ניהול מוניטין

ניהול מוניטין: מה אומר לכם צמד המילים הזה?

בעבר, השתמשו בביטוי הזה כדי להביע חוות דעת ציבורית על עסק או אדם מסוים, ודרכים להשפעה על חוות הדעת הזאת.

גם כיום, ניהול מוניטין מתייחס לחוות דעת ציבורית, אבל בצורה שונה, וסדר גודל אחר לגמרי.
ניהול מוניטין מתבצע כיום, כמו הרבה נושאים ב2020, באופן מקוון.

וככזה, הוא הופך למשימה מתמשכת של טיפוח ותחזוקה למותג עסקי, כדי לשפר ולשמר את המוניטין שלו ברחבי רשת האינטרנט.

ניהול מוניטין מקוון, מתבסס על תפיסה ותדמית ציבורית דיגיטלית.

כאשר אתה מעוניין לקנות חפץ חדש לבית, או להיעזר בשירותיו של בעל עסק מסוים, תמיד תעדיף לפנות למקום בעל המלצות וחוות דעת חיוביות רבות.

בעבר, אנשים היו שואלים מכרים, משפחה, ואנשים שמכירים את התחום. אבל כיום, כשהכל נגיש ופתוח לציבור הרחב, אתה יכול בלחיצת כפתור להיכנס לגוגל, להקליד מילות מפתח עבור התחום הרצוי לך, ולקבל ישירות למחשב הביתי שלך פרטים על העסק מאנשים שהשתמשו בשירותיו.

כבעל עסק חכם וערני, עליך לעקוב אחר חוות הדעת הללו, ולדאוג שתהיינה חיוביות ומושכות לקוחות נוספים.
כל אחד שמנהל אתר, חברה או עסק, יודע כי פרסום שלילי בבמה ציבורית, או ביקורת אחת שהופצה – יכולים להרוס תדמית שנבנתה במשך שנים.

חוות הדעת הללו, והדירוגים שהעסק שלך יקבל, ישפיעו גם על מנועי החיפוש של גוגל, ועל מיקום העסק שלך ברשימת החיפוש.

כיצד משפיעים על דעת קהל, ויוצרים תודעה חיובית ומושכת לעסק?

ניהול מוניטין דיגיטלי עושים רק עם רייט פור יו.

לכאן נכנס ניהול המוניטין ברשת!

ניהול מוניטין ברשת מתבסס על מעקב מתמיד אחר ביקורות על העסק שלך, ויצירת תדמית חיובית.
קיימות מספר דרכים להשפיע על ביקורות ברשתות החברתיות, שהמכנה המשותף בין כולן, הוא הצורך במעקב אחר הזכרת שם העסק ברשתות שונות, בדיקת סוג הביקורת שהתקבלה, ומענה הולם.
דרך נוספת לשיפור מוניטין, מתבססת על כתיבת תכנים, והפצתם ברשת.

ישנה אפשרות לרכוש מערכת התראות בגוגל, שתתריע לכם בזמן אמת, בכל פעם בה מוזכר שם העסק שלכם באחת מן הרשתות. מערכת זו חוסכת חיפושים מיותרים, אולם עלולה להחמיץ ביקורות חשובות.

קיימות מערכות דיגיטליות נוספות לניטור וניהול מוניטין, והן מאפשרות רמת שליטה מסוימת על התכנים שרצים ברשת.

מערכת לניהול מוניטין מאפשרת מעקב צמוד יותר אחר תכנים דיגיטליים, ולפעמים גם חוסכת לכם חלק מן העבודה.

ישנן מערכות אינטרנטיות שחוסמות תכנים מסוימים באופן אוטומטי, מנקות חוות דעת שליליות, ודוחפות את הלקוח הפוטנציאלי לתת לכם יותר כוכבים בדירוג.

שימוש במערכות אלו יכול להועיל מאד, אולם תמיד עלולות להתפספס בצורת הניהול הזו ביקורות חיוניות, שישפיעו על דירוג העסק שלכם, וידחפו אותו נמוך יותר ברשימת החיפוש.

בנוסף, ניהול מוניטין דיגיטלי באופן עצמאי, גורם לכאב ראש רב, צורך במעקב תמידי, ושימת לב בזמן אמת לנעשה ברשת.

פעמים רבות, בפרט כאשר נוכחות העסק שלכם בולטת יותר, ונפרסת על אתרי ביקורת רבים אותם יש לנהל, נוצר צורך במישהו שינהל עבורך את מערך הביקורת הזה.

אינך יכול לשלוט לבד על כל הנעשה ברחבי הרשת, ולהיות בטוח שלא פספסת אזכורים קריטיים.

מה עושים במקרה כזה? פונים לחברת ניהול מוניטין!

מה זה ניהול מוניטין? קודם כל - הדחקת תוצאות שליליות בגוגל.

עם התקדמות עולם הדיגיטל, עליית אפשרות התגובות האינטרנטית, ומהירות השפעת התכנים, נוצר צורך גדול בגוף מקצועי שינהל בצורה מיטבית ומדויקת את המוניטין של החברה, או העסק.

תפקידה של חברה לניהול מוניטין כולל:

  • איתור ביקורות ברחבי הרשת,
  • טיפול בביקורת שלילית,
  • קידום ביקורות חיוביות והשפעה על מנועי החיפוש.

למעשה, ניהול מוניטין דומה מעט לSEO, אך ההשפעה היא שונה.
בעוד שSEO מתמקד בקידום אתרים במנועי חיפוש, והשפעה על מיקומם בגוגל, הרי שניהול מוניטין מתמקד בקידום שם העסק עצמו. 

ניהול מוניטין טוב, המתבצע על ידי חברה מקצועית, יפיץ עבורכם כתבות אוהדות ברשת, וידאג לחומר חיובי באמצעי המדיה והחדשות.

אמנם, הביטוי “ניהול מוניטין” מתייחס בעיקר לתוצאות החיפוש בגוגל, אולם שירות של חברת מוניטין יכלול מגוון רחב של פעולות ניקוי מוניטין ברשתות חברתיות, הסרת אזכורים שליליים ברשת, ויצירת תודעה חיובית לשם המותג.

לצורך כך, נוסדו חברות לניהול מוניטין בגוגל.
מדובר באנשים מקצועיים, שמכירים את מנועי החיפוש וצורת העבודה של גוגל.
אצלנו, בחברת Right4U, יושבים אנשי מקצוע בקידום אתרים, שיוכלו לספק לך שירות מושלם, ויטפלו עבורך בביקורות שליליות בגוגל.

כחברת מוניטין מוכרת ומקצועית, אנו נותנים שירות של ניהול מוניטין לרופאים, בעלי עסקים, ועוד.

ניהול מוניטין ברשת – שאלות נפוצות

במה שונה ניהול מוניטין דיגיטלי מיחסי ציבור?

ניהול מוניטין דיגיטלי, ויחסי ציבור עוסקים שניהם בדעת קהל, יצירת אהדה ציבורית, והפצת תכנים חיוביים על ידי כתבות תוכן ופרסומות.

מה שכן, ניהול מוניטין דיגיטלי מאפשר היקף פעולה רחב יותר, ואפקטיבי יותר.

בעוד שאנשי היח”צ מתעסקים יותר בעיתונות, דוברות, ופרסום, ניהול מוניטין דיגיטלי פועל בערוצים נוספים. הצורה הדיגיטלית בה ניהול המוניטין עובד, משפיעה על הנעשה בתוככי הרשת עצמה, במנועי החיפוש, דוחק ביקורות וכתבות שליליות, ומשפיע באופן מיידי על חוות הדעת, ורמת העסק.

איך לדחוק תוצאות שליליות בגוגל?

קיימות כמה דרכים מוכרות:

  1. פרסום כתבות חיוביות באתרי חדשות, וברחבי הרשת. לדוגמא: הוספת בלוג, פרסומים אוהדים, וכדומה.

    הוספת תכנים,  וכתבות חיוביות, תגרום לדחיקת התוצאות השליליות מטה, ותציג את התכנים שהוספתם לפני החומר הבעייתי.

  2. אם יש לכם תקציב מתאים, כתבות תדמית יעשו גם כן עבודה טובה, ויגרמו להצגת תוצאות חיוביות בחיפוש בגוגל.
  3. ישנה דרך נוספת, שנשמעת מגוחכת מעט, אבל עובדת לא רע. ניתן להוסיף דף תוכן נוסף, לפני הדף בו מוצג החומר הבעייתי. ברוב המקרים, גוגל תציג רק את הדף הראשון מבין השניים…

מתי צריך לעשות ניהול מוניטין באינטרנט?

אם אתה מקבל כתבות שליליות ברחבי הרשת, שעלולות לצוץ בחיפוש פשוט בגוגל, כאשר מריצים את שם המותג/עסק, ואתה מעוניין לטפל בהן בצורה נקיה ומושלמת.

באופן כללי, כל בעל עסק/מותג, שצובר מוניטין שלילי ורוצה לשפר את התדמית שנוצרה, יכול לעשות זאת על ידי ניהול מוניטין.