מבוא למיקרו קופי – מה זה אומר?

מבוא למיקרו קופי – מה זה אומר?

מבוא למיקרו קופי – מה זה אומר?

תפקידו של הקופירייטר הוגדר כבר בשנות ה30. הקופירייטר הוא אדם יצירתי בדרך כלל, הפועל בצורה עצמאית כפרילנסר או במשרד פרסום ומייצר רעיונות וטקסטים בתחום הפרסום.

הקופירייטר אחראי על כתיבת החומר הפרסומי, והוא אמון בעיקר על החשיבה היצירתית בצוות הפרסום שמעלה קמפיין פרסומי לאוויר. עם השנים רשת האינטרנט הולידה תחום המשלב בין יכולות הקופירייטר מבחינת יכולת ניסוח, וכיום אחד התפקידים של הקופירייטר הוא להשאיר את הגולש לזמן רב יותר באתר תוך סיוע לו למצוא את הדרוש לו באתר והכוונתו אל המקומות הדרושים לו תוך הבנת הקטגוריות השונות באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות דרך חידוד מילים ושילוב מילות מפתח בטקסטים שיווקיים לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש. בשנים האחרונות עם עליית האינטרנט הגיע המושג מיקרו קופי לתחום, אבל מהו מיקרו קופי?. הכנו עבורכם מבוא למיקרו קופי.

מהו מיקרו קופי?

מיקרו קופי הם טקסטים קצרים שיכולים להתקצר לפעמים עד מילה אחת. הטקסטים משובצים בנקודות שונות באתר או בתור אלמנט בדף נחיתה, טופס או כל מרכיב אחר, והם נועדו לסייע לגולשים למצוא מידע ולגלוש באתר. המיקרו קופי מסייע לגולש להתמצא באתר לבצע בו פעולות לבצע החלטות ומקל בסיטואציות מסוימות בהן הגולש אינו מתמצא באתר.

כיצד משתלב המיקרו קופי באתר האינטרנט?

את המיקרו קופי משלבים באתר בצורה חכמה תוך ניסוי, תעייה ומחשבה אחר פעולות הגולש באתר. בוני האתר מנסים להבין ולחקות את המצבים בהם יתקל הגולש, והם מנסים לחזות כיצד יגיב הגולש במצבים שונים בהם ימצא באתר. המיקרו קופי תפקידו להקל על הגולש כאשר ישנם מצבים של חוסר הבנה, אי וודאות או בלבול. כאשר מצבים אלה מזוהים על ידי בוני האתר, נכנסת דרישה למיקרו קופי שיבנה טקסט שינחה את הגולש בצורה טובה אל מקום בו הוא יתמצא, ילחץ על הטקסט ויגיע למחוז חפצו.
מיקרו קופי - אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
מיקרו קופי – אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

כיצד כותבים מיקרו קופי?

על מנת לכתוב מיקרו קופי חשוב שיהיו לכם את הכלים הנכונים לכתיבה טובה וקולעת. משמע – יש להיות כותב מקצועי שמכיר את כלל המושגים הנכונים ברשת האינטרנט. מיקרו קופי מורכב ממילה אחת שתיים או שלוש במקרה הארוך, ועליו להיות תמציתי, קולע וברור לגולש. בכתיבה יש לדעת מתי להשתמש במושגים כמו ‘שכחת את הסיסמא’ או ‘שירות זה אינו כרוך בתשלום’ וגם ‘לטופס הרשמה לחץ כאן’ ויש לדעת היכן למקם אותם. מיקרו קופי הוא הטקסט החשוב ביותר שיגרום לכך שהגולש לא יעזוב בייאוש את האתר וינטוש אותו לטובת אתר אחר. המיקרו קופי תפקידו להסיר חששות, להוכיח כי האתר לגיטימי ולהפוך אותו לאחד מהאתרים המועדפים על הלקוח.

תרגום מיקרו קופי

עוד אלמנט שחשוב לדעת במבוא למיקרו קופי הוא שרבים הקופירייטרים שצריכים לתרגם את המיקרו קופי מעברית לאנגלית. הרשת החברתית פייסבוק היא דוגמא מעולה לכך. בפייסבוק ישנם מאות מיקרו קופיים לתרגום, ולכן המשימה אינה פשוטה, בעיקר שמושגים מסוג זה ‘אובדים בתרגום’ ויש למצוא להם את המילים המתאימות ביותר למצב בו הגולש נמצא. לכן על האדם שעוסק בתרגום למצוא את המושג הספציפי שמתאים לנשים וגברים כאחד (מה שקשה מאד לעשות בשפה העברית ) ובנוסף, לצמצם את אותיות. בשל כך השפה שנוצרת בתרגום לעברית הינה פחות אישית ונראית מעט דלה. לסיכום נאמר שאם אתם בונים אתר שיש בו צורך במיקרו קופי ואתם רוצים לעשות זאת נכון, חשוב לפנות אל אנשי המקצוע שידעו לעשות זאת כמו שצריך. חברת Right4U מתמחה בכתיבת מיקרו קופי ומעסיקה את מיטב אנשי המקצוע שיעשו זאת עבורכם.

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים?

דילוג לתוכן