איך להשתפר בכתיבה?

איך להשתפר בכתיבה?

איך להשתפר בכתיבה?

כתיבה היא שילוב של יצירתיות, חדשנות, מידע מהימן ועוד. כאשר מדובר בכתיבת תכנים המוטמעים ברשת האינטרנט, לרוב על התוכן לספק ערך מוסף לגולש, אחרת הוא צפוי תוך מספר שניות בודדות לנטוש את האתר ולעבור להבא בתור, זה שיספק לו בדיוק את מה שהוא מחפש.

עקרונית, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לכתוב, בעיקר כאשר מדובר בתכנים שמשרתים את העסק הפרטי שלנו, שכן מי מכיר את השירותים והמוצרים שלנו יותר טוב מאיתנו? כל מה שצריך הוא לדעת מהם המקורות שעל פיהם עלינו לבסס את הכתיבה שלנו ולנסות לשדרג את התוכן כל הזמן על ידי עדכונים וחידושים. חלק מאיתנו מביעים את עצמם הרבה יותר טוב בדיבור מאשר בכתיבה, ולכן בעל עסק שאינו מסוגל לכתוב, אפילו עם זה על העסק שלו – מוטב כי יעזר בכותב מקצועי.

וכל אלו שכן כותבים בעצמם ומעוניינים להשתפר בזה: הנה כמה טיפים שיעזרו לכם!

  • אפיינו את הטקסט לפני שאתם מתחילים לכתוב – טרם מתחילים לכתוב, מומלץ לאפיין את הטקסט וכך למעשה אנו ״תופסים שתי ציפורים במכה״ מצד אחד נוכל להנות מכתיבה זורמת שגם תיקח הרבה פחות זמן ומצד שני נקלע למטרה שלשמה הטקסט אמור היה להיכתב מלכתחילה. ניתן לשאול שאלות כמו מי קהל היעד של הטקסט? האם הטקסט אמור להיות כתוב בסגנון אינפורמטיבי או שיווקי?, מה המטרה של הטקסט ? – מידע, הנעה לפעולה, מקום למחשבה ועד כמה הטקסט אמור להיות ארוך?.
  • מאיפה אתם לוקחים את המידע שלכם? – רשת האינטרנט היא מאגר עצום של מידע. כאשר עלינו לחקור את הנושא, טרם אנו מתחילים בתהליך הכתיבה יש לבחון היטב את המקורות שלנו ולנסות להימנע ממקורות שאינם אמינים. חשוב להתבסס על עובדות וכאשר מדובר על השערות, לציין את זה, כך תשמרו על אמינות.
  • אל תפסיקו לקרוא! – קריאה על בסיס קבוע ויומיומי הן של ספרים, הן של עיתונים והן של מגזינים – דיגיטליים או מסורתיים היא דרך מצוינת לשפר את הכתיבה שלכם, להעשיר את אוצר המילים ולא פחות חשוב להפרות את עצמכם ברעיונות חדשים. אל תפסיקו לקרוא ונסו לגוון את הנושאים אותם אתם קוראים. לעתים, גם נושא שממבט ראשון נראה לכם משעמם יתברר כמרתק. בנוסף, קריאת מקורות מגוונים תספק לכם רעיונות על נושאים אחרים שאתם צריכים לכתוב.
  • הקשיבו לתכנים חדשותיים מסוגים שונים – האזנה היא דרך נפלאה לשפר את שפת הכתיבה בעיקר לתכנים בעלי ערך מוסף וברמה גבוהה. צפייה בסרטונים מקצועיים ביוטיוב ובסרטוני הדרכה, האזנה לכתבות מגזין ואפילו צפייה בחדשות – אלו ועוד ישפרו את הכתיבה שלכם בלי שבכלל תבחינו בכך.
  • הפעילו את המחשבה והיו מקוריים – פעמים רבות עלינו לכתוב את אותה הגברת בשינוי אדרת. מומלץ מאוד לחפש דרכים יצירתיות לגוון את הטקסט ולשנות אותו בכדי לשמור על עניין. לרוב, כאשר אנו מרגישים מאותגרים תוך כדי כתיבה, הקוראים שלנו מרותקים לטקסט ונשארים לקרוא אותו עד הסוף.
  • מחברת אוצרות – רכשו מחברת שתשמש אתכם לכתיבת רעיונות, כתיבת מילים חדשות שפגשתם לראשונה, משפטים שיכולים להיכנס בטקסט מובנה ועוד. מחברת שכזו תעזור לכם להישאר מעודכנים ותסייע לכם במצבי ״מצוקה״ כאשר אתם חשים קצת תקועים.

 

בנוסף, כתיבה היא יצירה ולכן כאשר אנו כותבים עלינו להיות מרוכזים וחדים מצד אחד אך מצד שני לאפשר לראש לזרום מה שנקרא ״פתיחות מחשבתית״ כדי שנוכל להביא את הטקסט למקומות שאפילו לא חשבנו עליהם.

בהצלחה!

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן