הוצאה לאור באמזון

הוצאה לאור באמזון

הוצאה לאור באמזון

הפקת ספר דיגיטלי והוצאה לאור באמזון

ספר דיגיטאלי הוא למעשה ספר שניתן לקרוא אותו על מסך כלשהוא, כמו למשל מחשב, אייפד וסמארטפון. על כן, הכנת ספר דיגיטאלי היא מסע מרגש של כתיבת תוכן שניתן להפיץ למיליוני אנשים בלחיצת כפתור, כאשר בנוסף, הוצאת ספר דיגיטאלי מאפשרת למחבר תפוצה רחבה בעלות הרבה יותר אטרקטיבית מהוצאה מסורתית.

לצורך ההוצאה מומלץ מאד להשתמש בחנות הגדולה בעולם, אמזון, שבה נמכרים כ-מיליון ספרים (!) מידי יום. היות ואמזון היא חנות שפונה לכל העולם, יש צורך לתרגם את הספר לאנגלית. חשוב שהתרגום יהיה מקצועי על מנת שהקוראים יוכלו להפיק את מיטב ההנאה ממה שכתבתם, להבין את העלילה ולהישאב לתוכה. לפיכך, חשוב להיעזר בחברת תרגום מקצועית שתדע להעביר באופן מדויק ואיכותי את הרבדים השונים שבסיפור.

בדרך כלל, הוצאה לאור ספר דיגיטלי באמזון כוללת שלבים הבאים: תרגום הספר לאנגלית, עריכה, הפקה, השקה וקידום.

בנוסף לאחר התרגום נדרשת עריכה לשונית. עריכה זו חשובה ביותר על מנת להפוך את הטקסט לקריא, רהוט, ותקני מבחינה לשונית ומזמין לקריאה. זהו למעשה הליטוש האחרון שיש להשקיע בו כדי שהקריאה תהייה מהנה וקולחת.

זכרו, עריכה רשלנית עלולה לגרום לסלידה והפסקת הקריאה, בליווי ביקורת גרועה, ולכן אין להקל בה ראש. לפיכך, היות והכללים הלשוניים הם רבים, ולא תמיד ידועים לנו על בורים, קל וחומר בשפה שנייה, מומלץ להשתמש בשירותי עריכה מקצועיים. שירותים אלו יבטיחו שהקוראים שלכם ירגישו שכתבתם באופן מקצועי, המכבד את השפה שבה הוא נכתב.

איך למכור ספר דיגיטלי: פרסום ספר באמזון

על מנת לפרסם את הספר שלכם בענקית המכירות אמזון יש להעלות אותו לאתר החנות.

העלאת ספרים לאמזון היא הליך פשוט ומהיר. כל מה שתצטרכו לעשות לאחר התרגום, הוא להירשם לפלטפורמת קינדל של אמזון. בפלטפורמה זו תוכלו למלא את הפרטים האישיים שלכם, ומיד לאחר מכן להעלות את הספר בסוג הקובץ שבחרתם. ספר דיגיטאלי יכול להופיע במספר קבצים כמו למשל PDF, שאותו הקורא אינו יכול לשנות, והחיסרון שלו הוא בכך שהוא אינו נקרא היטב על ידי מכשירים אלקטרונים כמו טאבלטים וסמארטפונים.

העלת ספר לאמזון היא הצעד הראשון לקידום הספר.

בנוסף ניתן להשתמש בקובץ וורד מסוג doc / docx  שמאפשר לקוראים לערוך שינויים כרצונו, אך גם הוא אינו נקרא היטב בכל האמצעים הדיגיטאליים. הפורמאט המומלץ הוא הפורמאט הייעודי לספרים דיגיטאליים הוא EPUB (Electronic Publication). קובץ זה נקרא היטב בכל סוגי המכשירים וכן מאפשר לקורא להגדיל או להקטין את הטקסט כך שחוויית הקריאה היא מיטבית.

יש לציין כי חשוב מאד לוודא שחוויית הקורא תהייה מיטבית משום שאמזון רגישה מאד לביקורת שהספר שלכם מקבל. אם אתם רוצים להיות שם, אתם צריכים להראות שיש לכם משהו איכותי למכור, שיתרום למוניטין של אמזון.

ביקורת גרועה באמזון יכולה להיות הרסנית לספר שאתם מנסים למכור, שכן הביקורת לעולם לא נמחקת. יש לכך גם צד חיובי, שכן ביקורת טובה גם היא תהייה שם לנצח. וככל שתקבלו יותר ביקורות טובות, הדירוג שלכם יעלה וכך החשיפה שלכם תגדל.

בנוסף, בעת פרסום הספר, חשוב לשים לב לאופן ההצגה שלו. עליכם לחשוב על תיאור קולע ואטרקטיבי, על גרפיקה מושכת וכאמור לקבל ביקורות טובות שיגרמו לאנשים לרצות לקרוא את הספר. מומלץ להשקיע בתצוגה זו לא פחות מאשר בספר עצמו, שכן הספר הטוב ביותר שיוצג בצורה גרועה יישאר על ה’מדפים’ הווירטואליים.

לכן, גם אם זה אומר שתצטרכו להיעזר בשירותי חברה מקצועית ועתירת ניסיון, עשו זאת. עדיף להשקיע ולעשות את הדברים ‘כמו שצריך’ מאשר לראות את פרי היצירה שלכם מדשדש במקום לא בגלל שהוא לא טוב אלא רק בגלל שאין לו עטיפה טובה. איך תדעו אם אתם צריכים סיוע מחברה מנוסה? פשוט מאד – אם יש ספק, אין ספק. אם אתם לא בטוחים, זה הזמן ליצור קשר.

קידום ספרים באמזון

קידום הוא המפתח להצלחה של הספר שלכם בקרב קהל הקוראים הבינלאומי.

קידום ספרים באמזון הוא ידידותי במיוחד. ראשית, ברגע שהעליתם את הספר שלכם לאמזון, הוא יופץ ל-13 אתרי אמזון ברחבי העולם. כמו כן באמצעות מערכת בשם KDP select, ניתן להכין קמפיין ולחשוף את הספר לתפוצה רחבה יותר על ידי העברתו באופן זמני לרשימת הספרים הנבחרים של אמזון.

שיווק באמזון הוא אין סופי. ניתן לשתול קישורים ברשתות החברתיות וכן בכל פלטפורמה אפשרית על גבי הרשת, ניתן לכתוב מאמרים בנושא שבו הספר עוסק, וכן ניתן לכתוב ביקורת על הספר.

ניתן אף לפרסם חלקים נבחרים מהספר על מנת למשוך קהל קוראים. בקיצור, במכירת ספרים באינטרנט ניתן לעשות כמעט הכל, ככל שיד הדמיון מאפשרת. יתר על כן מכירת ספר באמזון משתלמת במיוחד, משום שאמזון אינה דורשת השקעה ראשונית, אלא 30% בלבד מסך רווחי המכירות. לשם ההשוואה בהוצאת ספרים רגילה תידרשו לשלם אלפי שקלים ללא שיווק, ואם תרצו לכלול גם שיווק תוכלו בקלות לחצות את קו ה-10,000 ₪ וזאת ללא קשר לרווחים שתעשו או לא.. באמזון רק אם הרווחתם שילמת, וזה היתרן הענק שלה. באמזון פיצחו את השיטה.

כדי לקבל צריך לתת, ואמזון קודם מעניקה ורק אחר כך דורשת. ככל שתשלמו לה יותר, תדעו שהרווחתם יותר. בהצלחה.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן