מדריך להעלאת ספרים דיגיטליים מתורגמים לאנגלית לאמזון

מדריך להעלאת ספרים דיגיטליים מתורגמים לאנגלית לאמזון

מדריך להעלאת ספרים דיגיטליים מתורגמים לאנגלית לאמזון

כתבתם ספר? הגיע הזמן להציג אותו לעייני כול, ואולי גם להרוויח בדרך… מכירת eBooks לאמזון – אחת משיטות הפרסום שצוברות תאוצה במהלך השנים האחרונות בקרב סופרים וותיקים וסופרים מתחילים המצויים בראשית קריירת הכתיבה שלהם. למי שלא מכיר, eBooks – ספרים דיגיטליים המועלים לאמזון – הפלטפורמה הפופולארית ביותר לפרסום ושיווק ספרים ברשת.

גם אם זה יכול להישמע מורכב בהתחלה, אין לכם מה לדאוג: למעשה, תהליך העלאת הספר שכתבתם אינו מורכב וכולל כמה שלבים פשוטים שכל אחד יכול ליישם בכוחות עצמו. כדי לעמוד בהצלחה במשימה זו תוכלו להיעזר במדריך זה שחיברנו במיוחד עבורכם. אך לפני שניגש למלאכה, חשוב לנו להדגיש כמה נקודות.

למה כדאי ללכת על הספרים הדיגיטליים?

נתחיל מזה שפלטפורמת Kindle eBooks של אמזון מאפשרת לכל המעוניין לחשוף את ספריו בפני קהל רחב בדגש על קהל בינלאומי. כל מי שמכיר את תחום הוצאת הספרים המסורתי יודע כמה מורכב ולא זול תהליך ההוצאה לאור של ספר. כשמדובר בהוצאה מסחרית הוצאות הספרים והחנויות גובות מהסופר אחוז גבוה מסך הרווחים, בעוד סופרים, שנדחו על ידי הוצאה לאור ומעוניינים לבצע הוצאה לאור באופן עצמאי, מגלים שהעניין יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים. מכאן שהשיקול הכלכלי בהחלט יכול להיות מכריע בבחירת הדרך המתאימה לפרסום הספר: אמזון אינה דורשת השקעה ראשונית וגובה רק 30% מסך רווחי המכירות (70% הולכים לסופר).

הבה לא נשכח גם כי היום בעידן הדיגיטלי יותר ויותר אנשים רגילים לצרוך מידע באמצעות מכשירים חכמים: סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים… אם כך, קריאת ספרים בפורמט דיגיטלי הופכת ליותר ויותר פופולארית בקרב ציבור הקוראים. נכון להיום מיליוני גולשים צורכים באופן קבוע ספרים דרך אמזון, לכן אם אתם רוצים להרחיב את מעגל הקוראים של ספריכם ולהגיע לקהל בינלאומי, פלטפורמת Kindle eBooks מהווה את הפיתרון המושלם עבורכם.

יתרון נוסף של פרסום ספר דיגיטלי באמזון זו האפשרות לבצע עריכות בטקסט גם לאחר שההעלאה הושלמה. בדומה לכך, גם הכריכה (שאותה אתם מעצבים בכוחות עצמכם) ניתנת לשינויים אם תחפצו בכך.

הוצאה לאור באמזון יכולה להפוך ספר שלכם לרב מכר!

העלאת ספרים דיגיטליים לאמזון – איך עושים זאת?

ובכן, איך עושים את זה בפועל?

שלב 1 – מתרגמים לאנגלית

כן כן, כדי להעלות את הספר שכתבתם לאמזון צריך קודם לתרגם אותו. עם זאת, אל תתנו לזה להפחיד אתכם. גם אם אתם מרגישים שהאנגלית שלכם לא טובה מספיק וחוששים שהתרגום שתעשו לא יהיה איכותי דיו, קיימות מספיק אלטרנטיבות שיאפשרו לכם לקבל את הספר מתורגם לאנגלית ברמה גבוהה שמכבדת את היצירה שכתבתם. בין היתר, תוכלו להיעזר בחברת תרגום או מתרגם פרילנסר המתמחים בתרגום ספרים לאנגלית. אפשרות נוספת, לנסות להתמודד עם התרגום בכוחות עצמכם: ישנם מספיק כלים בהם תוכלו להשתמש: Google Translate – המתרגם האוטומטי יספק אמנם טקסט ברמה די ירודה, עם זאת, הטקסט המתורגם שתקבלו ישמש אתכם בהמשך תהליך התרגום. עברו על התרגום שקיבלתם, ערכו את מה שרמת האנגלית שלכם מאפשרת ועברו לעבוד עם תוכנת Ginger המבצעת הגהה של טקסטים ברמה די גבוהה. אם תבחרו באופציה זו תוכלו להעסיק בסוף תהליך התרגום חברה או פרילנסר המתמחים בעריכה לשונית באנגלית כדי להביא את התוצר הסופי לרמה גבוהה במידה מספקת.

שלב 2 – נרשמים לפלטפורמת Kindle של אמזון

כאמור, Kindle eBooks היא פלטפורמה ידידותית ונוחה למשתמש. תהליך ההרשמה קצר ופשוט: הזינו בשדות המיועדים את שמכם המלא, כתובת האימייל, הסיסמא והנה – יש לכם חשבון אישי באמזון. אחרי שתתחברו, עליכם להזין למערכת פרטים נוספים: מדינת מגורים, כתובת, מיקוד וטלפון. עליכם ללחוץ על האופציה ‘אין לי חשבון בנק’ בשדה בו מבקשים להזין את שם המדינה בה מצוי הבנק שלכם – את הצ’ק מאמזון תקבלו ישירות לתיבת הדואר בכתובת אותה ציינתם בטופס למעלה. לשמירת הפרטים לחצו על הלחצן הכתום בתחתית העמוד. כעת תעביר אתכם המערכת לעמוד בו תידרשו לענות על מספר שאלות בנושאי מס ולמלא כמה פרטים נוספים. כפי שהזכרנו לעיל, אמזון גובה 30% מסך הרווח שיניב פרסום ספריכם במערכת – עליכם למלא את הטופס בהתאם לכך ולהשלים פרטים נוספים לצורכי תשלום. בסיום המילוי תידרשו לאשר את הסכמתכם לתקנון שמופיע התחתית העמוד. לאישור וסיום הקליקו על הלחצן הכתום.

כעת תוכלו לעבור ל’מדף’ – הפריט שמופיע ראשון בתפריט עליון של המערכת. זהו אזור בו אתם ממלאים את פרטי הספר שלכם ומעלים אותו. עברו שורה-שורה ומלאו את פרטי הספר: כותרת ראשית וכותרת משנה, פרטי המחבר, תיאור קצת (תמצית של היצירה שכתבתם), הז’אנר, מילות מפתח (יאפשרו לגולשים למצוא את הספר שלכם במנוע חיפוש הפנימי של הפלטפורמה), טווח הגילאים של ציבור הקוראים להם הספר מיועד וכו’. עצבו את הכריכה: תהליך פשוט בו תוכלו לבחור ולשחק עם רקע, תמונה, כיתובים…

את הספר שלכם תוכלו להעלות בשני פורמטים: פורמט אלקטרוני המכונה ‘Kindle eBook’ ובפורמט של ספר נייר – ‘Paperback’.

בסיום תהליך ההעלאה תתבקשו למלא מספר פרטים נוספים, דוגמת תמחור והגדרות זכויות יוצרים. כשתסיימו ותאשרו את כל השינויים הספר שלכם יופיע במערכת ותוכלו למצוא אותו במאגר הספרים של אמזון.

לפני פרסום ספר דיגיטלי באמזון, עדיף לתרגם אותו לאנגלית. היום כמעט אף אחד לא מחפש ספרים בעברית באמזון.

שלב 3 – שיווק הספר בפלטפורמת אמזון

לאחר שפרסמתם את הספר תוכלו להתפנות לשיווק שלו במטרה להגדיל את מספר ההורדות ולהרחיב את מעגל הקוראים. קיימות אינספור דרכים לשווק את הספר שלכם. בין השאר, חשוב שתכירו את KDP select – מערכת של אמזון שמאפשרת להריץ קמפיין על הספר החדש שהעליתם, להעביר אותו באופן זמני לרשימת הספרים הנבחרים ובכך, למעשה, לחשוף אותו בפני מספר גולשים רב יותר תוך הגדלת אחוז הצפיות בו.

לצד זאת, תוכלו לפרסם את הספר ברשתות חברתיות ובאתרי ספרים נבחרים ולנקוט בפעולות שיווק מגוונות ויצירתיות כדי שמעגל הקוראים שלכם יגדל בהתמדה.

בהצלחה!

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן