0723969719

טיפים לבניית מצגת מנצחת

טיפים לבניית מצגת מנצחת

תוכן עניינים

הטיפ הראשון אולי סותר את הכותרת ואף מפריך אותה, אבל באופן פרדוקסלי הוא הטיפ החשוב ביותר העשוי להפוך את המצגת שלכם למנצחת: המצגת לא אמורה לנצח. היא אמורה לשכנע. לשכנע בכדאיות הפרויקט או המוצר שלכם, בהיתכנותו, בהשתלמותו ללקוח הפוטנציאלי.

דרושים כותבי תוכן

ובכל זאת, בהינתן אמירה הפותחת את המאמר, להלן טיפים אחדים העשויים לסייע לכם להפיק מצגת אפקטיבית, משכנעת, ובתוך כך, אכן, גם מנצחת:

  • המצגת לא אמורה רק להרשים את הצופים בה אלא להביא להם מידע חדש, להניע אותם לפעולה.
  • השקף הראשון במצגת הוא החשוב ביותר– כמוהו ככותרת על-פיו עשויה להיקבע רמת העניין והסקרנות של הצופים. הוא אמור ליצור גירוי; לעורר את הצופים, לתת להם תחושה כי יש למה לצפות בהמשך המצגת. עליכם לעורר בצופה שכדאי ומשתלם לו לצפות במצגת עד סופה. ייצא לו מזה רווח, תצמח לו תועלת.
  • הציגו מידע קצר, בהיר, תמציתי. אל תעמיסו פרטים בכלל ואל תרבו במלל, קל וחומר עם המצגת כוללת, ורצוי שתכלול, תמונה או איור. הוויזואליה חשובה ביותר.
  • הקלו על הצופה. כתבו באותיות גדולות ובהירות בסוג אות נעים לעין. לא יודעים? בדיוק בשביל זה יש אנשי מקצוע ( Right4U כבר אמרנו?).
  • הקפידו על ניסוח רהוט. הגיהו את הטקסט פעם ועוד פעם.
  • אם חשוב לכם להבעיר מידע ומסר כמותי- העדיפו גרפים על פני מספרים. זהו אמצעי המחשה יעיל וברור.
  • הפכו עד כמה שניתן את המצגת לאינטראקטיבית– בין אם אתם מציגים אותה בפרזנטציה בפני אנשים ובין אם היא מופיעה באתר אינטרנט. תנו לצופה תחושה שהוא חשוב לכם; שחשובים לכם תגובותיו, הערותיו, שאלותיו. המשוב שלו.
  • אם אתם מעבירים מצגת בפני קהל- הקפידו על שימוש בשפת גוף דינמית אבל לא תזזיתית. התלבשו היטב באופן ייצוגי המכבד אתכם ואת הצופים בכם. דברו באופן ברור הגו את המלים כפי שהן אמורות להיאמר. אל תבליעו ואל תבלעו מלים .
  • תנו לצופים תחושה כי יש שורה תחתונה למצגת. כי בסופה ברור להם מה רציתם להעביר. עתה הכדור בידיים שלכם. לרכוש מוצר, להצטרף למשקיעים, להיות שותפים.
  • חשוב להגדיר לעצמכם את מטרת המצגת ולבנות אותה באופן המוביל אליה בהדרגה, צעד אחר צעד, בשיטתיות ובעקביות.
  • חשוב להידרש אל המצגת ברצינות רבה, ולוודא כי היא תיבנה ותעוצב באופן המקצועי ביותר וכן תעבור עריכה לשונית ברמה גבוהה על הטקסט במצגת.

בשורה התחתונה, מצגת מקצועית, בהירה וחדה חשובה ביותר ברבות מהסיטואציות של עמידה מול קהל. עם זאת, חשוב להבין כי המצגת, חשובה ויפה ככל שתהיה, היא “רק” כלי – חשוב ומרכזי ככל שהוא בפרזנטציה לחברה או למוצר, לשירות או למוסד כל שהוא. העניין הוא לא להסתפק בהרשמת הצופים בה וליהנות ממשוב חם ומחמיא על ההפקה ועל הביצוע אלא לגרום לצופים בה להיהפך ללקוחות או לשותפים.

בהצלחה!

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על מצגת
דילוג לתוכן