איך כותבים סמינריון

איך כותבים סמינריון

לכתיבת סמינריון יש כללים ומבנה סדור. על מנת שהיא תתאים לדרישות האקדמיות עליה להיכתב באופן מובנה, סדור ושיטתי.

  1. ראשית ועיקר, יש להציע נושא לכתיבת סמינריון ולנסח שאלת מחקר כללית אשר תיחקר בעבודה העיונית. לאחר מכן יש להציע רשימה ביבליוגרפית ראשונית על הנושא הנבחר. השלב הבא הוא עריכת מתווה כללי לתכנית עבודה ולוח זמנים משוער לביצוע שלביה השונים. על ההצעה להיות כתובה על שלושה עמודים לכל היותר. יש להדפיסם ברווח כפול.
  2. יש לקבוע ראשי פרקים ורשימה ביבליוגרפית, אשר ניתן יהיה להתרשם על פיה כי קבעתם שאלת מחקר וגיבשתם תכנית מחקר וכי היכרותכם את הנושא מעמיקה כנדרש, לרבות ציון מקורות ראשוניים ומשניים והביבליוגרפיה המתאימה והרלוונטית לביצוע המחקר.
  3. עליכם לציין מאמר מרכזי (מאמר עוגן) תיאורטי – מומלץ שיהיה באנגלית – לתרגם אותו ולסכם את תמציתו.
  4. לאחר מכן עליכם להמציא תמצית (תקציר) של הסמינריון. בתמצית תיסקר התיזה, שיטת המחקר להוכחתה והמקורות החשובים והעיקריים שעליהם מתבססת העבודה.
    אורך התמצית הוא עמוד אחד לכל היותר, מודפס אף הוא ברווח כפול.
  5. העבודה הסמינריונית כוללת תיזה (שאלת מחקר) ודיון בגישות תיאורטיות שונות התומכות בה ומאששות אותה או מתנגדות לה, כופרות בה ומפריכות אותה.
  6. היקף סביר ורצוי של עבודה סמינריונית הוא 20 עמודי קוורטו, מודפסים ברווח כפול, בגופן דוד 12, לרבות ביבליוגרפיה שעליה מבוססת עבודת המחקר והערות שוליים.

רוצה לקבל סיוע מעשי בכתיבת העבודה תוך שמירה על יושרה פנימית

הנחיות לכתיבה עבודת הסמינריונית

  • את ההצעה של הסמינריון יש, כאמור, להדפיס ברווח כפול בפונט DAVID בעברית בגודל 12 ובפונט TIME NEW ROMAN באנגלית. הנייר שעליו יודפס ויוגש הסמינריון יהיה בגודל A4 . בכל צד יש להשאיר שוליים ברוחב שני סנטימטרים לכל הפחות.
  • יש להתחיל כל פסקה באופן מכונס על ידי tab.
  • את הנוסח הסופי של עבודת הסמינריון יש להגיש בכריכה רכה (לא בכריכה ספיראלית).
  • צבע השער יהיה אחיד- אפור.
כתיבת סמינריון היא משימה מאתגרת אך מתגמלת. היא דורשת מהסטודנט מחקר מעמיק, ניתוח ביקורתי של מידע, וכתיבה אקדמית ברורה ומסודרת. במאמר זה נסקור את הדרישות העיקריות לכתיבת סמינריון מוצלח, תוך התמקדות בהיבטים המעשיים של הכתיבה. הנחיות אלו יעזרו לכם לאורך כל תהליך הכתיבה, החל מבחירת נושא ועד להגשת העבודה הסופית.

רוצה לקבל סיוע מעשי בכתיבת העבודה תוך שמירה על יושרה פנימית

תוכן העניינים

תוכן העניינים יבוא בעמוד נפרד לאחר השער. ייכללו בו כותרות הפרקים ופרקי המשנה בסדר שבו הם מופיעים בעבודה עם ציון מספרי העמודים בעבודה. על שמות הפרקים ופרקי המשנה לבטא באופן מדויק את תוכנם. כמו כן נדרשת הגדרת התוכן של הנספחים בתוכן העניינים ולא להסתפק ברישום “נספח ו”, לדוגמה.

תקצירים

יש לצרף לסמינריון תקציר בעברית שיבוא אחרי עמוד תוכן העניינים.
התקציר אמור להציג באופן בהיר ותמציתי את נושא המחקר, מערך המחקר, ממצאיו ומסקנותיו.

פרקי העבודה:

  • הקדמה

ההקדמה היא רשות. היא אינה חלק מהדרישות ולכן אינה הכרחית.
ההקדמה תציג הסבר לנסיבות האישיות שעוררו את הסקרנות ואת הרצון לבצע עבודת מחקר סמינריונית בנושא הנבחר.

  • מבוא

המבוא אמור לכלול שני מרכיבים עיקריים:

  1. הגדרה תמציתית, חדה וממוקדת של הבעיה המרכזית או התזה המרכזית של העבודה
    (משמעות המונח “תזה”- היא קביעה שאתם עומדים להוכיח אותה בהמשך).
  2. דיון בתרומה המשוערת של העבודה תוך הידרשות לתועלת העיונית ו/או המעשית שניתן
    יהיה להפיק לאור המסקנות העולות מניתוח מעמיק של שאלת החקר והמענה עליה. חשוב
    לייחד ולהקדיש מחשבה וזמן לנושא זה, מאחר שהוא זה שיקבע יותר מכל את הציון שאתם
    אמורים לקבל על העבודה.
 
  • מסגרת תיאורטית לעבודה וסקירת הספרות המקצועית

בסקירה זו חשוב להידרש לסיבה או למניע שהניע אתכם לבחור בנושא, להבהיר בשפה ברורה את המושגים השונים שעליהם נבנית העבודה, ציון חוקרים ותיאורטיקנים שונים שעסקו בנושא והתמודדות עם טיעוניהם, וכל זאת לצורך הצעת התיזה, שתוצג כשאלה או כהשערה שתוצג באופן מושכל.

  • המערך המחקרי של הסמינריון

בפרק המיועד למערך המחקרי עליכם להסביר את שיטת המחקר ומדוע בחרתם בה, אופן איסוף הנתונים (תצפית, ראיונות, חיפוש בארכיונים, שאלונים ועוד). חשוב ביותר ליצור קשר הגיוני ורציף בין שיטת המחקר ובין הבעיה שנחקרת בעבודה. חשוב לציין פרמטרים רלוונטיים לגבי אוכלוסיית המחקר, כגון: גיל, קבוצה אתנית, מין, ועוד.

  • ממצאי העבודה הסמינריונית

בפרק זה ינותחו תוצאות המחקר שערכתם בהקשר ישיר לבעיה המחקרית או לתזה שהצגתם בה. אם הצגתם שאלות או תזות אחדות – יחולק פרק הממצאים לתת פרקים בהתאם. בראש כל תת-פרק תבוא כותרת. על המבנה הפנימי של כל פרק להיות לכיד ואחיד, קוהרנטי ורציף באופן שניתן יהיה לעבור באופן טבעי וזורם ולאפשר מעבר מסיום פרק לתחילת הפרק העוקב אחריו.

  • דיון

פרק זה המשלב בין הממצאים שהעליתם ובין המסגרת התיאורטית והספרות המחקרית שסקרתם. מטרת הדיון המסכם היא להבהיר באיזה אופן עבודתכם מעשירה את מה שידוע על אודות הנושא במחקר ואם וכאשר- במה החידוש שלה בתחום.

איך כותבים סמינריון בקלות? פונים אלינו! כתיבת סמינריון יכולה להיראות כמו משימה מאתגרת, אבל עם התמיכה וההכוונה הנכונות, היא יכולה להיות גם חוויה מעשירה ומלמדת. צוות המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם בכל שלב בתהליך הכתיבה.

מעוניינים לקבל עזרה מקצועית בכל מה שקשור לכתיבת עבודה סמינריונית?

צרו קשר כבר עכשיו! לייעוץ והצעת מחיר חינם.

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן