כל מה שרציתם לדעת על סקירת ספרות

כל מה שרציתם לדעת על סקירת ספרות

צעד אחד לפני העבודה האקדמית. אתם משנסים מותניים, מתניעים גז ויוצאים לדרך. אבל רגע, יש כמה מושגים שהייתם רוצים להבין כדי לתת את המיטב עבור הצלחת העבודה האקדמית שלכם.
גם אתם רוצים להבין מהי סקירת ספרות בפועל?

מהי סקירת ספרות בעבודה אקדמית?

נניח שאתם לא סטודנטים כרגע, אלא אדריכלי בניין. מהו הדבר החשוב ביותר עליו עליכם להקפיד עוד טרם תהליך הבנייה ויציקת הבטון? היסודות כמובן.
לולא הן כל בנין שהוא, מפואר ומעוצב ככל שיהיה, לא יוכל לעמוד על תילו, כיוון שלא יהיה מה שיחזיק אותו בטיחותי, שלם ואמין.

גם העבודה האקדמית שלנו היא ‘מיני בניין’ – אקדמי כמובן, ועם חומרי גלם של דף ועט או מקלדת ומסך. אך כמו בכל תהליך, גם בעבודה האקדמית, אי אפשר לוותר על היסודות האיתנים שעליהם תישען כל העבודה כולה. ומהם היסודות של העבודה האקדמית? סקירת הספרות, שמהווה את האסמכתא לכך שהבסיס שעליו נשענת העבודה, הוא אקדמי ומוכח, וראוי להסתמך עליו כדי להפיק תאוריה או מסקנה.

איך כותבים סקירת ספרות

הבנו כבר מהי החשיבות העליונה של סקירת ספרות, אבל תכלס’, איך כותבים אותה כמו שצריך? למעשה, כתיבת סקירת הספרות אמורה להתחיל כבר בעת שאתם מאתרים את החומר האקדמי הרלוונטי לצורך כתיבת העבודה. בכל עת שאתם נתקלים בפסקה אקדמית שמתאימה לביסוס העבודה שלכם, סמנו אותה, ואחר כך היא תהווה לכם נתח מסקירת הספרות. זו הסיבה שחשוב מאד לתעד כל חומר אקדמי וכל אזכור, כדי שתוכלו לאפשר לעצמכם להשתמש בו בצורה מוכחת המשתלבת עם סקירת הספרות והיסודות האקדמיים.

האם יש מבנה לסקירת הספרות

מבנה סקירת הספרות איננו שרירותי, אך הוא מורכב  בדרך כלל בצורה הדרגתית, אשר מתייחסת לנושאים כלליים בתחילה, ומתוכם הולכת ומעמיקה לנושאים ספציפיים ורלוונטיים יותר לתוכן המאמר. כאשר בכל שלב בסקירת הספרות, תהיה הפנייה מדויקת למקורות משם נלקח החומר הרלוונטי. יש לזכור, כי סקירת הספרות מאפשרת לקורא לקבל רקע על מושגים עיקריים ואקסיומות חשובות, אשר ישמשו אותו בהמשך לצורך הבנת עומק של העבודה האקדמית שמושתת על המקורות המובאים בסקירת הספרות.

על מה יש להקפיד בסקירת ספרות?

סקירת הספרות היא חלק אינטגרלי מהעבודה האקדמית, ועל כן יש להקפיד בה על ניסוח תקין וכתיבה במשלב גבוה המאפיין עבודה אקדמית. נוסף על כך, בשונה מחלקים אחרים בעבודה האקדמית, על סקירת הספרות להיכתב בצורה אובייקטיבית, ללא נגיעות אישיות או חוות דעת הכותב, על מנת להשאיר את המקורות האקדמיים ‘טהורים’ ללא מגמתיות או הטיה מכוונת ובכך לאפשר להם להוות בסיס איתן ומוכח שניתן להסתמך עליו. אם וכאשר אנחנו לוקחים נושא ספציפי מסוים מהתהליך הכללי, עלינו לעגן אותו בכמה מאמרים שונים מכמה קצוות של מקורות על מנת לתת אמינות רבה יותר ורקע כללי מורחב והגיוני לנכתב בנושא הנבחר.

מהו אחוז סקירת הספרות מסך כלל העבודה האקדמית?

סקירת הספרות מהווה נתח משמעותי של כ30% מסך העבודה האקדמית, כיוון שהצגת כלל הראיות הינה עבודת יצירה חדשה בפני עצמה. בעקבות כך שעלינו להקדיש מספר עמודים נרחב לסקירת הספרות, יהיה עלינו למצוא די מקורות מהימיניים שיוכלו להוות את חומר הגלם המתפתח של סקירת הספרות ואף להביא היבטים ומחקרים שונים לנושאים המרכזיים. ככל שסקירת הספרות תקיף יותר את הנושא הנבחר, הרי שהבסיס לעבודה האקדמית הנוכחית יהיה איתן ואמין יותר.
מוזמנים להיעזר בצוות המקצועי של רייט-4-יו, שיסייע לכם באיתור ודליית החומר בהתאם לשאלת המחקר שלכם ובכתיבת סקירת ספרות אמינה ומקצועית כבסיס לעבודה אקדמית מצליחה ופורייה
צוות רייט-4-יו מציג גם את שירות סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות לסטודנטים בכדי לתת הכוונה מקצועית ואמינה לכל מי שמרגיש שהוא צריך זאת.

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן