5 דרכים לכתוב תוכן יותר מושך

 5 דרכים לכתוב תוכן יותר מושך

 5 דרכים לכתוב תוכן יותר מושך

כתיבת תוכן מושך יותר יכולה לעזור לנו בכל תחומי החיים ולהקל עלינו להשיג את המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו. לדוגמה:

  • הצגת מצגות שיגרמו לקהל לקלוט את המסרים שלנו ביתר קלות ולהפוך להיות אקטיבי ולא סתם פסיבי (מי לא מכיר את אותן מצגות משעממות שרק מרדימות את הקהל?)
  • קבלת יותר המרות וכניסות לאתר האינטרנט שלנו
  • הפיכת סטאטוסים בפייסבוק לויראלים וצבירת יותר לייקים
  • שיפור קידום האתר שלנו בתוצאות החיפוש
  • יצירת דפי נחיתה שימירו יותר ויקבלו ציוני איכות גבוהים (מה שמוביל גם לחיסכון בכסף)
  • הגדלת המכירות שלנו באמצעי המדיה הקלאסית (פרינט)
  • כדאי גם לקרוא: כל הטכניקות בהן כתיבה שיווקית תקדם את המכירות באתר שלך.

נשאלת השאלה איך הופכים תוכן למושך יותר? נכון שלכל אחד יש את סגנון הכתיבה שלו והניואנסים שהוא אוהב לשלב בתוך הטקסט, אבל יש כמה כללים אוניברסאליים שכדאי לאמץ אם רוצים שהטקסט יהיה מושך יותר ויגרום לקוראים להמשיך לקרוא אותו

הכותרת שתופסת

זוכרים שבכיתה ג’ לימדו אותנו על “כותרות מפולפלות” בשיעורי הבנת הנקרא? אז הדבר נכון גם היום – כתבו כותרות שיגרמו לקורא לרצות לדעת מה מכילה הפסקה שמופיעה מתחת לכותרת. אפשר לעשות זאת בצורת משחק מילים, ציטוט ידוע, שאלת שאילה שמעוררת מחשבה וכך הלאה. הדבר נכון לרוב התכנים, למעט אולי כתיבת מסמכים רשמיים שבהם צריך לשמור דווקא על כותרות “ניטרליות”.

בכל מקרה, רצוי שהכותרת תהיה באורך של חצי משפט ולא יותר מכך על מנת שלא להעמיס יותר מדי על העין של הקורא ולאפשר לו קריאה זורמת יותר.

כמובן שהתוכן שכתוב מתחת לכותרת צריך להיות קשור לכותרת עצמה, אבל חשוב לעשות זאת בלי הקדמות מיותרות או תיאורים ארוכים מדי. למשל, אם אתם רוצים להתחיל בסקירה היסטורית של התחום, אין בעיה, אבל שימו אותה מתחת לכותרת הנכונה.

השימוש בכותרות חשוב במיוחד אם התוכן אותו אתם כותבים הוא ארוך יחסית, מכיוון שהכותרות עוזרות להבדיל בין החלקים השונים שלו ומאפשרות למי שלא רוצה לקרוא את כל התוכן לדעת באיזה נושא מתרכז כל חלק.

לכתוב טוב יותר

הכללים הבלתי כתובים של הכתיבה…

לכל סוג של תוכן יש כללים בלתי כתובים שרצוי להכיר אותם. למשל,

  • אם כותבים לקהל יעד צעיר, הכתיבה צריכה להיות קולחת וזורמת בשפת היום יום ועם שילוב של ביטויי סלנג (במיוחד אם מדובר בטקסט שיווקי).
  • אם אתם כותבים סטאטוס בפייסבוק, הוא צריך להיות קצר וקולע, אך גם כזה שמזמין את הגולשים לעשות משהו (לענות על סקר או להשתתף בתחרות, להשתתף בדיון, לשאול שאלה).
  • אם אתם כותבים עמוד נחיתה, אתם צריכים למקד את המסר בכמה שורות טקסט או כמה פסקאות קצרות, שיווקיות אך לא שיווקיות מדי (אל תהפכו את העמוד לשוק בו אתם מוכרים את מרכולתכם תוך כדי צעקות…).

הכול תלוי למי אתם פונים ואיך. הפעילו היגיון בריא, חשבו באיזה סגנון בדיוק לכתוב ומה הצד הקורא היה רוצה לקרוא. אחרי שתעשו זאת, חצי מן העבודה כבר תהיה מאחוריכם.

אם אתם לא בטוחים כיצד לכתוב את התוכן ומהם הכללים הבלתי כתובים, זכרו שלא הביישן למד – בדקו תכנים שמצאו חן בעינכם באינטרנט, במודעה בעיתון ואפילו בספר, חשבו מי קהל היעד העיקרי של התוכן, וכך תוכלו לשים לב לדקויות ולניואנסים של כתיבה הפונה לקהלי יעד שונים.

כל המוסיף גורע

כמה פעמיים יצא לכם לשמוע את המשפט הזה? תתפלאו כמה הוא תקף לנושא התוכן. נכון שישנם לא מעט מקרים בהם נצטרך לכתוב תכנים באורך מסוים לפי דרישה או בגלל שיש לנו המון מידע להעביר, אבל עדיין יש לנו שליטה מלאה על האורך של הפסקאות השונות ובעיקר באורך של המשפטים. זכרו שהשפה העברית לא אוהבת משפטים ארוכים, לכן כתבו משפטים תמציתיים שמביעים בדיוק את מה שאתם רוצים למסור ותו לא. ברגע שבמשפט אחד מתחילים להיות יותר מדי פסיקים או מקפים, אתם כנראה בבעיה והקורא יאבד אתכם באמצע.

הדבר נכון גם לגבי האורך של הפסקאות השונות, נסו לשמור על פסקאות באורך של 100-150 מילה לכל היותר. אפשר להשתמש גם בפסקאות קצרות מאוד אם אתם מאמינים שהעברתם את הרעיון הכללי אותו רציתם להביע בכתיבה או שאתם כותבים במדיה החברתית.

תוכן שיעזור לכם להתקדם גם בתוצאות בגוגל

מעבר לתיאוריה

במידת האפשר תבלו את התוכן שלכם בדוגמאות אמיתיות מן החיים, כתבו על תיאורי מקרה שהתרחשו באמת (כמובן שאם מדובר בנושאים רגישים, עליכם לשמור על הפרטיות של האנשים שהזכרתם ולכתוב בעילום שם). דוגמאות כאלו לא רק שהופכות את הטקסט לאמין יותר, אלא גם יוצרות הזדהות אצל הקורא מכיוון שכולנו בסופו של דבר נתקלים בסיטואציות דומות בחיי היום יום.

אם אתם יכולים לשלב בטקסט ריאיון קצר עם אישיות משפיע מהתחום עליו אתם כותבים, מה טוב… אם אתם כותבים לאתר אינטרנט למשל, תוכלו לצרף גם מכתבי תודה או המלצות שיהיו חלק מהטקסט או שתוכלו לקשר אליהן מן הטקסט הראשי כך שהגולש לא יפספס אותן.

אל תזלזלו באינטליגנציה של הקוראים

טקסטים רבים (ובעיקר טקסטים באינטרנט) נוטים לציין את המובן מאליו, דבר שיכול להבריח את הגולשים ולתת להם תחושה שאתם מבזבזים את הזמן שלהם. נכון שלפעמיים קשה להיות מקוריים כאשר כותבים על נושאים “יבשים” כמו הדברה או מנעולנים. אבל אפילו כאשר כותבים על נושאים כאלו, אפשר לחשוב כיצד לכתוב על הנושא מזווית שונה או לתת טיפים מקצועיים שיעזרו למי שקורא את המאמר.

לדוגמה, אם כותבים על שירותי מנעולנות, לא כדאי לכתוב על “מצב איום ונורא בו נתקעתם מחוץ לבית”, כי כל אחד יודע שמצב כזה יכול להיות מאוד לא נעים ומעצבן… במקום זאת, תנו טיפים מה חשוב לדרוש ממנעולן שמגיע אליכם לבית (רישיון עוסק פטור או עוסק מורשה והוצאת קבלה או חשבונית מס בהתאם, אישור ממשטרת ישראל, ניסיון קודם ומעבר של קורס מקצועי וכך הלאה). תוכלו גם לכתוב על חידושים בתחום כמו מנעולים ביומטרים או אלקטרו מכניים ועל האתגרים איתם צריכים להתמודד המנעולנים היום כדי ללמוד את עבודת השטח מחדש, העיקר שתתנו מידע שהוא לא טריוויאלי ולעוס כבר.

לסיכום, שילוב של מספר טכניקות שונות אך פשוטות יחסית, יכולות להפוך טקסט יבשושי ומשעמם לטקסט עשיר וחי יותר שיגרום לקורא לרצות לקרוא אותו עד סופו. בהצלחה

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן