ההבדל בין מצגת הדרכה למצגת שיווקית

הטכנולוגיה הביאה לפתחנו שורה של שינויים ובראשם ניתן למנות שינויים שקשורים במחשבים ובמיקומם החיוני בחיינו. המחשב ככלי עבודה או לימוד הפך להיות אביזר חשוב בשורה של מצבים ובהקשרים שונים. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לשימושים השונים של המחשב בימינו ניתן לראות במצגת. כשמה כן היא, באה המצגת להציג רעיון או מוצר מסוים. היא משמשת תלמידים, סטודנטים, אנשי עסקים, אנשי מכירות ובזכות השימוש בעזרים ויזואליים היא נחשבת עזר לימוד, שיווק והדרכה פופולרי במיוחד. לכן, גובר גם הביקוש לשירות של בניית מצגות אצל חברה חיצונית.

בניית מצגות

בניית מצגות – סוגי מצגות נפוצים

סוגים שונים של מצגות משמשים אנשים לשימושים שונים. בעולם העסקים מוכרת המצגת עסקית כפלטפורמה להצגת מוצר, להעברת מסר שיווקי או תוכן אינפורמטיבי תוך שימוש במאפיינים ויזואליים יצירתיים. כמו כל דבר גם בניית מצגת מחייבת התייחסות למאפייניה הבסיסיים, מטרותיה ויעדיה. ניתן לסווג את סוגי המצגות העסקיות למצגות הדרכה שנועדו לתת הדרכה לאדם או לחברה בנוגע לנושא מסוים, ולמצגות שיווקיות שמטרתן ליצור תדמית מסוימת לגבי מוצר מסוים.

מצגת הדרכה מול מצגת שיווקית

במצגת הדרכה נכלול בדרך כלל נתונים שימושיים שיאפשרו לאדם הצופה בה לקבל את כל המידע הרלוונטי לגבי המוצר או הרעיון. כאן נעשה שימוש בנתונים, מספרים, תרשימים והסברים שכל מטרתם היא לספק מידע ולהדריך את הצופים במצגת בנושא מסוים או מוצר מסוים. במצגת הדרכה נבחר צבעים רכים ובהירים שיבליטו את הטקסט וכך יאפשרו לצופים במצגת לקבל את מלאו האינפורמציה.

במצגת שיווקית לעומת זאת נציג תוכן שמבליט את יתרונות המוצר ומדגיש את חשיבות הרעיון שלנו. תרשימים, מספרים ונתונים יוצגו במטרה לשווק וליצור תדמית חיובית למוצר או לרעיון שבו עוסקת המצגת. לשם כך ניתן להשתמש בצבעים עזים או רכים יותר, בהתאם לתוכן או לסוג מוצר שמובא במצגת. מצגת כזו תכלול מעט מלל ותביא ליצירת תחושה דינמית שתגביר את אטרקטיביות המוצר או הרעיון.

קהל היעד

מצגת הדרכה יכולה להיות מול משקיעים, תלמידים, מורים, עמיתים לעבודה, סטודנטים או משתמשים פוטנציאליים במוצר מסוים. מצגת הדרכה שפונה למשקיעים, תעשה שימוש בשפה עיצובית פורמלית בעלת צבעים ניטרליים וקרים יותר. מצגת הדרכה עבור משתמשים לעומת זאת, תכלול שימוש בצבעי רקע בהירים שיאפשרו הבלטה של התוכן במצגת. מצגת שיווקית תעשה שימוש באמצעים ויזואליים שמשרתים את הכיוון השיווקי ומבליטים את יתרונות המוצר או הרעיון, על חשבון התוכן. במצגת הדרכה שבה חשוב לנו להעביר תוכן נקפיד על סיכום של כל פרקי המצגת כך שיובן לקהל היעד מה כללה המצגת ואת עיקרי הדברים בה. במצגת שיווקית לעומת זאת אין הכרח לסכם את הדברים, אך כאן יש להקפיד על אמצעים ויזואליים שישמרו את קהל היעד ערני.

 

  • הוספת תגובה

כל הזכויות שמורות ל-2017© Right4U אין להעתיק או לעשות שימוש בתכנים מן האתר בחלקים או בשלמותם ללא אישור מבעלי האתר