כיצד להעביר מצגת אפקטיבית

כיצד להעביר מצגת אפקטיבית

מצגת מהווה אמצעי המחשה מצוין ואפקטיבי. מצגת איכותית, שנבנית ונערכת על ידי אנשי מקצוע, מאפשרת לכם להציג פרויקט או כל נושא בבהירות מיטבית וזאת תוך ניצול ומיצוי האלמנטים השונים, הבאים לידי ביטוי מוחשי, מועצם ויעיל, באמצעות המצגת. שימוש באמצעים גרפיים וקוליים מעניקים תחושה של זרימה, של תנועה, של חיבורים וקישורים.

בניית מצגת אפקטיבית מאפשרת הצגה של שלבים ויצירת קשר מובנה והגיוני בין שלב לשלב

חשוב להבין, כי לא פחות מאשר תוכן המצגת והצורה שלה, יש חשיבות מכרעת למי שמעביר את המצגת. מוטל עליו תפקיד חשוב ביותר; עליו להיות מודע ורגיש להופעה שלו. עליו להיות חד, בהיר, ייצוגי. הוא מתקשר עם הצופים במצגת בין השאר באמצעות שפת גוף. יש חשיבות עליונה לשמירת קשר עין רציף בינו ובין הקהל. אסור לו להיות שקוע כל כולו במצגת ובאמצעים הטכניים של העברתה. עליו להקפיד על חיבור ישיר עם הקהל, על מנת לאפשר לו להגיב, להשיב לשאלות ואף לעורר ולעודד אותן. עליו להקפיד על שימוש מושכל בקול; להישמע ברור, בהיר. להגות נכון את המלים, לא לבלוע ולא להבליע אותן.

על מי שמעביר את המצגת להיות בקיא היטב בחומר. להופיע בלבוש מכובד ומכבד. לתת ערך מוסף למידע המובא בשקפי המצגת. לא להסתפק בהקראה יבשה ומונוטונית שלהם. להוסיף צבע אנושי- הומור, בדיחה.
עם כל חשיבותה של המצגת- היא לא מטרה בפני עצמה. היא אמצעי. חשוב לעשות בה שימוש מושכל על מנת להבהיר את השלבים בדרך אל המטרה.

רעיונות טובים בתחום הכנת מצגת

טיפים להעברת מצגת אפקטיבית

  • בדקו שכל האמצעים הטכניים עובדים היטב לפני תחילת המצגת.
  • הכינו לעצמכם דף עם נקודות שחשוב לכם להדגיש. הציצו בו מדי פעם במהלף המצגת.
  • דאגו שהמצגת שלכם תהיה מרשימה מבחינה ויזואלית אבל שהעיצוב לא יאפיל על התוכן.
  • הקפידו שהניסוח במצגת יהיה תקני ורהוט. עריכה לשונית למצגת המתקנת שגיאות כתיב או פיסוק היא חשובה ביותר על מנת לשמור על רושם מקצועי. כמו כן, מומלץ שתוכן המצגת יהיה מנוסח באופן שיווקי ומושך.
  • זוזו בשעת הקרנת המצגת מדי פעם אבל אל תהיו תזזיתיים על הבמה .
  • ניתן לתבל את דבריכם בבדיחה אבל אל תתפזרו. היצמדו אל העיקר.
  • ודאו במהלך המצגת כי היא ברורה לצופים בה. אל תשאירו שאלות רק לסוף המצגת. אפשרו לצופים לשאול בכל שלב.
  • זכרו שגם המצגת אינה המטרה וגם אתם אינכם במרכז. התכלית של המצגת הוא להבהיר את הנושא המוצג בה. זכרו זאת לכל אורך המצגת.

מצגת אפקטיבית אמורה ללמד את הצופים בה משהו חדש הוא להרחיב ולהעמיק בנושא קיים. צאו מנקודת הנחה כי מה שלכם לא ברור מספיק במצגת- עלול להיוותר עמום וסתום לצופים בה. נסו לפשט את המידע ואת המסר.

מצגת עשויה להיות אמצעי המחשה יעיל מאין כמוהו. על אף הפיתוי להרשים באמצעותה חשוב לזכור כל העת כי טובה, איכותית ואפקטיבית ככל שתהיה, המצגת היא “רק” כלי עזר ואמצעי המחשה.

[contact_now link_url=”/מחירים?form=129″]

שנחזור אליך עם הצעת מחיר וכל הפרטים על מצגת

דילוג לתוכן