגת?
המטרה של השאלות הללו היא להגדיר בפניכם את האסטרטגיה של המצגת. על פי האסטרטגיה תוכלו להתוות את מערך המצגת כולו, אשר ייצמד לערכים המרכזיים אותם אתם רוצים לשדר במצגת.
רוצים לקבל אסטרטגיה של מצגת שיווקית לדוגמא?
קבלו אסטרטגיה של מצגת לגיוס משקיעים וכך תוכלו לקבל המחשה חיה לביצוע האסטרטגיה, כאשר את התשובות שבדוגמה תחליפו בתשובות שלכם:
מה מטרת המצגת?
לגייס משקיעים ולגרום להם לרצות ולהשקיע בפועל במיזם.
מי קהל היעד המרכזי שאמור לצפות במצגת?
קהל היעד המרכזי הוא משקיעים, בדרך כלל דוברי אנגלית בשנות ה-40 לחייהם.
מה מעניין את קהל היעד המרכזי שאמור לצפות במצגת?
מעניין אותם גרפים של רווחים עתידיים, כמו גם מבחני אמינות שמוכיחים כי ההשקעה החזירה את עצמה.
מה התזמון המרכזי בו צופים במצגת?
בדרך כלל המשקיעים יצפו במצגת במסגרת אסיפה מתוזמנת של משקיעים, בהם תוקרן המצגת בשילוב של פרזנטציה והרצאה מאת דובר החברה.
מהו המסר העיקרי אותו אתם מעוניינים להעביר במצגת?
המסר העיקרי במצגת שם דגש על רווחיות המשקיעים והסיבות העיקריות שבגללן כדאי להם להשקיע במיזם.
מהי נקודת הבידול השיווקית שלכם, בה תתמקד המצגת?
נקודת הבידול העיקרית של החברה היא סקר השוק שלה שמוכיח כי יש קונים רבים למיזם.
בעזרת האסטרטגיה תבינו מה בכלל אמורה המצגת לכלול ובאיזה אופן לשלב את הערכים הנכונים במצגת.
בנוסף, תצליחו לשלב את המסרים שמתאימים ורלוונטיים לקהל היעד הצופה שלכם, כך שתוכלו ללכוד את תשומת ליבו ולהשתמש בשפה ובעיצוב שמדברים אליו.
כעת, לאחר שאתם יודעים למלא את שלב האסטרטגיה, תוכלו לעבור לשלב הבא:
- שלב התוכן
בשלב התוכן, אתם ממירים את כל האסטרטגיה התיאורטית לתוכן כתוב, אשר הוא זה שיהווה את מרכז המצגת. חשוב להקפיד שהתוכן יהיה תמציתי אך שיווקי, וכי הוא יהיה כתוב בצורה קליטה ונעימה לקריאה על מנת שהוא לא ייגע את הצופים, דבר שירחיק אתכם ממטרת המצגת.
בשלב התוכן עליכם להתייחס לכל הנתונים אותם פילחתם מן האסטרטגיה, ופשט לכתוב אותם בצורה נעימה וקליטה. אם, למשל, את קהל היעד שלכם מעניינים בעיקר נתונים כספיים, שימו על כך דגש בתוכן המצגת. דבר נוסף ולא פחות חשוב: הקפידו על שפה תקינה ואפילו מעט גבוהה, עם ניסוח נכון ונאות ועם סימני פיסוק ורווחים נכונים שמשרתים את המסר ואף מדגישים אותו.
- שלב החלוקה
לאחר שהתוכן שלכם כתוב ומאושר על ידי כל חברי הצמרת של העסק, זה הזמן לדאוג לחלוקה נכונה של התוכן על פני השקופיות של המצגת השיווקית. בחלוקה עליכם לוודא כי אורך המצגת לא יעלה על 20 שקפים, כיוון שיותר שקפים מכך עלולים לייגע את הצופים. בנוסף, על כל שקף להכיל תוכן מועט ומסר אחד עיקרי בלבד, כך שייתכן מאד שבשלב זה אתם תמצאו את עצמכם מדללים תוכן על מנת לעמוד בעקרונות המצגת השיווקית האיכותית.
- שלב העיצוב
לא משנה אם את עיצוב המצגת שלכם אתם עורכים בפאוור פוינט או דווקא בתוכנה מקצועית – העקרונות הם אותם עקרונות. עיצוב מצגת חייב להיות כזה שמשדר שפה עיצובית אחידה לאורך כל המצגת, אם על ידי צבע מרכזי אחד או שניים, ואם על ידי מוטיב עיצובי שחוזר על עצמו לאורך כל שקופיות המצגת. ההמלצה היא לבחור בצבעים אשר מבטאים את הערכים אותם אתם רוצים להעביר, בנוסף לאלמנטים שישדרו את אותם המסרים, כאשר ניתן להשתמש במגוון רחב של כלים עיצוביים: תמונות, אילוסטרציות, וקטורים, אלמנטי תלת ממד ואפילו אנימציות מפתיעות וייחודיות.
מומלץ ליצור גריד עיצובי מרכזי, שעליו תוקם כל המצגת, כאשר לאורך כל שקופית המצגת ישולבו גם אלמנטים וויזואליים, בדגש על תמונות שמבטאות את המסר ואלמנטים עיצוביים נוספים שחוזרים על עצמם ובכך הם יוצרים שפה עיצובית אחידה לכל אורך המצגת השיווקית.
שלב העיצוב הוא רק ההתחלה של עריכת המצגת, כיוון שאחריו מגיע שלב הגימור הסופי שהוא בין המשמעותיים שבשלבי יצירת המצגת.
- שלב ההיררכיה והסדר
המטרה של שלב הזה היא ליצור שקופית קליטה, שקל ונעים להסתכל עליה ואף לזכור אותה למשך זמן. בשלב זה ניתן דגש על היררכיה נכונה אשר מדגישה את הערכים החשובים ומתמצתת אותם על ידי שימוש במגוון כלים כדוגמת: תבליטים (בולטים), גודל גופן, סוג גופן ועוד. במקביל יש להקפיד על סדר במצגת וזאת באמצעות הגדרת שוליים זהים בין כל הצדדים, היצמדות לעד שלושה גופנים לאורך כל המצגת ושילוב מאוזן של טקסט ותמונות בתוך שקופית המצגת.
אין כמו דוגמא טובה כדי להמחיש את שלבי המצגת
הדרך בין התאוריה למעשה היא ארוכה יחסית וניתן לקצר אותה על ידי דוגמאות שממחישות את התאוריה והופכות אותה לקלה ליישום מתמיד. גם כאן, כדי שגם אתם תצליחו ליישם בפועל את כל שלבי הכנת המצגת, הכנו עבורכם מצגות שיווקיות לדוגמא, אשר יאפשרו לכם לראות כיצד כל שלבי הכנת המצגת הוחלו בפועל ויצרו מצגת איכותית, קליטה ונעימה לצפייה.
לצפייה במצגות לדוגמא:
לסיכום
כעת, גם לכם יש את כל הכלים המקצועיים ליצירת מצגת שיווקית אשר תאפשר לכם ליצור תדמית איכותית ובלתי ניתנת לערעור. זכרו, בעזרת אסטרטגיה נכונה, תוכן מנצח, חלוקה איכותית שמנעימה את הצפייה, עיצוב מוביל וגימור נכון של סדר והיררכיה תקבלו את המצגת העסקית המושלמת. על מנת ליישם את תאוריית שלבי המצגת הלכה למעשה, תוכלו להיעזר בדוגמאות למצגות האיכותיות שצירפנו, ובעזרתן גם אתם תוכלו להכין את המצגת המנצחת שלכם.