עיצוב פרופיל עסקי

עיצוב פרופיל עסקי

כל עסק שמכבד את עצמו, מחזיק במסמך פרופיל חברה, אשר נועד לתעד את כל הרזומה העשיר שלו, וכמובן לגרום ללקוחות פוטנציאלים לרצות להצטרף אל ההצלחה.  כי כל עסק כבר יודע, שכמו שחובה שעסק יישא בשם שיינשא בגאון ובסלוגן קליט וחד, כך גם הוא נדרש לפרופיל עסקי שישמש אותו לצורך תדמית איכותית וכזו שניתן להתגאות בה.

השלבים המקדימים לעיצוב פרופיל עסקי

עוד לפני שקופצים לשלב הצבעוני ומלא הגוונים של עיצוב פרופיל עסקי, אי אפשר שלא להתחיל בכל השלבים המקדימים לעיצוב הפרופיל. הרי לו הייתם עוסקים בהקמת בניין, אין ספק כי לא  הייתם קופצים ישר לשלב הלבשת הבית וההום סטיילינג, עוד טרם שיצקתם את השלד, חיזקתם את הבטון ובניתם בניין מתנשא לתפארה…?! וכך גם בפרופיל עסקי. לא ניתן לקפוץ ישר לשלב העיצוב, על אף שהוא מגרה וססגוני – טרם עבר הפרופיל את השלבים המקדימים, של: בניית אסטרטגיה מקיפה עבור פרופיל החברה וכתיבת פרופיל חברה.

השלב הראשון ביצירת פרופיל חברה

מתחשק לכם כבר לראות את התוצר הסופי ולברך על המלאכה המוגמרת? חולמים על ריח הדפוס המדגדג באפכם של פרופיל החברה המעוצב והיפיפייה שלכם? רגע לפני… קבלו שקיפות מלאה של כל התהליך של יצירת פרופיל חברה.

לעסתם לאחרונה מסטיק? אכלתם השבוע ארוחה טובה במסעדה? גם המסטיק וגם הארוחה – כמובן לא קרו מאליהם. מישהו ישב, וחשב, ותכנן, וניסה, ותהה, וניסה שוב – עד שהוא הוציא תחת ידיו את התוצר המפואר דרכו הוא הצליח להאכיל או להלעיס אתכם – ועל הדרך להרוויח כמה מזומנים לכיסו. הפרופיל העסקי לא שונה הרבה מכך… כדי שהוא יהיה ‘משביע’, ‘מזין’ וגם תאווה לעיניים – יש להשקיע מחשבה רבה בתכנונו ובבניית היסודות האסטרטגיים שלו. רק שבשונה מאותם יצרני מסטיק או שף המסעדה – הצוות המקצועי שיוצר את האסטרטגיה של פרופיל חברה, הינו כבר משופשף ומנוסה, מה שמאפשר לו להוביל למנה מפוארת במיוחד, או יותר נכון – פרופיל חברה שמשיג את מטרתו, בקלות – ובמהירות.

מה כוללת האסטרטגיה של פרופיל חברה?

אסטרטגיה של פרופיל עסקי, עוסקת ראשית כל – בהגדרת המטרות של הפרופיל העסקי. ישנם פרופילים עסקיים, שמיועדים עבור תדמית בלבד, ואינם אלא כמו כל עוד מסמך תדמיתי נוסף של החברה, כמו מצגת חברה או לוגו. אך ישנם פרופילים עסקיים, אשר מטרתם העיקרית – היא להניע לרכישה מיידית או לשיתוף פעולה שמתבצע מיד לאחר קריאת הפרופיל עסקי. כל מטרה כמובן שונה מחברתה. ולכן, רק לאחר שתסומן המטרה הראשית, ניתן יהיה להרכיב את הפרופיל כחץ ישיר שמוביל אליה.

שלב איסוף החומרים

לאחר שגובשה האסטרטגיה החכמה, הגיע הזמן ליישם אותה בפועל. ואם דימינו את הפרופיל העסקי למנה משובחת במסעדת יוקרה, אז שלב איסוף חומרים הוא השלב המקביל לקניית חומרי הגלם. הרי מנה משובחת ויוקרתית ככל שתהיה, אינה מורכבת מן האוויר כמובן 😊 לא כך? וגם הפרופיל עסקי. 

על מנת שהוא יהיה מדויק, עשיר ומלא טעם (תרתי משמע…) עליו להתבסס על החומרים הקיימים של החברה. לשם כך יתבצע השלב של איסוף החומרים, בו ייאספו כל החומרים הכתובים והוויזואליים – עליהם יכול פרופיל החברה להתבסס. אילו חומרים לדוגמא ייאספו בשלב זה? אילו לא… תמונות, מסמכים המכילים תוכן ומידע על החברה, תוכן מהאתר אם הוא קיים, לוגו, סלוגן, פלטת צבעים, קבצי אודות – וכל מה שיכול לסייע ליצירת הפרופיל העסקי המושלם.

שלב הרכבת המנה… אופס – כתיבת הפרופיל

איך מרכיבים את המנה המשובחת – כלומר את הפרופיל העסקי המנצח? על ידי כתיבת פרופיל חברה כמובן, אשר מזקקת את כלל המסרים שנאספו בחומרי החברה – לכדי תמצית אחת ברורה ועוצמתית. השלב של כתיבת פרופיל חברה, ייעשה כמובן על ידי כותב תוכן מקצועי, אשר בנוסף לניסוח האיכותי ולחלוקה הנבונה – ישים דגש רב גם על הטמעה סמויה של מסרים שיווקיים אשר בסופו של דבר יניעו את הקורא לפעולה מיידית.

ורגע לפני העיצוב… האם פרופיל חברה ערוך על פי מבנה?

אמנם, כל מנה ומנה במסעדה היא שונה לחלוטין. אך אין ספק כי יש בין המנות מכנה משותף עוצמתי. וכך גם בנמשל – כל פרופיל עסקי הוא עולם מלא וייחודי בפני עצמו, אך כבר קיימת הנוסחה המאחדת בין כלל הפרופילים העסקיים, אשר נועדה להוביל את הקורא במסע קסום ומלא טעם.

אז מה הפרופיל העסקי כולל? בדרך כלל השלב הראשון של הפרופיל העסקי, יעסוק ב’אודות החברה’. כלומר: מי היא מדוע היא קמה, מי הבעלים שלה, מה הרזומה אותו היא צברה ומה הרקע שלה שגרם לה להיות מפותחת, משגשגת ומקצועית כמו שהיא.

השלב השני – יעסוק בחזון החברה ובציפיות שלה מעצמה בעתיד. למה זה מעניין את הקוראים של פרופיל החברה? כיוון שהחזון שופך אור על התמונה המלאה, וגורם לקוראים להאמין כי לחברה יש את המשאבים והיכולות להגשים את החזון ולהמשיך ולצמוח.

בשלב השלישי כבר נעבור לפרקטיקה – ונפרט על כל שירותי החברה. הפירוט על שירותי החברה ייעשה בצורה קונקרטית ומעשית, אך בשילוב של אלמנטים שיווקיים שיגרמו לקוראים להתפעל ממכם בינים לבין עצמם, ו… אפילו לרצות גם.

בשלב הרביעי יפורטו יתרונות החברה. ולא, לא יתרונות גנריים ובנאליים, כמו: מקצועיות, שירות אמינות. אלא יתרונות אמיתיים ובלעדיים, שייבחרו בפינצטה ויבנו את התדמית הבלתי מתפשרת שלכם.

בשלב החמישי יפורטו לקוחות קיימים, אשר מהווים אסמכתא שקטה אך עוצמתית – ליכולת שלכם להעניק שירות לעסקים גדולים ומוכרים, כאשר בשלב שלאחר מכן – יפורטו גם המלצות מאת לקוחות נבחרים, מה שישבור לחלוטין את חומת ההתנגדות של הקורא. ובשלב האחרון, כמובן יינתנו הדרכים ליצירת קשר ולשיתופי פעולה.

והגענו לשלב העיצוב!

כשמדובר בפרופיל חברה, המראה משחק תפקיד חשוב. במאמר שלנו תוכלו למצוא טיפים מעשיים לעיצוב פרופיל החברה שלכם.

בשלב זה, בה המנה מוכנה – הגיע הזמן לצלחת אותה ולהוציא אותה לאור בצורה יפיפייה ומגרה. כלומר – לעצב את הפרופיל העסקי בעטיפה וויזואלית מרשימה שלא ניתן יהיה להתעלם ממנה. בשלב זה, ייקבעו הצבעים המרכזיים שילוו את הפרופיל, אשר ייגזרו כמובן מצבעי הלוגו הקיים. כאשר במקביל – ישולבו תמונות מתאימות או איורים וקטורים בצורה אומנותית אשר תשרת לא רק את המסר – אלא גם את המטרה הסופית של הפרופיל העסקי.

העיצוב כמובן יתבצע על ידי מעצב גרפי מקצועי, אשר ישתמש במגוון כלים מובילים כדי לעצב את הפרופיל העסקי שלכם בצורה אטרקטיבית, שפשוט תגרום ללקוחות, לרצות לקרוא את פרופיל החברה שלכם.

אז כעת, כשאתם יודעים את כל שלבי העיצוב של הפרופיל העסקי, האם תרצו גם אחד כזה משלכם?

מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל פרופיל עסקי שייצג אתכם בצורה תדמיתית וכובשת.

 

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על פרופיל עסקי?

דילוג לתוכן