סוגי תוכן הצריכים להיכתב שיווקית

סוגי תוכן הצריכים להיכתב שיווקית

סוגי תוכן הצריכים להיכתב שיווקית

בעולם הצרכני כיום, הרווי בשפע של מוצרים דומים, המלל, התכנים והמילים הכתובות הם שמבדילים בין מוצר אחד לאחר. כוחן השיווקי של המילים גדל והפך לאסטרטגיה בפני עצמה, ולכן נוצרה הנישה של כתיבה שיווקית.

אך כתיבה שיווקית – לא אחת היא, ואופן הכתיבה, תוכנה וסגנונה נקבעים בהתאם לפלטפורמה שלשמה הם מיועדים ולקהל היעד אליהם הם אמורים להגיע. כמו כן, כתיבה שיווקית היא כתיבה שלא נעשית באופן חופשי, אלא מצריכה היכרות עם כללי התחום והמגמות הרווחות בו.

אילו סוגי תוכן צריכים להיכתב שיווקית?

החלוקה העיקרית היא בין תכנים המיועדים לדיגיטל לבין תכנים המיועדים לפרינט. בדיגיטל מדובר בתכנים המיועדים לאתרי אינטרנט, מודעות פרסומיות כמו באנרים, מודעות קידום ממומנות וכדומה, בלוגים באתרי אינטרנט, עמודים, קבוצות ופוסטים ברשתות חברתיות, אימיילים, ניוזלטרים ועוד. לעומת זאת, בפרינט מדובר בפלייארים, מצגות עסקיות, שלטי חוצות, פרסומים בעיתונים וכיוצא באלה.

כל פלטפורמה כזו משפיעה על התוכן שאמור להיכתב. כך למשל, תוכן הנכתב לאתר אינטרנט ואמור להציג את החברה יכלול מידע אינפורמטיבי, שרטוט ההצלחות העסקיות של החברה, מטרותיה החברתיות והעסקיות, תוך חלוקה לכותרות נוחות לקריאה, הדגשות, כמות מילים מומלצת והטמעת מילות קידום, שיקדמו את האתר במנועי החיפוש.

בניגוד לכך, מלל הנכתב לטובת קמפיין המתפרסם בשלטי חוצות צריך להיות ממוקד ומצומצם במילים. המלל צריך להשתלב היטב בעיצוב הכולל של השלט ולהתבסס על אסטרטגיה פרסומית אחת מיני רבות הקיימות בעולם זה – למשל – קמפיין מסתורי ומושך המעורר את הסקרנות של העוברים ושווים, ובאופן זה נטמע בזכרונם.

דרושים כותבים מהבית

איך אפשר לכתוב את אותו המסר בדרכים שונות?

ברוב הפעמים, חברה המשווקת מוצר או שרות מבקשת להשתמש בכמה פלטפורמות שיווקיות כדי להעביר את המסר שלה. היא עשויה לפרסם גם באתר החברה שלה, גם ברשתות חברתיות, גם בעיתון מודפס וכו’. אך במקרה כזה עולה השאלה כיצד אפשר לכתוב את אותו המסר השיווקי בדרכים שונות?

ניקח לדוגמה פרסומת לקפה. אנחנו רגילים לראות מוצרים יומיומיים כאלה מתפרסמים בעיתונים או בבאנרים ברשת, בפרסומות מצולמות בטלוויזיה או בקריינות ברדיו, היכן שהמלל הוא קצר וממוקד. הגיוני לפרסם מוצר שכזה במעט מילים, שהרי עד כמה ניתן להרחיב על קפה? אך מסתבר שעל כל מוצר שנמכר, אפשר להתאים את התוכן השיווקי שמתאר אותו לכל פלטפורמה באשר היא.

טור פרסומי בעיתון הנכתב על ידי אושיה הממליצה על מוצרים, לא יכול להיות קצר ולהכיל רק משפט או שניים. במקרה כזה, התוכן שיכתב יסביר כיצד הקפה הזה שונה ממתחריו, המעלות של אופן גידולו, קלייתו, טחינתו, הארומה שלו וטעמיו. ההמלצה הכתובה תיכתב באופן שיווקי שיבקש לשכנע את הקוראים ביתרונותיו הייחודיים של המוצר ותטמיע בהם את הכוונה לפעולה – כלומר, קניית הקפה המפורסם, תוך מכירת דימוי חלומי המתלווה לו.

במילים אחרות, אותו המסר השיווקי יכול להיכתב בדרכים שונות ובפלטפורמות שונות בהתאם לפורמט שאליו כותבים ובהתאם לקהל היעד. שלט חוצות לאותו הקפה המדובר יתאר אותו בכמה מילים או במשפט, אך טור המלצה או דף פירוט של המוצר באתר החברה יכלול הרחבה טובה, איכותית ומשכנעת לגביו.

תוכן המקדם מכירות

כתיבה שיווקית היא שיטת קידום מכירות מתוחכמת שנחוצה לכל עסק כיום. החשיבות של המילה הכתובה גדלה עם הזמן ועם הפיתוחים הטכנולוגיים ולכן יש לתת על כך את הדעת ולבחור כותב שיווקי מקצועי שידע כיצד להמיר את המסר לפורמטים פרסומיים שונים.

כותבי התכנים של חברת Right4U לא רק מתמחים בכללי הכתיבה השיווקית ובמגמות הרווחות בתחום, אלא גם בכתיבה שיווקית המותאמת לפורמטים שונים.

רק חברת Right4U תתאים את הכתיבה לצרכי הלקוח ותהגה בעבורו את הקמפיין היעיל ביותר בשבילו, מתוך ההבנה העמוקה של החשיבות באסטרטגיה זו.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן