סקירת ספרות לדוגמא

סקירת ספרות לדוגמא

כל סטודנט יודע, כי חלק סקירת הספרות מהווה נדבך משמעותי לכתיבת העבודה האקדמית, ועל כן יש להשקיע בו רבות, על מנת שלעבודה האקדמית הנכתבת יהיו עוגנים מספקים ומשמעותיים שיהוו בסיס איתן לתהליך המורכב ולסעיפי הדיון וההסקה.

החשיבות של סקירת ספרות

סקירת ספרות מהווה כמעין מסמך חתום בחותם אקדמי, המעיד כי היסודות עליהם נשענה העבודה האקדמית הם איתנים ומבוססים מבחינה אקדמית מדעית, ועל כן ניתן להתייחס אליהם כאל אקסיומות ברורות ובלתי ניתנות לערעור.
לולא השימוש בסקירת הספרות, לא היו קוראי העבודה יכולים לבדוק בצורה מהותית את היסודות האקדמיים ולבחון את אמתותם, כך שלא הייתה כל יכולת לגשת לקריאת העבודה האקדמית ללא ספקנות מובנת וקריאת תיגר.

השילוב בין עבודת הסמינריון לסקירת הספרות


סקירת הספרות בעבודה הסמינריונית, מאפשר לקוראי העבודה להסתמך על בסיס העבודה האקדמית בצורה מדעית טהורה וללא אבחון או שיפוט, כיוון שהעבודה הסמינריונית מסתמכת על מקורות שכבר אושרו בעבר על ידי הסגל האקדמי, ועל כן יש להתייחס אליהן כאמת מוחלטת ואין צורך לבודקם שוב בזכוכית מגדלת או להוכיחם בשנית. כך ניתנת לסטודנט הצעיר האפשרות לכתוב עבודה אקדמית המתבססת על יסודות איתנים ומוכחים ולזכות לקריאה, הערכה ואמון מעת הקוראים והבודקים.

כיצד נכון לבצע סקירת ספרות?

סקירת ספרות מבוצעת בדרך כלל בצורה הדרגתית של משפך אופייני, כאשר חלוקת הנושאים מתבצעת החל מן הנושאים הכללים ביותר, ועד לירידה לרזולוציה בנושאים ספציפיים ומושגים חשובים לצורך הבנת המאמר.

בנוסף, יש להקפיד במיוחד על הכתיבה האובייקטיבית והמנותקת, כיוון שסקירת הספרות היא לא הבעת דעה אישית או אפילו מחקר אישי, אלא ממצאים קיימים ומוכחים אשר בלתי ניתן לערער עליהם, על מנת שאלו יוכלו להוות אסמכתא מספקת ומוכחת ליסודות כתיבת העבודה כולה.

דוגמא לסקירת ספרות-

בחר נושא מסוים לכתיבת העבודה, לדוגמא: “היהודים במלחמת העולם הראשונה”.
בתחילה נעניק רקע על מלחמת העולם הראשונה, הגורמים אליה, ההתרחשויות המובילות בעולם ועוד. כאשר בהמשך נתייחס לאובייקט ה’יהודים’, נזכיר התרחשויות מפורסמות בהקשר של יהודים ומלחמת העולם הראשונה, נפשט מושגים הרווחים באותה התקופה ואף נציג ממצאים מוכחים על אופן ההתנהלות של היהודים בחזיתות ההתמודדות השונות במלחמת העולם הראשונה.
הסקירה הספרותית משתנה בין דרישות הקורס השונות, כאשר בדרך כלל היא דורשת כשמונה עמודים מכלל העבודה כולה. כך שיש להשקיע בה בחיפוש וגיבוש החומר, כיוון שהיא מהווה יסוד משמעותי להבנת המשך העבודה האקדמית כולה ולאישוש המסקנות המתגבשות.
בהצלחה!

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן